Pagina 1 van 2
achterklep c.v.
Geplaatst: 22 mar 2007 23:01
door Roy 2.0 16v
joeheee
vandaag weer even mn slotloze deurgrepen erin gerost, en me achterklepslot vervangen want die was altijd al stuk, maar dit deed ik met de bedoeling dat mocht de cv het niet doen, ik via de klep erin kan.
dat kan ik nu ook, maar daarvoor moest ik wel het cv motortje demonteren.
want als alles op slot stond, kon ik alsnog niet de klep openmaken met de sleutel.
maar dan klopt het toch dat ik een cv klepmotortje hebt die alleen aangestuurd wordt, en je hebt ze ook die zelf aansturen? dus klep opendraaien, en alles gaat open ? ? net zoals het motortje bij de bestuurdersdeur
hoe zie je of een motortje hiervoor geschikt is? dan struin ik de sloop af of kan ik wat anders doen ?
nu werkt me klep dus apart. gaat niet meer open en dicht op cv alleen met sleutel. opzich prima, maar ik wil dat de klep meegaat met de cv. en dat ik evengoed de klep kan openen dmv de sleutel
Geplaatst: 22 mar 2007 23:04
door Laagvlieger
Die motortjes zijn nooit geleverd voor de Astra-F.
Geplaatst: 22 mar 2007 23:14
door Roy 2.0 16v
humpf, allemaal achteraf ingebouwd dus.
op mijnes staat wel kiekert, die is dus origineel 1weg zegmaar
maar als ik op de sloop ga slopen, en een andere meeneem van een station of astra, kan je aan het motortje zien of ie zelf ook aanstuurt? of moet ik dan een niet origineel motortje meenemen omdat origineel kiekert het zowieso niet heeft
Geplaatst: 23 mar 2007 08:59
door RedBill
Het mechaniek van een kofferdekselslot van een astra f is hier niet op gebouwd. Deze werkt namelijk volgens een simpel "blokkeer de knop met een pen zodat die niet ingedrukt kan worden" principe.
Met de sleutel bedien je dus niets electronisch in het C.V. systeem.
Geplaatst: 23 mar 2007 10:03
door Mad Driver
idd denk ook niet dat het zo simpel zal werken alsje een ander motortje opzet.
Moet wel de hele boel nog worden verbonden met je deuren en dat kun je zelf niet lijkt me.
Bij mij was die motortje kapot een tijdje.
Ik zat een paar keer aan dat ding te trekke ente duwe en sinds 1 week doetie weer perfect.
Was ergens blijve hange blijkbaar.
dus als je ook zon probleem hebt datie niet doet niet gelijk niuwe kope ma trek een beetje aan die ijzeren pinnetje wie weet doeite bij jou ook.
Geplaatst: 23 mar 2007 12:47
door smatse
Ik heb er precies hetzelfde motertje inzitten
.
misschien import duitsland ?????????? komt de mijne ook uit
Geplaatst: 23 mar 2007 19:01
door Laagvlieger
Pfff die motortjes zijn goed, das origineel.
Alleen redbill snapt mijn uitleg dus
Er zit GEEN schakeling in om de voorportieren vanaf de achterklep aan te sturen, heeft Opel nooit geleverd. gewoon een simpel motorje heeft opel. En idd die voorkomt dat je de knop kan indrukken.
Geplaatst: 25 mar 2007 15:39
door Roy 2.0 16v
dus iedereen die met zn sleutel de achterklep kan openen heeft of het motortje niet aangesloten zoals ik nu, of een imitatieset ingebouwd waarbij het wel beide kan. dus en cv op de klep. en klep apart openen met sleutel
Geplaatst: 25 mar 2007 17:30
door RedBill
Als je de auto niet met de CV op slot zet kun je de kofferbak wel los op slot zetten. De deuren en je tankklepje zullen echter niet mee gaan.
Geplaatst: 25 mar 2007 19:42
door Sounddragon
Huh ?!?!?
