C18xe probleem
C18xe probleem
Hallo!
Ik heb sinds kort een probleem. me 1.8 16v astra gsi houd in als ik hem ineens plankgas doe.
Hij houd niet helemaal in maar net even die 1e seconde nadat ik heb intrap. zodra hij gaat gaat hij (voor me gevoel) nog wel zoals eerst. Ook als ik bijv. 50 in de 4 ga rijden (dus laag in ze touren in de versnelling) en doe volgas. dan merk je dattie bijna niet versneld (logisch want daar zit nauwlijks trekkracht maar dit is wel heel weinig trekkracht). heel soms schokt hij er ook beetje bij.
Het buisje van de carterontluchting naast de pijlstok zat een beetje los dus ik dacht dat het daar miss. aan zou liggen (valse lucht). dit heb ik gister gemaakt maar hij is nog steeds hetzelfde.
Ook heb ik niet meer die resonator. dit gat heb ik gister ook maar direct afgeplakt maar ligt het ook niet aan (had ik ook niet verwacht maar je gaat dingen proberen he ).
Ook heb ik gister de aanzuigbuis vanaf de gasklep eraf gehad en schoon gemaakt. ligt het dus ook niet aan. de motor heeft een foutcode of wat dan ook. Ik heb gewoon orgineel filter.
Wel heb ik een scheurtje in me uitlaatspruitstuk. maar dit heb ik altijd al gehad en had hij nooit last van.
De gasklep en stappemotor heb ik een tijd geleden schoon gemaakt. voor zover ik weet heb ik dit helemaal goed gedaan. dus hier kan het ook niet aan liggen. Alle rubbere slangen vanaf de kleppedeksel zijn nog goed. alleen die dunste naast diegene die naar je gasklep gaat is een beetje zacht aan het worden. dit zal ik binnenkort vervangen maar ga er niet vanuit dat hierdoor het probleem komt (???)
Iemand idee waar dit aan kan liggen?? want ik vond het juist zo lekker dattie zo direct op het gas WAS.
Alvast bedankt voor het meedenken!!
Ik heb sinds kort een probleem. me 1.8 16v astra gsi houd in als ik hem ineens plankgas doe.
Hij houd niet helemaal in maar net even die 1e seconde nadat ik heb intrap. zodra hij gaat gaat hij (voor me gevoel) nog wel zoals eerst. Ook als ik bijv. 50 in de 4 ga rijden (dus laag in ze touren in de versnelling) en doe volgas. dan merk je dattie bijna niet versneld (logisch want daar zit nauwlijks trekkracht maar dit is wel heel weinig trekkracht). heel soms schokt hij er ook beetje bij.
Het buisje van de carterontluchting naast de pijlstok zat een beetje los dus ik dacht dat het daar miss. aan zou liggen (valse lucht). dit heb ik gister gemaakt maar hij is nog steeds hetzelfde.
Ook heb ik niet meer die resonator. dit gat heb ik gister ook maar direct afgeplakt maar ligt het ook niet aan (had ik ook niet verwacht maar je gaat dingen proberen he ).
Ook heb ik gister de aanzuigbuis vanaf de gasklep eraf gehad en schoon gemaakt. ligt het dus ook niet aan. de motor heeft een foutcode of wat dan ook. Ik heb gewoon orgineel filter.
Wel heb ik een scheurtje in me uitlaatspruitstuk. maar dit heb ik altijd al gehad en had hij nooit last van.
De gasklep en stappemotor heb ik een tijd geleden schoon gemaakt. voor zover ik weet heb ik dit helemaal goed gedaan. dus hier kan het ook niet aan liggen. Alle rubbere slangen vanaf de kleppedeksel zijn nog goed. alleen die dunste naast diegene die naar je gasklep gaat is een beetje zacht aan het worden. dit zal ik binnenkort vervangen maar ga er niet vanuit dat hierdoor het probleem komt (???)
Iemand idee waar dit aan kan liggen?? want ik vond het juist zo lekker dattie zo direct op het gas WAS.
Alvast bedankt voor het meedenken!!
kleine slangetje op je kleppendeksel loshalen en even erin blazen.
Je pomp alleen jezelf op? Dan is de nippel op je inlaatspruitsuk verstopt.
Slangetje sowieso even vervangen (8 euro), nippel losdraaien met sleutel 19 en het gaatje 0,5mm opboren.
Zo, dit hoorde ik zonet bij de Opel, want ik heb hetzelfde probleem met mn C18XE
Of het tegen het inhouden werkt weet ik niet... feit is dat een dichte doorvoer sowieso niet goed is.
