Pagina 1 van 2

Tikkend geluid onder de motorkap..

Geplaatst: 03 mar 2007 21:51
door Baas J.
zoals het topic zegt een tikkend geluid onder de kap bij koude motor, het getik is ook binnen te horen. Met warme motor hoor ik het eigenlijk niet..
Tikken versneld met gasgeven... dus ik denk dat t mn kleppen zijn?!

Wat kost kleppen stellen of moeten ze vervangen worden of...?

Geplaatst: 03 mar 2007 21:55
door Sounddragon
Ws. je klepstoters, olie op peil ??? nog een beetje schoon ook ??? klepstoters gaan vaak tikken omdat de oliekanaaltjes verstopt raken waardoor er geen - of niet genoeg olie in komt.

Met warme motor (olie wordt dan dunner) is het vaak over :wink:

Geplaatst: 03 mar 2007 21:59
door Baas J.
yeps... 9.000km geleden olie ververst (originele GM motorolie).

Oliepeil ook ok..

Hoe kan ik die "kanaaltjes" openkrijgen..?

Geplaatst: 03 mar 2007 22:06
door Sounddragon
Volgens mij niet... schijt wel een toevoeginkje te zijn aan je olie, maar de een is daar beter over te spreken als de ander..

enige 100% oplossing is vervangen...

Kan verder niet veel kwaad trouwens hoor.. kunnen ze erg oud mee worden :wink:

Geplaatst: 03 mar 2007 22:08
door Roy 2.0 16v
jups, ik heb het ook samen met nog vele gsi bezitters :x

meestal met 10 sec weg na koude start, soms na paar minuten..

Geplaatst: 03 mar 2007 22:16
door GrinX
Klepstoters demonteren en ultrasoon reinigen is een optie, echter ook geen 100% garantie dat je stoters nog goed zijn en na de ultrasoon reiniging niet meer zullen tikken.
Gewoon fatsoenlijke stoters halen (lichtgewicht van DSOP b.v.), hele zwikkie vervangen. Is helaas (niet alleen bij de c20xe) een veel voorkomend kwaaltje.

Geplaatst: 03 mar 2007 22:33
door Baas J.
Kun je mij daar meer informatie over geven? (lichtgewicht van DSOP b.v).. is dat beter dan originele hoeveel kost zo'n grapje..?
Je distributie hoeft daar niet voor los right? Alleen je klepdeksel toch?

Geplaatst: 03 mar 2007 22:36
door GrinX
Baas J. schreef:kun je mij dara meer informatie over geven? (lichtgewicht van DSOP b.v).. is dat beter dan originele hoeveel kost zo'n grapje..? Je distributie hoeft daar niet voor los right? Alleen je klepdeksel toch?
Distributie moet ook los, je klepstoters zitten onder je nokkenassen.
www.dsop.net , zeer goeie kwaliteit (ook één van de weinige fatsoenlijke lichtgewicht vliegwielen die er niet vertieft uitzien naar een paar jaar rijden)
Het plaatsen ervan kun je beter laten doen als je er zelf geen verstand van hebt.

Geplaatst: 03 mar 2007 22:44
door Baas J.
hmm voor C18XE moet je maar bellen.. :o

Geplaatst: 04 mar 2007 07:24
door GrinX
Baas J. schreef:hmm voor C18XE moet je maar bellen.. :o
Of mailen ;)

Geplaatst: 04 mar 2007 16:21
door D_V_R_O_S
even ter indicatie voor het vervangen ervan :wink:
viewtopic.php?p=152209

Geplaatst: 04 mar 2007 17:13
door Laagvlieger
C18XE en tikkende klepstoters?????
Hoor ik voor het eerst.

Is het je uitlaatspruitstuk niet die krom is. :?:

Geplaatst: 04 mar 2007 18:28
door Baas J.
geen idee... er tikt iets mee dat versneld als de toeren omhoog gaan... denk je al snel aan de klepstoters...

Hoe zou t uitlaatspruitstuk kunnen tikken dan...?

Geplaatst: 04 mar 2007 18:37
door D_V_R_O_S
Baas J. schreef:geen idee... er tikt iets mee dat versneld als de toeren omhoog gaan... denk je al snel aan de klepstoters...

Hoe zou t uitlaatspruitstuk kunnen tikken dan...?
is het geen zuiger?

tis een beetje gissen zo natuurlijk maar wat voor getik is het.

is het echt een licht getik.. dus echt een TIK
of een iets wat doffere.. meer een TAK

zo jesus.. lekker dom ook dit zo dat uitleggen :lol:
maar de tik duidt meer op klepstoters
een tak duidt meer op een zuiger (die beetje kantelt)

Geplaatst: 04 mar 2007 18:52
door Baas J.
t klinkt als dat je vroeger iets tussen je spaken van je fietswiel deed en dan ging rijden... licht tikkend geluid. Het klinkt niet ernstig, alleen irritant.