Bij mij gaat de achterdeur gewoon mee met de CV, en als ik dan de sleutel pak, kan ik gewoon de achterdeur openmaken zonder enig probleem, als ik het achterdeurslot een kwartslag draai, doet ie niet meer mee met de CV, dus als hij op slot zit als ik hem omdraai gaat ie niet mee open met de CV, en als hij open is en ik draai hem een kwartslag, gaat ie niet mee dicht... je zet hem dus met de sleutel 'buitenspel' wbt de CV...
De CV aktiveren via het achterdeurslot werkt idd niet, vandaar ook dat dat slot voor nood wordt gehouden, kan je er in ieder geval in, alleen moet je wel even nar binnen klimmen om de dichtsbijzijnde deurpin even omhoog te trekken...
Bij mij werkt CV aansturing alleen als je de deurpinnen van een van de voorste deuren bedient, niet op de achterste deuren...
Geplaatst: 25 mar 2007 22:03
door Roy 2.0 16v
ja maar als ik de cv van de achterklep weer aansluit, kan ik niet de klep openmaken met de sleutel. de sleutel kan ik dan nieteens draaien.
daarom heb ik het motortje ertussenuit gehaald. zodat ik in nood nog wel de klep kan openen met sleutel.
en ik snap dus even niet dat bij andere autos, de cv nog wel is aangesloten ,en dat je evengoed je kofferbak kan openen met de sleutel
of mn motortje is kapot
Geplaatst: 25 mar 2007 22:05
door Sounddragon
Ik vinnut vaag
OF... het is bij een stationwagon anders als bij een 3 deurs... kan ook nog natuurlijk
Geplaatst: 25 mar 2007 22:18
door Laagvlieger
Jullie maken het allemaal veel te moeilijk.
Redbill is de enige die het snapt.
1) CV is NIET!!!! bedienbaar met kofferbakslot. Daar zit GEEN commandofunctie op. Dat geld voor ALLE astra-F's.
2) Als je kofferbak slot niet wil draaien met de sleutel dan heb je het slot in de verkeerde stand staan. Dan blokkeert die CV motor het slot, dat moet je dus even goed zetten.
Geplaatst: 25 mar 2007 22:28
door Roy 2.0 16v
oke das duidelijk., die 1e vatte ik al. de 2e niet.
wordt dus even proberen, wat ik al had gedaan, en daarom d8 dat me motortje stoek was en altijd het slot blokeerde.
ik schroef em er morgen of overmorgen wel weer even tussen, en dan maar proberen met slotstanden.
bedankt tot zover!
Geplaatst: 26 mar 2007 21:05
door Marty
Ik had het zelfde probleem
Wanneer je ACHTERAF CV in je astra zet kun je de kofferklep NIET openen wanneer de CV op slot staat... Je kunt de knop niet induwen, deze blokkeerd door de CV.
Het verschil zit hem niet in de motor, maar in het slotmechanisme,
Wannner de CV ingebouwd zit vanaf de fabriek, kun je WEL de kofferbak van slot afhalen zonder dat de wagen " Van cv afgehaald " wordt.
Het slotmechanisme van een " CV WAGEN" kan 2 kanten op.. van een NIET CV auto maar 1 kant.
Bij de CV Wagen kan kan het mechanisme ook linksom draaien, waardoor de pin van het motortje omzeild word en de klep ontgrendeld wordt.
Gewoon van de sloop een astra met CV zoeken en het mechanisme omzetten. SLot cilinder kun je overzetten!
Geplaatst: 26 mar 2007 21:52
door RedBill
Zow... dat je nog zoveel kon schrijven over het slotmechanisme van een Astra F...
Geplaatst: 26 mar 2007 22:26
door Laagvlieger
hmm ik moet trouwens ook nog zo'n slotmechanisme zoeken idd.
vergeet het steeds.
Geplaatst: 26 mar 2007 22:30
door Marty
BTW: Om de slotcilinder om te zetten moet je het volgende doen:
De SLot cilinder zit Vast in het mechanisme, en duwt via een staafje een soort 3/4 schijf (PaC MAN achtig ding
) naar buiten die het vergrendelingsmechanisme bedient.
