Ik heb een astra gsi gekocht.
Na een paar dagen rijden kwam ik er achter dat als de motor warm werd hij niet goed meer door trok.
Dus wij de lamdaSenor vervangen alleen toen maakte hij ergens kortsluiting en nu vonkt hij dus niet meer.
we hebben al veel geprobeerd nieuwe computer inc nieuwe software nieuwe ontsteking maar hij wil gewoon niet vonken.
Nu geeft hij code 075 aan en dat is Torque control ( Voltage low )
Maar wat moet ik precies allemaal doen ???????
Groet luuk.
Gsi 1.8 16v ecotec Blok loopt ineens niet meer
Gsi 1.8 16v ecotec Blok loopt ineens niet meer
Ik heb een Opel Astra 2.0 8 klepper
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Denk dat zijn simtec computer eruit is gefikt.
Ik GOK een gevalletje van een universele lambdasonde die de eindtrap in rook heeft op doen gaan.
Simtec inspuiting werkt NIET!! met een normale lambdasonde!!!!
ALLEEN die van de dealer gaan werken!!!! Je zet dan spanning op een gevoelige meettrap!!!! Over het algemeen vinden ze dat niet fijn.
Sorry, kom misschien wat bot over, maar ik wordt een beetje gaar van het iedereen die bij een probleempje van de motor gelijk een lambdasonde gaan vervangen terwijul dat in 99,9% van de gevallen NIET het probleem is. Ze gaan zelden stuk.
Leuk voorbeeldje:
Ons magazijn verkoopt lambdasondes aan de lopende band. Allemaal voor de universele garages en handige doet hetzelferts.
Aan de eigen werkplaats heeft het magazijn zelden lambdasondes verkocht. Ik repareer auto's en dat kan bijna altijd met zijn eigen lambdasonde.
Ik GOK een gevalletje van een universele lambdasonde die de eindtrap in rook heeft op doen gaan.
Simtec inspuiting werkt NIET!! met een normale lambdasonde!!!!
ALLEEN die van de dealer gaan werken!!!! Je zet dan spanning op een gevoelige meettrap!!!! Over het algemeen vinden ze dat niet fijn.
Sorry, kom misschien wat bot over, maar ik wordt een beetje gaar van het iedereen die bij een probleempje van de motor gelijk een lambdasonde gaan vervangen terwijul dat in 99,9% van de gevallen NIET het probleem is. Ze gaan zelden stuk.
Leuk voorbeeldje:
Ons magazijn verkoopt lambdasondes aan de lopende band. Allemaal voor de universele garages en handige doet hetzelferts.
Aan de eigen werkplaats heeft het magazijn zelden lambdasondes verkocht. Ik repareer auto's en dat kan bijna altijd met zijn eigen lambdasonde.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