Pagina 1 van 1

hoog stationair en nog wat

Geplaatst: 02 feb 2007 16:48
door Roy 2.0 16v
ik had het hier en daar al laten vallen, mijnes loopt vrij hoog stationair, koud 1500, warm 1200 toeren
ook stottert de motor even bij koude start de eerste 100meter, en wil ie stationair af en toe nog een klein beetje schommelen.

vandaag even bij de dealer een nieuwe koelvloeistoftemperatuursensor (4xwoordwaarde) gehaald € 16,60. die gaat er deze week in.

hun vertelden me dat te hoog stationair meestal is op te lossen door de stappenmotor en ontluchtingsslang te reinigen, maar het kan ook aan de gaskleppositiesensor liggen ? iemand daar weleens van gehoord?

oplossing:
binnenkort komt er een sfi vervanger op,(iemand nog nadelen hierover??) dan reinig ik meteen de stappenmotor en de carterontluchtingsslangen. misschien dop ik die wel af en zet ik daar een filtertje op. maar welke slang is de carterontluchting? er zijn er 2 naast elkaar, die dunne (linker) is het toch ?

slang van sfi naar stappenmotor word dan ook vernieuwd

en dan moet de boel beter lopen hoop ik zo.

laat maar horen!

Re: hoog stationair en nog wat

Geplaatst: 02 feb 2007 17:40
door Marty
Roy 2.0 16v schreef:
slang van sfi naar stappenmotor word dan ook vernieuwd

!
Denk dat je met reinigen al een eind komt, daarna pas verder gaan zoeken naar een eventuele andere oorzaak. Hou er rekening mee dat de STANDAARD LFR-SFIhuis slang niet lang genoeg is als je een SFI-Vervanger monteerd. Hij gaat dan knellen.

Je moet de slang verlengen, of indien je toch een nieuwe erop wilt zetten , een langere bestellen (meen dat Mtech een slang op maat heeft).

Geplaatst: 02 feb 2007 17:48
door Laagvlieger
OF een C20NE slang bestellen en een stukje pijp om de originele te verlengen. Werkt prima.

Geplaatst: 02 feb 2007 18:00
door Roy 2.0 16v
vervanger is met nieuwe (verlengde) slang besteld. no worry
dinsdag binnen denk k

Geplaatst: 27 feb 2007 18:48
door Roy 2.0 16v
jo maar even kleine update

lfr gereinigd en nieuwe slang maar loopt nog steeds beroerd bij koude start en een heeel klein beetje gas.
viel me ook op dat je best wel benzinegeur ruikt.. misschien helpt dit wat..

zodra ie start loopt ie bv 1300 toeren, ik geef een heel klein beetje gas en dan gaat ie stotterend tot bv 1600 en laat em terugvallen. maar dan begint ie weer te stotteren en schommelend stationair uit zichzelf.

dus ik geef 2x goed gas, even kort tot de 3000 ofzo en kan probleemloos rijden

ik krijg waanideeen van injectoren lmm brandstofpomp en drukregelaar :cry:

Geplaatst: 27 feb 2007 19:06
door Sounddragon
Brandstofpomp kan je bijna uitsluiten, die doet het of hij doet het niet... hij kan het niet 'slecht' doen volgens mij... drukregelaar kapot heb ik nog nooit van gehoord dus dat lijkt me sterk..

Lmm kan je doormeten volgens mij, Laagjuh weet wel hoe en wat, en injectoren kan je evt laten reinigen... ben je ze meestal wel een dag kwijt :wink:

Je zou trouwens in één keer je pomp en drukregelaar kunnen uitsluiten door de brandstofdruk te laten meten... :wink:

Geplaatst: 28 feb 2007 16:42
door Roy 2.0 16v
gisteravond hoefde ik met koude motor geeneens gas te geven om te rijden. stationair was goed genoeg
in zn 1 ree ik beachcruisend zonder bokkende motor door de straat met mn benen in me nek.. :wink:

Geplaatst: 28 feb 2007 17:01
door Baas J.
hehe dat heb ik ook met mn C18XE ... laatst voor de gein (treurigheid) naar de stad gereden op die manier... stationair 1500 toeren..

Wat heb ik al gedaan?

- Lambdasonde vervangen
- Gasklephuis schoongemaakt
- Inlaattemp sensor vervangen
- Carterontluchting afgedopt
- Stappenmotor vervangen
- Comp uit laten lezen, alle waarden ok (lambda werkte niet, na vervangen wel).

Ik ruik ook een benzinelucht trouwens en het ding pluimt als de ziekte als ie koud is... echt de benzinewalm komt eruit, een echte Ozon Destroyer.. ;P

Maar goed, nog steeds is het kut :)

Als je dr achter komt wat t is hoor ik t graag... ik heb zelf al behoorlijke kosten gemaakt in ieder geval.. en ik heb nog niks.

Geplaatst: 28 feb 2007 17:39
door Roy 2.0 16v
ik was even aan het googlen, blijkt dat redelijk veel autos van allerlij merken hier last van hebben.

en ik heb meteen even wat zaakjes gemaild over een prijsopgave voor injectoren demonteren-testen-reinigen

we zien t wel