Pagina 1 van 1

klein probleempje

Geplaatst: 09 apr 2007 19:27
door vd_wel
heb een erg probleem :cry: ,

na gister lekker ant tuffen geweest,kom ik bij me opa en oma aan rook onder de kap vandaan, ik denk hmmm, ik stap uit, stinken als een beer, kijk ik op de straat, leg der een spoor van olie c.q koelvloeistof.
(later heb ik het nog gevolt was tot aan het begin van de straat.)

ik de kap open gegooid, uit me koelvloeistof reservoir spoot een drappig mengel van olie en koelvloeistof.

hij was dus alive and kooking, maar onderweg niks aan de meters gemerkt en ook geen rammeltje of tikkie uit t blok.

olie gepeild na een half uur .der was 1.5 ltr uit, en de koelvloeistof was weg.

wat o wat ken het zijn,

1. het bekende cilinderkop gedoe, die kop is gereviseerd 10.000 km geleden. dan mag die toch niet meer scheuren?
2. koppakking? me koppakking is vernieuwd tegelijk met de kop.

ik zit echt effe met me hande in het haar ik spaug der effe goed van, morgen ga ik m halen en dan sleutel ik m gelijk open, iemand nog een beetje ideen van wat het eventueel kan wezen?

mvg jeroen.

Geplaatst: 09 apr 2007 20:15
door qgenius
Klinkt inderdaaad toch als een van de 2 oorzaken die je zelf al vermoed.
Koppakking lek of kop gescheurd.

Maar daar heb je toch garantie op.

Geplaatst: 09 apr 2007 20:19
door Laagvlieger
C20XE? je vermeld motortype niet! Zonder motortype geen diagnose!

Koprevisie zegt nix in het geval van een C20XE.
Kop kan prima gereviseerd zijn alleen dat scheuren van die koppen weet de revisietoko op de hoek niet! Daarvooor moet je naar bepaalde bedrijven die er wel ervaring mee hebben.

Geplaatst: 09 apr 2007 21:47
door Rallyastra
Denk dat je koppakking dr uit is, gescheurde kop verlies je geen 1,5 liter olie mee. Oorzaak kunnen niet goed aangedraaide kopbouten zijn.

Geplaatst: 09 apr 2007 22:58
door vd_wel
ben de naam van het bedrijf effies kwijt maar de kop is gedaan door een bedrijf dat mij door een opel monteur aangeraden werd, ik bracht mijn kop toen liet die man die er werk zien hoe die te werk ging hoe die het derin zou zetten en daarna liet die nog een paar koppen zien die die gedaan heb.en hij gaf der zelfs ook garantie op. dus het was niet een of andere teun beun die het gedaan heb.
dat bedrijf repareerd en reviseerd ook cilindererkoppen van vrachtwagens dus ik denk dat die der wel wat vanaf weet.

ik heb een c20xe, het is een 2.0 16v met een DIS ontsteking.
ik weet niet of daar nog verschil inzit.

ik sleutel zowiezo me cilinderkop dervanaf dan kan ik daar denk ik wel de oorzaak vinden want ik ken niet iets anders verzinnen waar olie bij het water kan komen,het komt denk of uit me cilinderkop of uit de pakking, nouja dat is lood om oud ijzer de kop moet dan toch gelicht worden!.

iig bedankt voor de reacties en ik zal het wel posten wat het is, ik hoop dat die voor de 22e af is, heb t niet zo nauw met vrije tijd aankomende weken.

mvg jeroen van der wel.

Geplaatst: 09 apr 2007 23:19
door qgenius
Ik zou er niet zelf aan gaan sleutelen ivm met de garantie.
En wat is er precies gereviseerd.?
Misschien is het olie-waterkanaal nu wel gescheurd.
Al lijkt het me sterk dat ie dan zoveel olie in korte tijd verliest.

Hou ons wel op de hoogte

Geplaatst: 09 apr 2007 23:28
door vd_wel
ja maar dat bedrijf reviseert alleen maar koppen die zetten ze niet in mekaar, dat moet ik zelf doen,ik heb namelijk zelf ook de koppakking van me corsa gedaan toen en de koppakking van de corvette van me schoonvader de v8 was die ook aant scheuren gegaan die ook vervangen.

dus ik weet wel hoe ik te werk moet gaan

fdsf

Geplaatst: 09 apr 2007 23:41
door Delax80
:? lekker kut.....

succes met maken!! en voor de 22e klaar he :!: :!:

Geplaatst: 09 apr 2007 23:48
door Diem
Klote voor je man

Re: fdsf

Geplaatst: 10 apr 2007 17:07
door vd_wel
Delax80 schreef::? lekker kut.....

succes met maken!! en voor de 22e klaar he :!: :!:
haha ja dat vindt ik nog het ergste maarjah niks aan te doen anders ben ik een iets fanatiekere toeschouwer :p.

ik heb net t bonnetje opgezocht van die cilinderkop en dat bedrijf heet verkaik en het zit in delft.

vanavond ga ik deraan sleutelen want ik moet toch de oorzaak weten van het grappie, ik hoop dat ik niet teveel teringzooi tegenkomt wat me niet aanstaat.

maarja ik ga me best doen om m voor de 22e af te hebben want ik wil het gewoon niet missen.

mzzls jeroen.