Je pomp alleen jezelf op? Dan is de nippel op je inlaatspruitsuk verstopt.
Slangetje sowieso even vervangen (8 euro), nippel losdraaien met sleutel 19 en het gaatje 0,5mm opboren.
Zo, dit hoorde ik zonet bij de Opel, want ik heb hetzelfde probleem met mn C18XE
Of het tegen het inhouden werkt weet ik niet... feit is dat een dichte doorvoer sowieso niet goed is.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
heeft een c20xe hetzelde principe? volgens mij wel maar zover ik even in gedachten heb is het haast onmogelijk om snel de andere kant van de slang, bij de gasklep, los te halen.
( daarom dacht ik aan klepdekselkant slang losmaken, fietspomp erop, en even pompen)
mocht het gaatje verstopt zijn of halfdicht vliegt het wel weer open.
is dat een poepmethode of een goed idee
( daarom dacht ik aan klepdekselkant slang losmaken, fietspomp erop, en even pompen)
mocht het gaatje verstopt zijn of halfdicht vliegt het wel weer open.
is dat een poepmethode of een goed idee
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
dat ga ik zo proberen.. werkt t niet dan haal ik t los en boor ik t op.
Dit is niet mijn advies, maar advies van de Opel garage... ze wilde t ook wel doen voor me, alleen dan ging t weer 50 euro kosten.
Dit is niet mijn advies, maar advies van de Opel garage... ze wilde t ook wel doen voor me, alleen dan ging t weer 50 euro kosten.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
ja idd dat gaat boren zeide ze ook tegen mij.
en die gast wist zeker dat die probleem van laag stationair toerental opgelost zou zijn.
Maar ja toen kwam marcel van hoe wil je je software daarop aanpassen??
nja toen heb ik het maar neit gedaan.
Maar je zou net zo goed effe met een dun ijzeren staafje kunnen kijken of ut gaatje wel open is en zo niet duwje die lekker open.
kga binnekoort een andere stappenmotor probere als het probleem niet opgelost is zal ik er mieschien ook over nadenken.
en die gast wist zeker dat die probleem van laag stationair toerental opgelost zou zijn.
Maar ja toen kwam marcel van hoe wil je je software daarop aanpassen??
nja toen heb ik het maar neit gedaan.
Maar je zou net zo goed effe met een dun ijzeren staafje kunnen kijken of ut gaatje wel open is en zo niet duwje die lekker open.
kga binnekoort een andere stappenmotor probere als het probleem niet opgelost is zal ik er mieschien ook over nadenken.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
goed ideeRoy 2.0 16v schreef:heeft een c20xe hetzelde principe? volgens mij wel maar zover ik even in gedachten heb is het haast onmogelijk om snel de andere kant van de slang, bij de gasklep, los te halen.
( daarom dacht ik aan klepdekselkant slang losmaken, fietspomp erop, en even pompen)
mocht het gaatje verstopt zijn of halfdicht vliegt het wel weer open.
is dat een poepmethode of een goed idee
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
De boosdoener?
Echt compleet dichtgerot..
Schuifmaat staat op 4,5mm, dus ik met een boortje 5mm erin... echt geen doorkomen aan.. blijkt het gat diep van binnen kleiner te zijn dan de buitenkant van de nippel. Dit gat heb ik maar lekker zo gelaten.. dr zat een stukje metaal ofzo in klem, alles netjes eruit gehaald en je kon er weer doorheen kijken. Daarna alles terug gezet..
Na veel moed verzameld te hebben de auto gestart... loopt weer 900 toeren... :blij: echter bij het wegrijden schiet de toerenteller in eens naar 1500 toeren en ik heb weer de hele boulevard gezien zonder mn gaspedaal aan te raken..... zucht ... zooo @#$%$@ frustrerend.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
mieschien is 5mm tog te groot?
had dan met 4.5mm effe gat gemaakt dan wasdie zo goed als origineel tog?
maar je stationair toerental is dus wel opgelost?
hmm mieschien bij mij ook een 4.5mm doorheen halen.
hou ons up to date dat zou wel eens de oplossing kunne zijn.
had dan met 4.5mm effe gat gemaakt dan wasdie zo goed als origineel tog?
maar je stationair toerental is dus wel opgelost?
hmm mieschien bij mij ook een 4.5mm doorheen halen.
hou ons up to date dat zou wel eens de oplossing kunne zijn.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
je leest niet goed.... ik heb het originele gat niet groter gemaakt... de opening in het midden is nog steeds even groot..
Ik heb trouwens niet mn comp gereset...zal ik morgen nog es even doen.