Vlakbij deze schijf op het staafje zit een Borg pennetje, deze kun je er voorzichtig met iets van een dun umbusje of een Priemetje eruit slaan.
De staaf kan verwijderd worden waarna de slotcilinder eruit gehaald kan worden.
je " eigen" Slotcilinder er weer in, mechanisme in mekaar zetten en borgpen terug persen...
Geplaatst: 27 mar 2007 00:58
door Roy 2.0 16v
AHAA bedankt marty! ik dacht al dat ik de enige was met weer wat vaags waarvan iedereen hier denkt dat ik wat aanrommel
dus als ik het goed begrijp
ik heb nu een slotcilinder met bijhorend mechanisme dat ik maar een 1 kwartslag kan draaien, naar rechts,
maar ik moet een slot dat 2 kanten kan draaien, kwartslag naar rechts en naar links blijkbaar
en waarom zou ik moeilijk doen met de cilinder overzetten als ik het hele mechanisme inéén zo kan overzetten??
maarre, hoe zie je het snelste of een astra cv heeft? anders ken ik het al dan sloop ik van 5 wagens de klep open en de 6e heeft het pas
Geplaatst: 27 mar 2007 13:10
door RedBill
Roy 2.0 16v schreef:en waarom zou ik moeilijk doen met de cilinder overzetten als ik het hele mechanisme inéén zo kan overzetten??
Omdat je dan je originele sleutel (die ook in je contactslot past) gewoon kunt blijven gebruiken misschien
?
even
Geplaatst: 27 mar 2007 13:20
door Delax80
Roy 2.0 16v schreef:
maarre, hoe zie je het snelste of een astra cv heeft? anders ken ik het al dan sloop ik van 5 wagens de klep open en de 6e heeft het pas
Denk dat het makkelijkst is in het tankklepje kijken of je daar dat pinnetje ziet dat je tankklep afsluit. Of dat de tankdop als die er nog opzit geen sleutelgat heeft.
Als de deurpanelen eraf ligge links onderin de deur kijken of daar dat motortje zit
Bij de computer van de auto kijken of je daar de Kiekert ziet zitten
dan zijn ze wel denk ik
Geplaatst: 27 mar 2007 14:51
door Roy 2.0 16v
RedBill schreef:Roy 2.0 16v schreef:en waarom zou ik moeilijk doen met de cilinder overzetten als ik het hele mechanisme inéén zo kan overzetten??
Omdat je dan je originele sleutel (die ook in je contactslot past) gewoon kunt blijven gebruiken misschien
?
nou nee nietecht.
- oude originele slotcilinder is stuk
- andere slotcilinder gaat alleen rechtsom
- nieuwe cilinder die ik moet halen moet het gaan doen
en dat zijn 3 verschillende sleutels.
als ik de slotcilinder van de originele sleutel zou overzetten (die kapot is) in een andere ombouw dan is ie nog steeds stuk
Geplaatst: 27 mar 2007 22:13
door Marty
SLOT CILINDER IS UNIVERSEEL!!!
Het gaat om het MECHANISME zelf (het goude gedeelte).
Hier zit het verschil in, gaat 1 kwart rechtsom en 1/3 linksom. Je kunt het aan de mechanismes ZIEN wanneer de cilinder eruit is. 1 heeft 2 geleidings gleuven en het mechanisme voor CV heeft 3 geleidings gleuven.
De slot cilinders (zilver) (ding waar je sleutel in gaat) overzetten als je je sleutel het zelfde wilt laten. Als je dit niet intresseerd maar alles in 1 keer om schroeven.
Geplaatst: 27 mar 2007 22:53
door Sounddragon
Zijn originele achterdeurslot is kaduuk, dus overzetten is wat wel te doen, maar vrij nutteloos
Kan ie trouwens niet één van zijn oude (voor)deursloten erin frotten ?? of past dat niet ???
Geplaatst: 27 mar 2007 22:57
door Marty
Geen id, gewoon proberen wellicht zijn de cilinders gelijk.