Pagina 1 van 1
DTA / MOTEC / Megasquirt / KMS
Geplaatst: 02 apr 2007 18:36
door GrinX
Wie heeft er ervaring met één of meerdere van bovenstaanden?
Graag ook met + en minpunten, en vooral de bugs die ze hebben.
Geplaatst: 02 apr 2007 19:55
door Rallyastra
DTA en MOTECH is goed spul, motech betaal je ook wel echt de hoofdprijs voor. Ik ga zelf Megasquirt aanschaffen, is betaalbaar en een mega groot netwerk via internet voor trouble shooting. KMS is beperkt volgens mij.
http://www.msefi.com
http://forum.bs-autotune.nl
http://www.diyautotune.com
Geplaatst: 02 apr 2007 19:57
door GrinX
Megasquirt hoor ik verschillende verhalen over.
Schijnt niet heel spannend te werken en behoorlijk wat fouten te bevatten, echter.. ik heb er niet zelf mee gewerk dus kan dat niet bevestigen.
Motec is met militaire preciesie, dus goed spulleke.
KMS kun je maar per stappen van 250 toeren inregelen, en vind dat persoonlijk nogal grof.
DTA is goed spul dat zonder meer, draait ook stabiel maar wil graag de ervaringen van de gebruikers (voor zover die er zijn) weten.
edit (DTA veranderd in KMS)
Geplaatst: 03 apr 2007 20:42
door chucky66
fout ik heb DTA die kan je over het helevlak regelen
KMS is per 250 te regelen
dta goede aanrader vraag maar aan DJFLOSKE die heeft hemook
Geplaatst: 03 apr 2007 21:20
door GSi Twente
DTA is wel bewezen duidelijk (prijs/kwaliteits verhouding).
Motec is daarmee vergeleken echt niet te betalen, meer voor duurdere doeleinden, Porsche GT3 cup auto's zit het ook op.
Geplaatst: 04 apr 2007 00:22
door GrinX
chucky66 schreef:fout ik heb DTA die kan je over het helevlak regelen
KMS is per 250 te regelen
dta goede aanrader vraag maar aan DJFLOSKE die heeft hemook
Ik heb me inderdaad vertypt in de haast waarvoor mijn nederige excuses.
Ik heb eergisteren contact gezocht met KMS, helaas nog geen reactie.
Schijnbaar geen interesse om mogelijk te verkopen??
Ik denk dat het inderdaad een DTA gaat worden aangezien ik van MegaSquirt tot op heden te weinig informatie loskrijg, en in de wandelgangen te veel "blijf er vanaf verhalen" te horen krijg.
Weet iemand het verschil tussen de "oude" DTA P8pro en de nieuwe versies welke op de markt zijn?
Ik wil het graag goed doen, en niet over een jaar weer een nieuwere versie kopen.
Voor in de toekomst wil ik van ALS gebruik gaan maken ivm sequentiele ontsteking, en mogelijk het aansturen van een 5e sproeier en water injectie.
Volgens mij kan zelfs de 48 serie dat (op ALS na)
Geplaatst: 04 apr 2007 07:52
door chucky66
kan weinig over type's zeggen
maar kms is van Kroneneburg en die zijn de laatste tijd niet echt betrouwbaar
dus niet echt een aanrader
kms systeem is dan wel €150,- goeiekoper maar als de na zord K*T is zou mij dat niet waard zijn
Geplaatst: 04 apr 2007 10:15
door GrinX
KMS goedkoper dan DTA??
Krijg na 3 dagen mijn hoogzwangere berichtje terug..
Volgens KMS 2500 - 3000 euro ZONDERRRR inbouw.
Dat kan met een DTA wel een stuk goedkoper, zeker als je de snoerenjungle zelf maakt.
Mocht iemand per toeval een nieuwe DTA P8Pro tegenkomen.. val me daar gerust voor lastig!!!
Tweede hands hoef ik er geen, aangezien bob de bouwer, en Nico van je eigen huis in puin ook wel es fouten maken.. (what does this button do..)
Geplaatst: 04 apr 2007 10:54
door Rallyastra
Mwaa kennis van mij heeft lekker nog een 2ehands liggen, eens kijken of ik die cheapo kan overnemen
Geplaatst: 04 apr 2007 11:08
door Rallyastra
Hier koop deze, echt niet duur
http://cgi.ebay.co.uk/DTA-ECU-engine-ma ... otohosting
*Edit
Bieden is niet mogelijk als je in het buitenland ingeschreven staat
Een andere
http://cgi.ebay.co.uk/DTA-E48-MAPPABLE- ... otohosting
Geplaatst: 04 apr 2007 11:10
door GrinX
WOEI!!?
Zijn beide E48's..
Ik zoek de P8PRO.
Geplaatst: 04 apr 2007 11:17
door Rallyastra
Geplaatst: 04 apr 2007 11:18
door GrinX
P8PRO heeft meer opties voor een Turbo motor. (o.a. ALS)
Geplaatst: 04 apr 2007 11:44
door GSi Twente
DTA instap was compleet 950 euro ex. btw. ex kabelboom.
Geplaatst: 04 apr 2007 11:49
door GrinX
GSi Twente schreef:DTA instap was compleet 950 euro ex. btw. ex kabelboom.
Klopt ja.. das dus de E48 (leuke DTA maar voor mij te weinig opties)
Verder heeft een DTA E48 en P8Pro geen aansturing voor een pingelsensor, niet echt een heel veilig gevoel lijkt me.
Na nog even verder geneusd te hebben @ MegaSquirt.. ik word er niet warm van.
Waar je voor een DTA standaard maps hebt voor o.a. een C20XE en C20LET, mag je bij MegaSquirt gaan kijken hoe je je motor aan de praat krijgt.
Tevens zijn de oudere versies (van het afgelopen jaar) uitgevoerd met een te lichte eindtrap waardoor je weer relais en optocouplers moet plaatsen om het zootje (de megasquirt zelf) heel te houden.
Kortom leuk dat een MegaSquirt programmeerbaar is, kwa doekoe erg interessant natuurlijk (1/3e van een DTA), maar voor mij nog iets te onbetrouwbaar.
Ik ben nu verder aan't uitzoeken of er DTA's zijn met pingelsensor aansturing want dat vind ik toch wel belangrijk op de pk's die de motor zometeen gaat leveren.
Geplaatst: 04 apr 2007 18:29
door jeffrey c20let
Geplaatst: 04 apr 2007 18:41
door GrinX
Die had ik al gezien inderdaad.. kan alleen de oude types niet meer vinden??
Geplaatst: 04 apr 2007 18:52
door jeffrey c20let
Geplaatst: 04 apr 2007 18:54
door GrinX
Godsamme
Heb daar dus echt 4 kant overheen gekeken.
Thx kerel!!
Geplaatst: 04 apr 2007 18:55
door jeffrey c20let
Geplaatst: 04 apr 2007 18:57
door GrinX
Dat klopt ja, daar heb ik al ooit eens contact mee gehad.
Echter... daar werd ik niet vrolijk van
Wel prima service dat wel, een van de weinige bedrijven welke zich de tijd nam om alles tot in de puntjes uit te leggen.