Pagina 1 van 1

Bandenspanning,waarvan afhankelijk???????

Geplaatst: 22 mar 2007 19:34
door Paintballer
Vraagjuhhhhhhh,moet bandjes op druk brengen met de maten:

285/40/15 en 225/40/15

Hoeveel bar moet hier in en zijn hier richtlijnen voor of internersites waar je hier meer over kan vinden?????

Geplaatst: 22 mar 2007 19:37
door Army Gsi
285/40/15

aardig brede band...
gewoon even langs de sprint gaan ofzo...
ik moet er morgen toevallig heen, ik zal het vragen als ik het niet vergeet ;)

Geplaatst: 22 mar 2007 20:01
door Paintballer
Ja klopt ja,het gaat om de banden die hieronder zitten!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 22 mar 2007 20:04
door Army Gsi
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
GEEF ME EEN EMMER!!!!
te geil!

Geplaatst: 22 mar 2007 20:17
door Melbo
Is dat nou dat andere apparaat van jou?!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock:

Holy moly...wist niet dat jij zo'n geil ding had!!! :P

Geplaatst: 22 mar 2007 20:24
door Paintballer
Melbo schreef:Is dat nou dat andere apparaat van jou?!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock:

Holy moly...wist niet dat jij zo'n geil ding had!!! :P

Haha nee die hierboven is van me pa,de mijne is net even anders!!!Zal er even een plaatje bij zetten!!!

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 22 mar 2007 21:57
door Melbo
Ook vet! Had er nog nooit foto's van gezien...ziet er goed uit! :)

Geplaatst: 22 mar 2007 22:02
door Sounddragon
Mooi wit leer erin... cool bakkie hoor :thumbsup:

Geplaatst: 22 mar 2007 22:38
door Paintballer
Sounddragon schreef:Mooi wit leer erin... cool bakkie hoor :thumbsup:
Ja ben er ook super wijs mee 8) .Morgen komt de taxateur en dan gauw APK en dan gaat ik weer de weg op!!Als hij eenmaal weer rijd dan nog even de nodige dingetjes eraan doen zoals:achteruitje vervangen(bij degene die er nu in zit doet de verwarming het niet meer),koelvin kopen en monteren(motor krijgt niet genoeg koeling door gewone vin en deze auto heeft geen extra vin die aanslaat als de motor heet wordt,dus das nog even een leuk klusje!!!!!Maar komt allemaal goed!!! :D

Geplaatst: 22 mar 2007 22:53
door gsipiloot
damn das nog eens een vette bak heb je ook fotos van de voorkant....... en de binnenkant... en t blok......

eigenlijk van alles wat we nog nie gezien hebben....

Geplaatst: 22 mar 2007 23:02
door Laagvlieger
Zoooowww strak hoor!!!
RESPECT 8)

maare bandenspannign. begin maar eens met 2,5 bar.
Bandenspanning moet je zelf bepalen aan de hand van slijtagebeeld en weggedrag.

Geplaatst: 22 mar 2007 23:17
door Paintballer
gsipiloot schreef:damn das nog eens een vette bak heb je ook fotos van de voorkant....... en de binnenkant... en t blok......

eigenlijk van alles wat we nog nie gezien hebben....

Ga morgen even fotows maken weer als hij dan toch buiten staat voor de taxatie,zal ik morgenavond even erop zetten!!!

Ennuh Marcel bedankt voor de info over de bandenspanning,zal het van het weekend is even uitproberen!!!

Geplaatst: 23 mar 2007 01:39
door pluggie
Supervette bak.

Zorg er iig voor dat je voor harder gooit dan achter, zodat je iets onderstuur behoud.

f

Geplaatst: 23 mar 2007 10:12
door Delax80
pluggie schreef:Supervette bak.

Zorg er iig voor dat je voor harder gooit dan achter, zodat je iets onderstuur behoud.
Ik doe altijd achter meer als voor......waarom kan je beter voor harder doen?? hoe zit dat precies met over/onderstuur??

Geplaatst: 23 mar 2007 10:24
door Rallyastra
achter moet altijd 0,2 minder in als voor :wink: je hebt minder gewicht op je achterkant als voor.

Geplaatst: 23 mar 2007 10:31
door Mad Driver
op de tankklep staat
dat als je auto volgeladen is + 4 personen inzitten moet de achterkant 2.7 en voorkant is max altijd 2.5
DUs is alleen als je auto echt volgeladen word, dan is de achterkant eig nog zwaarder

ma is dus idd zelfde als wat Rallyastra zegt.
In normale toestand is je voorkant gewoon zwaarder.

Geplaatst: 23 mar 2007 17:12
door Station c20xe
Ik zet hem altijd op 2.1 bar de banden. Dit gaat om 215/40/17.

Geplaatst: 23 mar 2007 19:39
door Sounddragon
Ik rij met die maat op 2.8 rondom, en banden slijten perfekt recht, iieeeetsie aan de binnenkant, maar dat is normaal als hij verlaagd is... binnenkant glad is 1,5 mm aan de buitenkant en midden netjes ertussennin... maar zoals gezegd; je moet zelf uitvinden wat voor jou werkt en lekker rijdt... 2.8 is wel stuiterdestuiter :wink:

Binnenkant slijtage kan ook aan de uitlijning liggen trouwens, maar dat is bij mij meestal perfekt in orde, ik heb zelfs een eigen setup in de uitlijncomputer van de Profile, omdat standaard voor een station bij mij niet werkt, dat rijdt helemaal ruk 8)

Geplaatst: 23 mar 2007 22:39
door Laagvlieger
pluggie schreef:Supervette bak.

Zorg er iig voor dat je voor harder gooit dan achter, zodat je iets onderstuur behoud.
Denk erom, is achterwielaandrijver krijn!

Geplaatst: 24 mar 2007 10:53
door pluggie
Dat weet ik, oorspronkelijk stond er ook wat anders, maar heb ik weggehaald omdat lomp zou kunnen overkomen.

285 achter op een GT (die al niet bekend staat om zijn goede wegligging) is met regen of glad weer niet echt het recept voor een veilige wegligging.

Zie elke keer wel 1 of 2 van die extreem brede wagens in de Eifel op de heuvel op B wegen rond Ramstein aan de zijkant liggen als het onder nul is en sneeuw. Wieldruk per cm wordt te laag. Oppassen dus.

Je wilt zeker met zoiets altijd dat voor eerder wegschiet dan achter. Misschien maak ik wel een denkfout hoor.