Pagina 1 van 2

Kloink Bonk!

Geplaatst: 27 feb 2007 16:43
door Kakashi
Titel zegt het al. :P
Ik heb nu al een paar dagen last van een kloink bonk bij het sturen.
Heel soms met lagesnelheden ook als ik rechtdoor ga. Ik voel het het meeste aan de rechterkant voor.

Weet iemand toevallig wat zoiets zou kunnen zijn?
Aandrijfassen misschien?

Geplaatst: 27 feb 2007 16:44
door GSi Twente
Stabi einden controleren.

Geplaatst: 27 feb 2007 16:56
door Roy 2.0 16v
toevallig heb ik sinds een weekje een schurend geluid rechtsvoor..

heb je je wiel er al afgehaald en alles even bekeken? geluid weet alleen jij maar misschien hoor je al ongeveer waar het waarschijnlijk vandaan komt of welke onderdelen het echt niet zijn.

Geplaatst: 27 feb 2007 16:58
door chucky66
schurend piepend geluid kan heel goed bij de remplaat die beschermplaat zitten

Geplaatst: 27 feb 2007 17:04
door D_V_R_O_S
die kloink bonk pats boem zal vast wel je stabalisatiestangetje zijn die is afgebrokkeld

Geplaatst: 27 feb 2007 17:36
door Kakashi
De stabi einden zijn nog goed die heb ik bekeken.
De rest moet ik nog even bekijken. Maar is zoiets niet apk afkeur??
De mijne is pas gekeurd en toen was er niks.

Geplaatst: 27 feb 2007 18:49
door Laagvlieger
Stabi is geen keuringseis.

Check ook je draagarmrubbers, stuur en fuseekogels.

Geplaatst: 27 feb 2007 19:20
door Kakashi
Ok. Toevallig een plaatje bij het praatje?? :P
Dan weet ik waar ik naar moet kijken.

[Edit] Ik bedoel dan van de draagarmrubbers. Welke zijn dat precies?

Geplaatst: 27 feb 2007 20:29
door pluggie
Stuur vol dwars in stilstand, dan beheerst stevig dotje gas, 'trekkende ratel' -> homokineet.

Geplaatst: 27 feb 2007 20:32
door Roy 2.0 16v
dat zijn die rubbers op je draagarm :lol:

eerst even goed op de voorkant van je auto duwen en laten inveren, ( of op je motorkap springen maar dat zou ik niet doen, naja wel bij jouw auto zou ik het doen maar je weet wel wat ik bedoel)
nadijnen of rare geluiden checken, krak psssstt ieeee.

even krik eronder, wieltje heen en weer op en neer wiebelen, speling is de fusee
wiel eraf, dan check je je schokbreker en de veer en alles even goed bekijken en friemelen
dan kijk je wat er van rubber is bij alle aansluitpunten van dus je draagarm en sturkogel maar geen idee hoe je die kan testen

ik hoop dat je een schuur of garage hebt met dit weer of je rij een verlaten overdekt vrachtwagendok in:wink: nog verlicht ook vaak

successs

Geplaatst: 27 feb 2007 20:35
door Kakashi
pluggie schreef:Stuur vol dwars in stilstand, dan beheerst stevig dotje gas, 'trekkende ratel' -> homokineet.
De vorige keer dat ik dat deed stond ik midden op de parkeerplaats stil :P
En was mn homokineet in tweeen gebroken.

Geplaatst: 27 feb 2007 20:36
door Kakashi
Roy 2.0 16v schreef:dat zijn die rubbers op je draagarm :lol:

eerst even goed op de voorkant van je auto duwen en laten inveren, ( of op je motorkap springen maar dat zou ik niet doen, naja wel bij jouw auto zou ik het doen maar je weet wel wat ik bedoel)
nadijnen of rare geluiden checken, krak psssstt ieeee.

even krik eronder, wieltje heen en weer op en neer wiebelen, speling is de fusee
wiel eraf, dan check je je schokbreker en de veer en alles even goed bekijken en friemelen
dan kijk je wat er van rubber is bij alle aansluitpunten van dus je draagarm en sturkogel maar geen idee hoe je die kan testen

ik hoop dat je een schuur of garage hebt met dit weer of je rij een verlaten overdekt vrachtwagendok in:wink: nog verlicht ook vaak

successs
Ik ga het allemaal even bekijken.
Maar waar vind ik een overdekt vrachtwagendok?

