Pagina 1 van 1
Centreerringen
Geplaatst: 08 apr 2007 16:00
door D_V_R_O_S
Ik heb pas mijn velgen eraf gehaald om alles goed schoon te maken, maar nu trilt mijn stuur en mijn achterkant.
dit was hiervoor niet.
moeten de centreerringen nog op een bepaalde manier gemonteerd worden?
ik heb gewoon orginele centreerringen van de velgen.
de ene kant is zegmaar glad en de andere kant zitten soort vakjes in.
welke kant moet nou in de velg?
kan dit uitmaken???
Geplaatst: 08 apr 2007 16:15
door Laagvlieger
de kant die "veert" door die insnedes komt in de velg.
Geplaatst: 08 apr 2007 16:33
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:de kant die "veert" door die insnedes komt in de velg.
wow.. veert / insnedes???
plastic veert niet zo druk
ik ga straks wel even een wiel demonteren, maak ik er even foto van
Geplaatst: 08 apr 2007 17:09
door D_V_R_O_S
Geplaatst: 08 apr 2007 19:43
door Bart(astra)
Vlakke kant komt tegen de naaf van de auto
Geplaatst: 09 apr 2007 00:53
door Rallyastra
Ranzige ringen
Geplaatst: 09 apr 2007 02:08
door Sounddragon
Geplaatst: 09 apr 2007 12:26
door Mad Driver
die zien er versleten uit (kan wel niet zo goed zien)
was met de mijne ook
voor 20 euro kunje gelijk 4 nieuwe halen en je wielen komen veel vaster te zitten.
Geplaatst: 09 apr 2007 14:52
door D_V_R_O_S
Sound en Bart,, jullie zeggen allebei het tegenovergestelde.. wat is het nou??
Geplaatst: 09 apr 2007 14:58
door Sounddragon
Volgens mij zeggen we hetzelfde
Andersom krijg je hem er niet eens in als het goed is, en als het dus NIET goed is, en het gaat wél... dan ben je écht aan nieuwe toe
Geplaatst: 09 apr 2007 17:38
door D_V_R_O_S
Bart(astra) schreef:Vlakke kant komt tegen de naaf van de auto
Sounddragon schreef:
Die pijltjes staan dan dus verkeerd, want op dhet plaatje staat de gladde kant in het wiel moet en met die hokjes tegen de naaf.
maar ik kan ze dus op beide manieren erin doen.
dus wordt dan ook maar is tijd voor nieuwe denk ik dan zo
maar de velgen worden ook allemaal opnieuw gebalanceerd, dus gaat goed komen
Geplaatst: 09 apr 2007 21:07
door Sounddragon
Zet um anders even op de krik, en laat het wiel draaien en kijk welke er niet netjes zit
Geplaatst: 10 apr 2007 09:56
door D_V_R_O_S
Sounddragon schreef:Zet um anders even op de krik, en laat het wiel draaien en kijk welke er niet netjes zit
dan draait ie gewoon rond
nee maar ik ken nooit een snelheid van 100km/uur nabootsen
Geplaatst: 10 apr 2007 15:30
door RedBill
DaVaRiOuS schreef:Sounddragon schreef:Zet um anders even op de krik, en laat het wiel draaien en kijk welke er niet netjes zit
dan draait ie gewoon rond
nee maar ik ken nooit een snelheid van 100km/uur nabootsen
Tuurlijk wel.
Auto op de krik (1 wiel van de grond), motor aan, in z'n 3 en gassen maar... (Of in z'n 5 stationair, dan draait ie ook wel bijna 100 km/h).
(Voor ik commentaar krijg, door het differentieel draait ie twee keer zo hard, dan wanneer er 2 wielen van de grond zijn ).
Geplaatst: 10 apr 2007 15:39
door D_V_R_O_S
RedBill schreef:DaVaRiOuS schreef:Sounddragon schreef:Zet um anders even op de krik, en laat het wiel draaien en kijk welke er niet netjes zit
dan draait ie gewoon rond
nee maar ik ken nooit een snelheid van 100km/uur nabootsen
Tuurlijk wel.
Auto op de krik (1 wiel van de grond), motor aan, in z'n 3 en gassen maar... (Of in z'n 5 stationair, dan draait ie ook wel bijna 100 km/h).
(Voor ik commentaar krijg, door het differentieel draait ie twee keer zo hard, dan wanneer er 2 wielen van de grond zijn ).
duidelijk en logisch!
ik doelde (vergeten te zeggen) op de achterwielen
nieuwe ringen zijn besteld.
Geplaatst: 10 apr 2007 21:20
door Bart(astra)
RedBill schreef:DaVaRiOuS schreef:Sounddragon schreef:Zet um anders even op de krik, en laat het wiel draaien en kijk welke er niet netjes zit
dan draait ie gewoon rond
nee maar ik ken nooit een snelheid van 100km/uur nabootsen
Tuurlijk wel.
Auto op de krik (1 wiel van de grond), motor aan, in z'n 3 en gassen maar... (Of in z'n 5 stationair, dan draait ie ook wel bijna 100 km/h).
(Voor ik commentaar krijg, door het differentieel draait ie twee keer zo hard, dan wanneer er 2 wielen van de grond zijn ).
Commentaar luidt eerder;
"moet je doen als je het leuk vind je bak te slopen
"
Geplaatst: 10 apr 2007 21:42
door Roy 2.0 16v
toch apart dat die domme centreerringen zoveel invloed hebben op je wielen kwa trillen enzo
je zou denken, plastic dingetjes die strak tegen je as en velg zitten... alle wielbouten strak. zit vast als een huis.. blijkt toch niet zo simpel
mijnes trilt ook bij bepaalde snelheden, en dat had ik ook minder voor mn laatste velgwissel.. dus ga binnenkort ook maar even nieuwe ringen halen, alles goed schoonschuren / schoonspuiten
( maar ik wil eigelijk velgen stralen, poedercoaten, nieuwe banden voor de zomer )
Geplaatst: 10 apr 2007 21:55
door D_V_R_O_S
Roy 2.0 16v schreef:toch apart dat die domme centreerringen zoveel invloed hebben op je wielen kwa trillen enzo
je zou denken, plastic dingetjes die strak tegen je as en velg zitten... alle wielbouten strak. zit vast als een huis.. blijkt toch niet zo simpel
mijnes trilt ook bij bepaalde snelheden, en dat had ik ook minder voor mn laatste velgwissel.. dus ga binnenkort ook maar even nieuwe ringen halen, alles goed schoonschuren / schoonspuiten
( maar ik wil eigelijk velgen stralen, poedercoaten, nieuwe banden voor de zomer )
mjah er zit toch ergens een bepaalde onbalans.. om nou te gaan uitzoeken wat dat precies is heb ik gewoon 4 nieuwe centreerringen besteld en laat alle 4 de velgen opnieuw balanceren.
is alles maar meteen goed en heeft straks de nieuwe eigenaar geen last meer
Geplaatst: 13 apr 2007 20:52
door Sounddragon
Hoeft ook niet hard te draaien, dan zie je geen hol
Gewoon even een slinger geven, dan zie je binnen 3 tellen waar het probleem in zit....
Of... je bestelt gewoon nieuwe ringen en laat het hele zooitje even voor Jean Pipe opnieuw balanceren natuurlijk....