Centrale Deurvergrendeling
Centrale Deurvergrendeling
Vraag,
Het eerste wat ik nu met de astra wil doen is een C.V. inbouwen met een camco alarm systeem.
Mijn astra heeft geen elec. ramen en vergrendeling etc.
Het schijnt wel zo te zijn dat alle GSI's gewoon dezelfde kabelboom aanhouden, en dus aansluitmateriaal voor de vergrendeling en ramen hebben.
Is C.V. makkelijk om zelf in te bouwen? of zal ik dit echt moeten laten doen?
En welke module kan ik het beste kopen? Die van € 160,- van NLPower? of ergens 1tje van ong € 40-70 euro.
Bij een erkende garage voor camco hier kost het € 450,- om de C.V. + alarm in te bouwen... zonder de onderdelen zelf mee gerekend... veel geld dus.
Maar ik ben zelf al te bang om de deur los te trekken, niet dat de veertjes me om de oren vliegen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En wat kan ik het beste kopen aan materiaal?
En zal ik dit moeten laten doen door een garage? of toch zelf? (heb wel goed verstand van electra)
Alvast bedankt voor de reactie's (alweer )
Het eerste wat ik nu met de astra wil doen is een C.V. inbouwen met een camco alarm systeem.
Mijn astra heeft geen elec. ramen en vergrendeling etc.
Het schijnt wel zo te zijn dat alle GSI's gewoon dezelfde kabelboom aanhouden, en dus aansluitmateriaal voor de vergrendeling en ramen hebben.
Is C.V. makkelijk om zelf in te bouwen? of zal ik dit echt moeten laten doen?
En welke module kan ik het beste kopen? Die van € 160,- van NLPower? of ergens 1tje van ong € 40-70 euro.
Bij een erkende garage voor camco hier kost het € 450,- om de C.V. + alarm in te bouwen... zonder de onderdelen zelf mee gerekend... veel geld dus.
Maar ik ben zelf al te bang om de deur los te trekken, niet dat de veertjes me om de oren vliegen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? En wat kan ik het beste kopen aan materiaal?
En zal ik dit moeten laten doen door een garage? of toch zelf? (heb wel goed verstand van electra)
Alvast bedankt voor de reactie's (alweer )
C20XE '94
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
gewoon op de sloop even kijken naar twee deuren met cv. De boel overzetten en een alarmpje erop aansluiten.
Dat alarm aansluiten op de cv werkt simpel. Zoek ook een kiekert. Deze hoort rechts bij het schutbord (bij voetencompartiment bijrijder) onder de ECU achter dat foam te zitten. Als de draden met stekker daar al zitten is het gewoon een kwestie van erop aansluiten.
Daarna neem je de twee signaaldraden vanaf je alarmkastje en sluit je ze aan op de bruin/rode en bruin/witte draad op die stekker. Dan werkt de cv al op afstand.
ik hebdit alarm. werkt perfect.
Dat alarm aansluiten op de cv werkt simpel. Zoek ook een kiekert. Deze hoort rechts bij het schutbord (bij voetencompartiment bijrijder) onder de ECU achter dat foam te zitten. Als de draden met stekker daar al zitten is het gewoon een kwestie van erop aansluiten.
Daarna neem je de twee signaaldraden vanaf je alarmkastje en sluit je ze aan op de bruin/rode en bruin/witte draad op die stekker. Dan werkt de cv al op afstand.
ik hebdit alarm. werkt perfect.
Laatst gewijzigd door 2.nullutje op 28 mar 2007 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
niet alle gsi´s zijn hier standaard op voorbereid...
wel of geen electrische ramenvoorbereiding kan je zien aan je deurstekker, of er een pin wel of niet is. cv geen id hoe je dat kunt zien.
ook kan je kijken of de zekeringvoetjes in je kassie er al zijn.
maar kwa stekkers en makkelijk inbouwen kan je volgens mij het beste een sloopauto zoeken, opel cv motortjes, stangetjes en draadjes overnemen en je schroeft het er als het goed is vrij makkelijk in.
als je auto er al op is voorbereid is het een kwestie van de cv motortjes in je deuren schroeven, deurgreepstangetje erinklikken, stekker op je deur draadboom klikken ( die er dus hopelijk al ligt) . eventueel de kofferbak ook voorzien.
dat moet je zelf al redden ook als je onhandig bent
alarm is een ander verhaal. misschien een handige harry van hier die een goed setje in wilt bouwen
wel of geen electrische ramenvoorbereiding kan je zien aan je deurstekker, of er een pin wel of niet is. cv geen id hoe je dat kunt zien.
ook kan je kijken of de zekeringvoetjes in je kassie er al zijn.
maar kwa stekkers en makkelijk inbouwen kan je volgens mij het beste een sloopauto zoeken, opel cv motortjes, stangetjes en draadjes overnemen en je schroeft het er als het goed is vrij makkelijk in.
als je auto er al op is voorbereid is het een kwestie van de cv motortjes in je deuren schroeven, deurgreepstangetje erinklikken, stekker op je deur draadboom klikken ( die er dus hopelijk al ligt) . eventueel de kofferbak ook voorzien.
dat moet je zelf al redden ook als je onhandig bent
alarm is een ander verhaal. misschien een handige harry van hier die een goed setje in wilt bouwen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Ik heb nog een complete ORIGINELE ASTRA CV set die ik voor je in kan bouwen (mits voorbereid, anders is het wel een klote klus).
Alarm inbouwen en CV daarop aansluiten is ook geen probleem... Alarm inbouwen neemt echter wel een hoop tijd inbeslag. Wanneer er al een alarm in zit is het aansluiten van de CV hierop 5 minuten extra werk.
Losse TIP: CAMCO is de grootste terig zooi die er bestaat.
Alarm inbouwen en CV daarop aansluiten is ook geen probleem... Alarm inbouwen neemt echter wel een hoop tijd inbeslag. Wanneer er al een alarm in zit is het aansluiten van de CV hierop 5 minuten extra werk.
Losse TIP: CAMCO is de grootste terig zooi die er bestaat.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Nee je GSi. En vergeet CAMCO. CAMCO is RUK.
Je laat bij een zaakje in Ridderkerk al een GT klasse 2 / 3 inbouwen vanaf 200 euro. Dan heb je een fatsoenlijk alarm, zonder horloge's / rare piepjes / start rommel en andere onzin.
Je laat bij een zaakje in Ridderkerk al een GT klasse 2 / 3 inbouwen vanaf 200 euro. Dan heb je een fatsoenlijk alarm, zonder horloge's / rare piepjes / start rommel en andere onzin.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Zijn speelgoed alarmpjes. Ooit 1 ingebouwd. Installatie draad die voor 97% bestond uit mantel. Plastice troep allemaal. Besteden heel veel aandacht aan flitsende lampjes, horloge's en piepjes... alles wat de moderne hedendaagse Sjon zich maar kan wensen.
Kwaliteit schiet er een beetje bij in tijdens het Sjon compatible maken.
Kwaliteit schiet er een beetje bij in tijdens het Sjon compatible maken.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Hee sjonnie kan op afstand startenMarty schreef:Zijn speelgoed alarmpjes. Ooit 1 ingebouwd. Installatie draad die voor 97% bestond uit mantel. Plastice troep allemaal. Besteden heel veel aandacht aan flitsende lampjes, horloge's en piepjes... alles wat de moderne hedendaagse Sjon zich maar kan wensen.
Kwaliteit schiet er een beetje bij in tijdens het Sjon compatible maken.
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.