Geplaatst: 27 feb 2007 20:38
door Roy 2.0 16v
De vorige keer dat ik dat deed stond ik midden op de parkeerplaats stil
En was mn homokineet in tweeen gebroken. / quote

whahahaha :thumbsup:

naja beter daar dan midden op een drukke weg.

vrachtwagendok, weet ik het, gewoon een mooi plekkie zoeken als het hondenweer is

Geplaatst: 27 feb 2007 20:42
door Kakashi
Das waar. Gelukkig ook niet erg ver van huis verweiderd.


Nog even snel een vraagje. Mijn 8 kleppert slurpt als een gek (12,9l/100km gemiddeld) volgens mij is ie niet goed af gesteld want er komt ook witte rook uit de uitlaat. Kan ik dat zelf afstellen? Of doen ze dat gewoon bij de dealer.

Geplaatst: 27 feb 2007 20:46
door Roy 2.0 16v
even snel een vraagje ?>? er is geen sluitingstijd hier hoor hehhehe

maar wat wil je afstellen dan? idd. niks. de dealer kan wel enkele dingen instellen dacht ik, dat weet iemand anders wel (jah marcel :) )

maar als je rustig rijd, 80 km in zn 5 dat soort dingen, en je hebt je gem. verbruik zo hoog, zal er eerder een sensor stervende zijn.
stadsverkeer en korte stukjes heb ik een nog hoger verbruik, snelweg 8/100 ofzo

het zal wel aan je voeten liggen 8)

Geplaatst: 27 feb 2007 20:51
door Kakashi
Dat de auto lekker veel drinkt ligt aan mn voeten idd.
Maar hij zuipt echt. Ik heb laatst bijna 300 km op een volle tank gereden.
Ok het meeste waren korte stukjes. Maar dan nog. Datwas eerst nog niet.
Het is sinds ik die resonator dr uit heb gehaald. Maar het zal toch niet komen omdat ie nu een beetje meer (koude) lucht krijgt?

Geplaatst: 27 feb 2007 20:57
door Roy 2.0 16v
nee die resonator luchtdinges is vanavond niet het zwarte schaap.
maar ik tank ook vaak bij 350km ofzo hoor, rij maar eens een tank rustig en wat meer snelweg

mocht het echt veel schelen met je verbruik wat je eerder had, en je merkt geen motorische rare dingen zou ik eens de sensorwaardes uit laten lezen bij de dealer voor ong, 15 - 20,-

Geplaatst: 27 feb 2007 21:04
door Kakashi
K. Mjah ik woon in hoofddorp en werk op schiphol.
Veel snelweg zit daarniet tussen :P

Mjah afgelopen zomervakantie heeft ie in tjechie 7/8l/100km gereden.

Geplaatst: 27 feb 2007 21:08
door Roy 2.0 16v
ja Tjechie is een goedkoop land jah

moe-hoe-wha-ha-haaa

Geplaatst: 27 feb 2007 21:31
door Bart(astra)
Verbruikt de auto toevallig ook koelvloeistof ? -> Koppaking



En je moet eens kijken of de temp.meter wel (voldoende) omhoog komt.
Dus voorbij het eerste witte streepje na het blauwe gebied.
Anders kan je thermostaat stuk zijn, waardoor je een hoger verbruik krijgt !

Geplaatst: 27 feb 2007 21:48
door Kakashi
Hij komt boven dat blauwe gebied.
En het is altijd na een min of 5 a 10 lekker warm in de auto.

Koelvloeistof zal ik is bekijken. Hoe zie je dat?

Geplaatst: 27 feb 2007 21:55
door Bart(astra)
Moet je ooit koelvloeistof bijvullen (zonder dat je lekkage hebt) ??

Geplaatst: 27 feb 2007 22:12
door Kakashi
nope. tot nu toe nog niks bijgevuld.

Geplaatst: 28 feb 2007 18:00
door Laagvlieger
Nog even iets, Aan zo'n Motronic kun je NIETS afstellen.
Stationair toerental kan, maar heeft geen zin, da senige dat we kunnen verhogen of verlagen.
Check op valse lucht!

Geplaatst: 28 feb 2007 19:04
door Kakashi
K heb vandaag even gekeken onder de auto.
Kon geen rare dingen vinden zoals kapotte rubbers of stangen ofzo.

Dempers voor zijn nog redelijk goed.


Mijn BC geeft trouwens al weer een week continu Rem bekleding aan.
Maar ik heb nog een half cm aan bekleding. Wat zou dat kunnen zijn?

En de temp sensor is dat dat kleine dingetje waar dat speaker connectortje aan zit? Vlak bij die grote S leiding van de radiateur? Van een 8v.