Pagina 1 van 1

$#@$%!!! Waarom heb ik altijd van die vage problemen??!

Geplaatst: 05 feb 2007 08:40
door Baas J.
Na het lostrekken van mn LMM bij lopende motor kan de computer opeens het verbruik niet meer normaal bepalen. Alsie stationair 39,8/lmin gebruikt ga ik daar mn vraagtekens bij zetten...

Wat heb ik al gedaan?

Accupool los gegooid en 15mins gewacht.
Lmm stekker goed aangedrukt.

Gisteren op de snelweg leek ie bij te draaien en na circa 10km rijden klopte t verbruik weer aardig (met hoe t was..). Ik weer helemaal blij..

Vanochtend echter weer hetzelfde... starten, zowel gemiddeld als huidig verbruik 39,8l/min.. alsof de spanning er weer af was geweest en hij alles weer kwijt was en het dus weer opnieuw moest gaan bepalen. Na circa 10km rijden had ie zichtzelf weer ingeregeld en klopte het weer.

Wat is dit voor raar probleem... heb ik t gesloopt?!!
Hoe kan ik dit permanent verhelpen?

Geplaatst: 05 feb 2007 11:57
door Baas J.
kan het zijn dat er een zekering gesprongen is toen ik de stekker lostrok?
Wellicht dattie daarom vergeetachtig is...?

Geplaatst: 05 feb 2007 12:50
door pluggie
Vraag is, zuipttie dat ook echt ? Of geefttie dat alleen aan ?

Geplaatst: 05 feb 2007 13:24
door Baas J.
Alleen de weergave is volgens mij verkeerd? Hij meurt wel naar benzine moet ik zeggen..

Geplaatst: 05 feb 2007 15:10
door D_V_R_O_S
ik denk als hij echt 39,8l per minuut verbruikt (stationair) dat hij rijdend meer verbruikt en dat je dan echt geen 10km redt 8)
dus conclusie is dat het dat niet verbruikt maar alleen weergeeft.

is dus even kwestie van weten hoeveel liter er in je tank zit (even zo goed als leeg rijden en dan tanken)

bijv 5 liter getankt
tank leeg rijden is ... km gereden

70km gereden? = 1:14 :wink:

kun je zelf wel concluderen of het eindresultaat realistisch is of niet.
zo niet even langs de dealert.

PS: Als je auto naar benzine ruikt (van binnen) check even je brandstofslangen die in/uit je motor gaan.
heb je c20xe komt het vaker voor dat ze porreus raken achter de SFI-kast. dus zou je daar even kunnen kijken met een zaklamp en ruiken waar de geur vandaan komt.

Geplaatst: 05 feb 2007 15:12
door Baas J.
De computer is gewoon in de war... hij is z'n parameters waar binnen hij functioneert kwijt, of, hij slaat ze niet op.

Geplaatst: 05 feb 2007 19:32
door Baas J.
Ok, net naar de opel geweest en uit laten lezen..

Mn lambda sensor geeft 0mv... met andere woorden hij geeft geen signaal. Als ze kapot zijn blijven ze meestal op 400mv hangen werd me verteld. Dus das dan weer lekker. Waarschijnlijk een hoog benzineverbruik hierdoor en wellicht ook verkeerde waarden.

Waarom dat ding zaagt konden ze me niet vertellen... alle waarden waren goed en geen foutmeldingen. Zal toch wel stappenmotor zijn, al heb ik die net vervangen ... :shock: Snappen jullie m nog?!

Geplaatst: 07 feb 2007 15:04
door Mad Driver
:( wtf is er tog metje auto man
wens je veel sterkte met het maken ervan
Ik was er zeker gek van geworden

Geplaatst: 11 feb 2007 01:18
door Sounddragon
Is dat hoge verbruik niet 'normaal' als hij koud is ??? en gaat het elke keer weer over na een aantal Km ???
Als hij koud is, loopt hij in principe altijd duur, maar ik heb geen BC, dus ik weet niet hóe duur precies.. :wink:

Geplaatst: 11 feb 2007 02:35
door 2.nullutje
Sounddragon schreef:Is dat hoge verbruik niet 'normaal' als hij koud is ??? en gaat het elke keer weer over na een aantal Km ???
Als hij koud is, loopt hij in principe altijd duur, maar ik heb geen BC, dus ik weet niet hóe duur precies.. :wink:
nou, zo duur ook niet hoor :lol:

maar ze zeggen "meestal"... heb je niet gevraagd waarom dat dan "meestal" is, want het heeft toch echt een oorzaak dat ie, wanneer die kapot is, rond de 400mV blijft hangen?

sterkte iig met dit pokkeprobleem!