Geplaatst: 10 apr 2007 18:30
door Laagvlieger
Jij snapt het niet. :wink:

Gescheurde cilinderkop is in principe voor ELK revisiebedrijf einde verhaal.
Kun je nieuwe kop kopen.
C20XE koppen scheuren eigenlijk gegarandeerd (niet coscast) en GEEN EEN revisiebedrijf kan dat fixen.

C20XE kop? Prima die MOET je dan brengen naar een van de gespecialiseerde bedrijven met C20XE ervaring!!!!
Breng j ehem naar revisiebedrijf op de hoek, dan wordt ie even schoongemaakt, afgeperst en gevlakt en dan krijg je hem weer terug. nog steeds met HETZELFDE probleem.

maakt niet uit dat een bedrijf hoog aangeschreven staat, wat ze niet weten/kunnen kunne ze ook nie maken.
Revisie toko waar ik kom hoef ik ook niet met een gescheurde kop aan te komen. Gescheurd = einde verhaal.
Dussss naar een revisiebedrijf die C20XE's fixed.

Geplaatst: 10 apr 2007 18:50
door GSi Twente
Idd, het oliekanaal reparatie wordt normaal niet meegenomen, omdat de meeste bedrijven er helemaal nooit van gehoord hebben.

Als je hem er toch af gaat halen, laat het oliekanaal eens afpersen.
Dan kom je er waarschijnlijk wel achter...

Geplaatst: 10 apr 2007 18:52
door GSi Twente
Lees dit maar eerst even:

viewtopic.php?t=6751

Geplaatst: 10 apr 2007 18:54
door vd_wel
o kijk nu valt t kwartje,

het is dus niet zo dat je der gewoon simpel nieuwe bussies inperst en je ben weer de man, noujah ik ga zo aan me auto beginnen en dan hou ik ook wel rekening met misschien wel een nieuwe kop.

iig bedankt!!! ik zie het wel.

mvg jeroen vd wel.

Geplaatst: 10 apr 2007 21:36
door Roy 2.0 16v
wel je kop erbij houden he :lol:

Geplaatst: 10 apr 2007 21:59
door Laagvlieger
vd_wel schreef:o kijk nu valt t kwartje,

het is dus niet zo dat je der gewoon simpel nieuwe bussies inperst en je ben weer de man, noujah ik ga zo aan me auto beginnen en dan hou ik ook wel rekening met misschien wel een nieuwe kop.

iig bedankt!!! ik zie het wel.

mvg jeroen vd wel.
Waarom een neiuwe kop???
Laat deze kop repareren door een bedrijf die dat kan.
Bv door Zomer revisie.
En wie doen dat nog meer? Kan toch ook via die gast in groningen enzo?
Erwin? weet jij meer adresjes?

Geplaatst: 10 apr 2007 22:22
door GSi Twente
V-max in Duitsland.

Of naar EDS, maar daar betaal je beide rond de 250 euro als ik het goed heb.
V-max iig wel.

Bij Zomer is het afhankelijk van het afpersen.
Normaal betaal je 160 euro incl. 1 keer afpersen (na de reparatie).
Als je eerst wilt kijken of ie wel goed is, betaal je 50 euro extra.

Geplaatst: 10 apr 2007 22:29
door vd_wel
ja dat kan ook idd,maar ik heb plannen om over een tijdje een c20let aan te schaffen en als ik dan nu een coscast kop koop dan heb ik misschien op dat let blok er ook nog wat aan?want ik neem aan dat dat past.

koppakking is nog goed, want heb hem volgegooid met koelvloeistof en olie en hij rijdt gewoon goed, verbruikt geen koelvloeistof en bouwt ook geen druk op in t reservoir, alleen zit der wel olie doorheen door de koelvloeistof dus ik denk dat de kop kaduuk is.

verders ben ik eens na gaan denken, de fan is niet aangeslagen misschien sensor defect? en dat die daardoor is gaan koken, want ik heb ook nog een klein tijdje stilgestaan.

en nu heb ik nog een vraagje, hoe warm moet die aangeven op je dash? mijnes komt niet verder dan het 1e streepje tussen de 0 en de 90.

Geplaatst: 10 apr 2007 22:56
door Roy 2.0 16v
vd_wel schreef: en nu heb ik nog een vraagje, hoe warm moet die aangeven op je dash? mijnes komt niet verder dan het 1e streepje tussen de 0 en de 90.
ja mijnes staat ook bijna constant ietsie verder dan het streepje. maar in file gaat ie wel hoger en slaat ie aan ergens bij de 90
ik dacht eerst ook dat er wat kapot was. maar bleek niet zo te zijn

Geplaatst: 11 apr 2007 17:30
door vd_wel
o nee ik dacht eigenlijk misschien komt het daardoor. maarja dan ben ik niet de enigste :)

Geplaatst: 11 apr 2007 21:47
door gsipiloot
ja nu heb ik ook in 1x een vraagje

wanneer slaat die fan nou aan? alleen maar als ie rond de 90 graden aan geeft want dat is ook echt t enige moment dat da ding bij mij aanslaat
en bv bij een golf 3 slaat zon ding constant aan en ook als je hem afzet slaat die fan aan en bij een gsi slaat ie maar zelden aan of is da alleen bij mij...?

Geplaatst: 12 apr 2007 20:27
door Laagvlieger
Wij hebben bij opel een goede temperatuurhuishuiding.
radiator met vodloende capaciteit.
Fan slaat aan bij tegen de 100 graden dacht ik. 98 ofzo. of net boven de 100.