Pagina 1 van 1

trillen van remblokken (kennelijk)

Geplaatst: 29 mar 2007 23:58
door 2.nullutje
Heb er al een tijdje last van en damn wat is het vervelend...

zal het proberen te omschrijven:

zodra ik over een klinkerweg rijd, hoor ik onder mijn auto allemaal gerammel (metaal op metaal). Zodra ik mijn rem indruk is het geluid weg. Thuis heb ik dus aan de linkerkant (waar het geluid zich voordoet) de remblokjes losgehaald en bekeken. Ze zijn nog lang niet op, maar wat me opviel is dat er op de rug van de blokjes een soort hardrubber matje zit. De remdrukcillinder (of hoe zoiets heet) drukt daar tegen aan. Je ziet dus een rondje in het matje gedrukt staan. Nu is er in dat rondje een stukje door het rubber gedrukt en zie je dus metaal van het remblokje. Nou is mijn vraag of dit probleem daardoor kan komen of dat ik toch echt ergens anders moet gaan zoeken. Heb vanmiddag al geprobeerd een stukje van dat dikke tape over dat scheurtje te plakken maar zonder effect.

Ik vind het nog een beetje te voorbarig nieuwe blokjes te halen, dus bij deze vraag ik of jullie dit weleens hebben meegemaakt?

Geplaatst: 30 mar 2007 00:03
door pluggie
Klinkt eerder kromme schijven, schijven met wat heuveltjes, maar das niet echt een opel probleem laat staan dat boeit, even blokken op schijven inslijten, vlakken is onzin 9 v.d 10 keer, maar dan nog flink instampen, en tis zo weer voorbij. En metaal op metaal kan ook de rand zijn. Schijven al wat verder ingesleten ? Is het gewoon de rand die metaal op metaal geeft.

En optie 3 is dat het heel wat anders is.

En 4, tis moeilijk om te begrijpen wat jij voelt. Zou ik of ander keer in moeten stappen.

En optie 5 is de welbekende ABS sensoren die aan kunnen lopen.

En je remblokken vet je in idd met kopervet aan de achterkant.

En optie 6 is voor de rest.

Geplaatst: 30 mar 2007 15:50
door Laagvlieger
Heb je je remblokken droog erin of met keramisch of kopervet?

Dat dat rubber door is is niet erg.

Geplaatst: 30 mar 2007 17:17
door 2.nullutje
Laagvlieger schreef:Heb je je remblokken droog erin of met keramisch of kopervet?

Dat dat rubber door is is niet erg.
uhm, gewoon droog. Dus nieuwe schone remblokjes op de plekken gezet.

Geplaatst: 30 mar 2007 17:56
door Laagvlieger
Dat is fout.
Metaal wat warm wordt, over een ander metaal beweegt MOET vet tussen.
Gaat vreten/roesten/rammelen dan.

VET eraan.
Op de blokken en op de glijvlakken nadat je die goed ontroest en schoongemaakt hebt met remmenreiniger.
Je bent toch geen kwik fitter he????
Elke beetje techneut snap tdat 2 over elkaar bewegende metalen en zeker metalen die warm worden gesmeerd moeten worden. Bij de Kwik fit weten ze dat niet, verlaag je niet tot dat nivo Richard :wink:

Zo moet het:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 30 mar 2007 18:01
door 2.0 freak
Laagvlieger schreef:Dat is fout.
Metaal wat warm wordt, over een ander metaal beweegt MOET vet tussen.
Gaat vreten/roesten/rammelen dan.

VET eraan.
Op de blokken en op de glijvlakken nadat je die goed ontroest en schoongemaakt hebt met remmenreiniger.
Je bent toch geen kwik fitter he????
Elke beetje techneut snap tdat 2 over elkaar bewegende metalen en zeker metalen die warm worden gesmeerd moeten worden. Bij de Kwik fit weten ze dat niet, verlaag je niet tot dat nivo Richard :wink:
laat matt het niet horen hahaha

Geplaatst: 30 mar 2007 18:04
door Laagvlieger
haha werkt ie daar dan?