Ik heb trouwens niet mn comp gereset...zal ik morgen nog es even doen.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
reset is wel slim ja. waarom doe je het nu niet even? 1 minuutje werk. dan even kwartiertje niksen, hopla de noord en zuidpolen weer erop, contact aan, starten, rijden, opletten
EN ZO SNEL MOGELIJK RESULTATEN HIER POSTEN IK WIL HET NU WETEN EN NIET MORGEN.
en nu als de sodemieter naar buiten! ons een beetje een dag laten wachten ja daaaaaag
EN ZO SNEL MOGELIJK RESULTATEN HIER POSTEN IK WIL HET NU WETEN EN NIET MORGEN.
en nu als de sodemieter naar buiten! ons een beetje een dag laten wachten ja daaaaaag
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
f
ik heb idd ook paar x gehad dat hij heel even heel laag stationair ging lopen. maar dit heb ik alleen als die warm is dacht ik. en niet zo vaak.
soweiso gelukkig geen rare opspringende tourentallen. alleen dat gat van 1e seconde....
soweiso gelukkig geen rare opspringende tourentallen. alleen dat gat van 1e seconde....
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- starten.. vliegt naar 1500 toeren, bouwt langzaam af naar 600/700 toeren.
- even gaspedaal indrukken, toeren vliegen omhoog.. blijft even op 1500 hangen... zakt naar 1100 blijft dit even draaien alvorens verder terug te zakken en begint met onregelmatig lopen, te laag toerental.
- bij wegrijden schiet de toerenteller naar 1500 toeren als ie nog maar denkt dat ik gas geef en blijft dit vrolijk draaien.
- rijden gaat altijd probleemloos en trekt normaal, zonder stotteren of wat op... ook naar zn top is geen enkel probleem.
- bij het aankomen rijden op de parkeerplaats en daarna stilstand blijft ie 1100 toeren draaien 1,4l/min
trekken jullie je eigen conclusies maar... weet niet of t wat heeft uitgemaakt... dat zeer laag draaien was in elk geval nog niet..
- even gaspedaal indrukken, toeren vliegen omhoog.. blijft even op 1500 hangen... zakt naar 1100 blijft dit even draaien alvorens verder terug te zakken en begint met onregelmatig lopen, te laag toerental.
- bij wegrijden schiet de toerenteller naar 1500 toeren als ie nog maar denkt dat ik gas geef en blijft dit vrolijk draaien.
- rijden gaat altijd probleemloos en trekt normaal, zonder stotteren of wat op... ook naar zn top is geen enkel probleem.
- bij het aankomen rijden op de parkeerplaats en daarna stilstand blijft ie 1100 toeren draaien 1,4l/min
trekken jullie je eigen conclusies maar... weet niet of t wat heeft uitgemaakt... dat zeer laag draaien was in elk geval nog niet..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
1.4l is wel meer als normal... want normal zou rond de 1.1/1.2 moeten zijn als ik het goed begrijp.bij het aankomen rijden op de parkeerplaats en daarna stilstand blijft ie 1100 toeren draaien 1,4l/min
dus nu geeftie teveel benzine stationair terwijl die ook wel soms naar 600toeren daalt.
alsje mij vraagt is je stappenmotor kadoek?
net als de mijne ben ik bang.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
nee, want ik heb een splinternieuwe a 150 eurie erop gezet vorige week... staat ook nog ergens een post over op t forum. Maakte geen zak uit.
Reeds vervangen, in meer of mindere mate belangrijk voor t probleem:
Stappenmotor (nieuw)
Lambasonde (mede-forummer, werkt goed nu, na uitlezen geen storing meer)
Carterventilatieslangen
Klepdekselpakking en o-ringen, alles goed schoon gemaakt en doorgeprikt.
Bougies
Inlaattempsensor
Koelvloeistofsensor
Gasklephuis goed schoon gemaakt
Inlaatspruitstuknippel vrijgemaakt
Deze week hopelijk nog een andere luchtmassameter...
Dus ja..zeg t maar...
Reeds vervangen, in meer of mindere mate belangrijk voor t probleem:
Stappenmotor (nieuw)
Lambasonde (mede-forummer, werkt goed nu, na uitlezen geen storing meer)
Carterventilatieslangen
Klepdekselpakking en o-ringen, alles goed schoon gemaakt en doorgeprikt.
Bougies
Inlaattempsensor
Koelvloeistofsensor
Gasklephuis goed schoon gemaakt
Inlaatspruitstuknippel vrijgemaakt
Deze week hopelijk nog een andere luchtmassameter...
Dus ja..zeg t maar...
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.