Geplaatst: 04 mar 2007 20:36
door Laagvlieger
C18XE's kennende zeg ik uitlaatspruitstuk.
Zijn de uitlaatpulsen die je hoor tlangs het thermostaathuis.
Spruitstuk trekt krom en breekt de 2 tapeinden af daar in de hoek bij de thermostaat.

C18XE's hebben geen stoterproblemen.

Geplaatst: 04 mar 2007 20:38
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:C18XE's kennende zeg ik uitlaatspruitstuk.
Zijn de uitlaatpulsen die je hoor tlangs het thermostaathuis.
Spruitstuk trekt krom en breekt de 2 tapeinden af daar in de hoek bij de thermostaat.

C18XE's hebben geen stoterproblemen.
zeg nooit nooit :wink:

ik zou voor de zekerheid even langs de dealer rijden, die kunnen het probleem het eigen oortje horen :wink:
ik hoor nog steeds niks :lol:

Geplaatst: 04 mar 2007 20:38
door GSi Twente
@Davarious, dat getik hoorde je misschien ook bij Niels z'n Astra, gescheurd spruitstuk.

Geplaatst: 04 mar 2007 20:43
door Laagvlieger
DaVaRiOuS schreef:
Laagvlieger schreef:C18XE's kennende zeg ik uitlaatspruitstuk.
Zijn de uitlaatpulsen die je hoor tlangs het thermostaathuis.
Spruitstuk trekt krom en breekt de 2 tapeinden af daar in de hoek bij de thermostaat.

C18XE's hebben geen stoterproblemen.
zeg nooit nooit :wink:

ik zou voor de zekerheid even langs de dealer rijden, die kunnen het probleem het eigen oortje horen :wink:
ik hoor nog steeds niks :lol:
Ik mag dat wel zeggen hoor.
Bart zal het ook wel kunnen beamen.
Ken verscheidene met 300.000+ km's en zie dagelijks hele partij langskomen. Nooit problemen met de klepstoters.
Alleen die kloterige spruitstukken he. :roll:

Maar idd, laat een prof ernaar kijken.

Geplaatst: 04 mar 2007 20:48
door D_V_R_O_S
GSi Twente schreef:@Davarious, dat getik hoorde je misschien ook bij Niels z'n Astra, gescheurd spruitstuk.
ik hoorde van alles in die auto :lol:
piep/kraak/knars/grom

zou best kunnen dat dat geluidje er ook bij zat :P
sorry Niels was niet bepaald luxe in die wagen ghehe er zaten 2 stoelen in met een stuur en that's it :lol: :lol:
maar was opzich ook wel weer stoer.. echt een lekker scheur bakkie!

Geplaatst: 04 mar 2007 20:54
door Rallyastra
Mijn stoters tikken ook wel, alleen niet zo erg als bij de C20XE motoren. Dat harde geplof is wat marcel zegt, zijn de uitlaat gassen die er langs pulsen heb ik ook. Is je thermostaathuis niet zwart ? zet je motor eens aan en ga luisteren onder je kap en geef een paar keer gas. Heb binnenkort spaghetti spruitstukken voor de 1.8, ben je gelijk van dat probleem verlost.

Geplaatst: 04 mar 2007 21:07
door GrinX
Ik zal dan wel de eerste zijn met een c18xe met zacht tikkende kleppen.
Spruitstuk is bij mij niet lek, wel gescheurd aan de bovenkant, maar lekt ook daar niet.
Ben ooit (paar maanden geleden) bij de dealer geweest voor een oliewissel, en toen keken ze ook vreemd naar mekaar.
Heej, deze tikt een klein beetje.
Volgens hun waren het de klepstoters.
Van mij magtie met 250.000 op de klok.
Ik herken het geluid nog van de c20xe die ik hiervoor had, echter had deze er langer last van bij koudstart dan de 1800.
En ja, spruitstukken zijn idd niet heel geweldig, scheuren of trekken krom, tapeinden die breken.
Maar heej... het is wél een Opel!! :)

Geplaatst: 04 mar 2007 21:15
door Laagvlieger
ok beetje tikken is ze vergeven.
maar dan nog is het nooit zo erg als een C20XE het kan.
Daar kan niets aan tippen kwa getik :lol:

Geplaatst: 04 mar 2007 21:18
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:ok beetje tikken is ze vergeven.
maar dan nog is het nooit zo erg als een C20XE het kan.
Daar kan niets aan tippen kwa getik :lol:
dus marcel.. geef het maar toe.. zeg nooit nooit! :wink: :lol:

Geplaatst: 04 mar 2007 21:18
door GrinX
Laagvlieger schreef:ok beetje tikken is ze vergeven.
maa rdan nog kis het noit zo erg als een C20XE het kan.
Daar kan niets aan tippen kwa getik :lol:
Hahaha nee niet echt.
Mijne tikt ongeveer 3 seconden, ik gok net het moment dat de oliepomp de olie op druk moet brengen.
Is ook alleen alstie echt een nacht heeft stilgestaan, anders niet.
C20XE tikken, klinkt alsof je enig moment wat door je kleppendeksel kan schieten, zo erg is dat met een c18xe niet gelukkig.