Geplaatst: 30 mar 2007 18:19
door 2.0 freak
haha ja die werkt bij de kwikfit haha
heeft ie en zn knieën tegen en dan ook dit nog is haha
laten we dan maar zeggen dan ze niet allemaal zo zijn :wink: :lol:

Geplaatst: 30 mar 2007 19:25
door Laagvlieger
hahah

Naja als hij ze wel invet is er niets aan de hand.
Ik heb aardig wat ervaring met het "werk" van kwikfit, zie dat genoeg bij ons langskomen. En we hebben een stagaire die bij de kwik fit werkt. :wink:

Geplaatst: 30 mar 2007 20:07
door 2.nullutje
oke, dankje!!

ik heb net weer even gekeken en de delen idd ingevet, hier de foto's:



AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

ben benieuwd of het nu minder is...

toen ik de achterblokjes vervangen had, had ik ze btw ook al goed ingevet op de randjes...

Geplaatst: 30 mar 2007 20:10
door Matt
En bedankt :roll: :lol: :lol:

Geplaatst: 30 mar 2007 21:47
door Rallyastra

Geplaatst: 30 mar 2007 22:17
door Roy 2.0 16v
dat filmpje is ook niet spectaculair.. ik zie alleen een velg en een stuk klauw :cry:

Geplaatst: 30 mar 2007 22:17
door Rallyastra
Nee je ziet hem nog roken, kwas te laat met de camera er bij pakken :wink:

Geplaatst: 30 mar 2007 23:23
door Gilles
Moeten daar bij die achter remblokjes ook niet nog van die veertjes bij?

Bij mij had vorige eigenaar die vergeten en dan gaan de blokken klapperen tegen de schijf.

Geplaatst: 30 mar 2007 23:35
door Bart(astra)
Gilles schreef:Moeten daar bij die achter remblokjes ook niet nog van die veertjes bij?

Bij mij had vorige eigenaar die vergeten en dan gaan de blokken klapperen tegen de schijf.
10 punten !!!

En die remblokkies hebben de beste tijd wel gehad.... :?

Kan zo niet zien of het originele zijn, maar het lijkt alsof er een stukje voering uit gebroken is (hapje eruit) ??? of hebben ze dat allemaal ?

Geplaatst: 31 mar 2007 01:01
door 2.nullutje
blokjes heb ik ongeveer half jaartje geleden vervangen, dus die moeten nog goed zijn. Maar die veertjes... die zitten er bij mij idd niet op...

Geplaatst: 31 mar 2007 02:17
door GrinX
Ik hoop dat je geen kopervet smeert indien je ABS op je wagie hebt.

Geplaatst: 31 mar 2007 12:36
door Rallyastra
En wat is dan het probleem ? Kopervet hoort op de glijvlakken niet op je ABS sensoren :wink:

Geplaatst: 31 mar 2007 12:41
door 2.nullutje
ik heb idd kopervet gebruikt. Op de achterkant en de randjes van de blokjes.

Geplaatst: 31 mar 2007 22:40
door pluggie
Ik heb ze wel eens achter in de fik gehad na rondje scheurneuzen vliegveld in zomer.
Was nog hele toer, stond bij stoplicht, en rook iets. Eerst naar happers kijken (2x gehad, plug = koei, 3x eigenlijk al dat er daardoor rook kwam)

Niks. En toch rook ik wat. Om je heen kijken. Linkerdeur open, naar achter kijken, kudde rook, nog eens goed kijken... hmmm, trookt continu.

Dus wat had ik gelezen 'ja snelweg koelt'.

Dus door rood licht kruispunt op (was bij vliegveld), snelweg op, daar 160 gaan rijden, afrit bij Evoluon, sta voor stoplicht, deur open en zie gewoon grijswitte rook nog steeds uit de achterkast komen.

Weer door rood (goed opletten), auto aan kant, achterbak open, eerste fles die ik tegenkwam KOELVLOEISTOF fles (koelt idd goed) en:

TSSSSTttttttttttttttt. En toen was het uit.

Raar spul die koolstof..... Gaat echt niet uit. Niet echt vlammen ofzo, tgloeit en trookt, en tstopt gewoon niet.

Maar twas het invetten dus waarschijnlijk. Mooi zo.