x1.7dtl motor loopt ongelijk help
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
x1.7dtl motor loopt ongelijk help
Wie ow wie
kom net terug van een zaterdaagje sleutelen
het gaat om een x17dtl
Waar van de distributie eraf gelopen was
vernieuwd zijn
koppakking+bouten,
distributie+loop werk,
olie+olie filter
heb alles op tijd gezet zo als het moest volgens vraagbaak (mijn eerste keer )
toen we hem starten duurden het even eerdat hij moeizaam op gaan kwam,nadat hij stationair liep met veel wit/grijs rook ontwikkeling wat na 3 min helemaal weg was.
even 20min laten lopen rustig klonk ook goed !
gingen we een stuk je rijden rond 2000 ging goed na een poosje gaven we iets meer gas rond 3000 toen stotterde hij even en daarna geen power meer draaide ook niet mooi meer,toen we stil stonden met stationair toerental trilde het blok flink.
volgens mij loopt hij nu op drie poten
Zou er een verstuiver verstopt zitten?
Wat denken jullie ????? had geen zin om alles eraf/open teschroeven terwijl mischien jullie met is komen wat het is
grtjs jeffrey
kom net terug van een zaterdaagje sleutelen
het gaat om een x17dtl
Waar van de distributie eraf gelopen was
vernieuwd zijn
koppakking+bouten,
distributie+loop werk,
olie+olie filter
heb alles op tijd gezet zo als het moest volgens vraagbaak (mijn eerste keer )
toen we hem starten duurden het even eerdat hij moeizaam op gaan kwam,nadat hij stationair liep met veel wit/grijs rook ontwikkeling wat na 3 min helemaal weg was.
even 20min laten lopen rustig klonk ook goed !
gingen we een stuk je rijden rond 2000 ging goed na een poosje gaven we iets meer gas rond 3000 toen stotterde hij even en daarna geen power meer draaide ook niet mooi meer,toen we stil stonden met stationair toerental trilde het blok flink.
volgens mij loopt hij nu op drie poten
Zou er een verstuiver verstopt zitten?
Wat denken jullie ????? had geen zin om alles eraf/open teschroeven terwijl mischien jullie met is komen wat het is
grtjs jeffrey
Gang is alles
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Timing komt ERG precies.
Zonder het speciaal gereedschap en het meetklokje red je dat niet.
Weet niet hoe jij het gedaan hebt?
Timing moet 100% zijn.
Maar ik ben dus geen dieselspecialist en al zeker niet van die 1.7 opelblokken. Neem een Isuzu. dies beter
Zonder het speciaal gereedschap en het meetklokje red je dat niet.
Weet niet hoe jij het gedaan hebt?
Timing moet 100% zijn.
Maar ik ben dus geen dieselspecialist en al zeker niet van die 1.7 opelblokken. Neem een Isuzu. dies beter
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
okeLaagvlieger schreef:Timing komt ERG precies.
Zonder het speciaal gereedschap en het meetklokje red je dat niet.
Weet niet hoe jij het gedaan hebt?
Timing moet 100% zijn.
Maar ik ben dus geen dieselspecialist en al zeker niet van die 1.7 opelblokken. Neem een Isuzu. dies beter
Was ook wel even goed kijken en nauwkeurig werken met het micro metertje
Wat ook wel gelukt is volgens mij,kan pas zegen als hij het echt doet of het 100% gelukt is
grtjs jeffrey
Gang is alles
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
Ik baal
Heb zo juist de verstuivers uitelkaar gehaald en schoon gemaakt.Dacht ik kijk nog even onder de kleppen deksel licht de tuimelaar van de links tweede nok in tweeen
(hydro-klepstoter veerde niet in tot je hem uit elkaar haalt en weer in elkaar zet doet hij het weer goed ) is dit normaal?!?!
wie kan hier iets over zeggen
Heb zo juist de verstuivers uitelkaar gehaald en schoon gemaakt.Dacht ik kijk nog even onder de kleppen deksel licht de tuimelaar van de links tweede nok in tweeen
(hydro-klepstoter veerde niet in tot je hem uit elkaar haalt en weer in elkaar zet doet hij het weer goed ) is dit normaal?!?!
wie kan hier iets over zeggen
Gang is alles
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
Jij heb het echt niet op die blokken heLaagvlieger schreef:Gniffel, wel bij een X17DTL.
kutblokken.
maar als er iets verot gaat (zeker een nieuw onderdeel) moet het toch een oorzaak hebben
Nou zit ik tedenken aan een hydro-stoter die vast zit/zat
Of het niet op tijd dat het bij 3000rpm een tandversprongen is
maar dan moet je toch ook meer dan 1 tuimelaar kapot zijn.omdat we nog zo'n 50 meter heben door gereden tot garage
Gang is alles
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ey Laag,ook al ziek van die olielekkages bij de distributie van de Y17DT motoren?! Heb er nu zelfs 2 gehad waar de moer van de oliepomp los is gelopen,pomp + huis vervangen,dubbele carterpan los etc etc..wat een bende
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
WHAHAHAH nou mooie is.
NEEJ, nog niet ziek.
Die enkele keer dat ik er een heb.
Wij hebben een monteur lopen die i sgespecialiseerd in die stinkdiesels en bussen.
Gniffel.
Ik hou het lekker bij storingzoeken.
maar goed. Gelukkig hebben wij niet zo gek veel Y17DT's lopen.
NEEJ, nog niet ziek.
Die enkele keer dat ik er een heb.
Wij hebben een monteur lopen die i sgespecialiseerd in die stinkdiesels en bussen.
Gniffel.
Ik hou het lekker bij storingzoeken.
maar goed. Gelukkig hebben wij niet zo gek veel Y17DT's lopen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Oh dat systeem ken ik jah...AFSCHUIFSYSTEEM!
Bah vies werk,laatste keer kreeg ik de pan niet los,ik wrikken,ja hoor BENG pan op de grond ...overal olie (ja ik had al afgetapt )
Ik zit tussen de bedrijven in,A'dam West/Sloterdijk,dus veeel diesels ...dus ook veel storingen magoed gaat alweer offtopic.
Die X17DTL ken ik ook wel schieten,drama-motor!
Bah vies werk,laatste keer kreeg ik de pan niet los,ik wrikken,ja hoor BENG pan op de grond ...overal olie (ja ik had al afgetapt )
Ik zit tussen de bedrijven in,A'dam West/Sloterdijk,dus veeel diesels ...dus ook veel storingen magoed gaat alweer offtopic.
Die X17DTL ken ik ook wel schieten,drama-motor!
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: