Pagina 1 van 2

Motor afgeslagen, auto start niet meer

Geplaatst: 24 jan 2007 20:47
door The Undertaker
Gisteren sloeg mijn GSI C20NE 8V af, daarna wilde hij niet meer starten, motolampje ging aan en uit tijdens het starten, relais achter het paneel bij de passagiersstoel hoor je klikken.

Daarna starte hij weer, sloeg nog 2x af en toen was ik thuis. Ik zag bij thuiskomst dat de slang waarin de luchtmassameter zit gescheurd is, deze heb ik even tijdelijk gerepareeds met duc-tape.

Vandaag:
starten, geen probleem. Wehrijden ging goed. en ineens sloeg hij weer af, ik krijg hem nu niet meer aan de praat.

In dit topic: viewtopic.php?t=7109 en deze viewtopic.php?t=7320 heb ik wel wat info gevonden.

Is het inderdaad het relais en zo ja wat kost deze?

Alvast bedankt

EDIT: bij uitlezen Zelf) krijg ik code 12, daarna code 19

Geplaatst: 24 jan 2007 22:12
door Baas J.
Die slang is niet zo duur waar je het over heb, heb m laatst vervangen met het oog op "dat t allemaal netjes moet zijn" hehe.

Prijs: 14 euro bij de dealer.

Geplaatst: 24 jan 2007 23:21
door Laagvlieger
Je hebt een slecht toerentalsignaal.
Controleer die sensor en de kabel ervan.
Hij zit naast de motorsteun waar je stuurbekrachtigingspomp bij aan zit.

Geplaatst: 25 jan 2007 11:31
door The Undertaker
Heb hem net besteld, bovenop zit een stekker wat je geen stekker meer mag noemen (is helemaal verbrokkeld). Hoop het morgen in huis te hebben. Verder kwam ik nog een kabel tegen waarvan ik geen idee heb waar hij voor dient.

Hoe zit deze sensor bevestigd? met een een boutje 10?

Nog wat foto's:
De stekker (ja, hij zweet, moet het blok weer een keer reinigen)
Afbeelding

De mystery kabel
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 25 jan 2007 12:43
door Laagvlieger
inbusje of torx boutje volgens mij. Ligt aan bouwjaar.

Geplaatst: 25 jan 2007 12:46
door The Undertaker
Laagvlieger schreef:inbusje of torx boutje volgens mij. Ligt aan bouwjaar.
1993

Geplaatst: 25 jan 2007 13:25
door Rallyastra
Torx

Geplaatst: 26 jan 2007 15:45
door The Undertaker
Geen torx, geen inbus maar een boutje 10, ik kom er moeilijk bij, maar hij is los, nu regent het behoorlijk hier en ik moet zo werken, morgen weer een dag.

Afbeelding

Geplaatst: 26 jan 2007 18:56
door Laagvlieger
Wortd ook tijd voor een lidmaatschap of donatie ofniet???

Geplaatst: 26 jan 2007 19:02
door 2.nullutje
hij zweet?? man :shock: lijkt wel diarree :shock:

trouwens, bij mij is dat stekkertje ook helemaal brokkiebrokkie... binnenkort eens kijken voor een nieuw stekkertje.

Geplaatst: 26 jan 2007 23:44
door The Undertaker
Laagvlieger schreef:Wortd ook tijd voor een lidmaatschap of donatie ofniet???
Wordt idd tijd, zal dit weekend een aanmelding invullen. :wink:

Geplaatst: 26 jan 2007 23:58
door Laagvlieger
Kijk Toppie!!! :D

Geplaatst: 27 jan 2007 16:17
door The Undertaker
Goed, inmiddels aangemeld als clublid. 8)

Na veel pijn en moeite heb ik de sensor vervangen, ik vol verwachting de auto starten ==>> Accu leeg
Startkabels erop ==>> auto start, maar zodra de accu is overleden (staat er ook al weer 3 jaar in)
Nieuwe accu ==>> auto start, ik blij ==>> auto slaat af.

Als ik haar start slaat ze af, toerental zakt te ver terug, dit is zowel bij koude als warme motor. Er is alleen 1 ding dat ik niet begrijp, bij rijden doet ze het weer perfect, als ik stop bij een stoplicht of kruising, loopt ze soepel door.
Parkeer ik haar, zet de motor af en start haar weer ==>> dan slaat ze af.

Iemand nog een idee wat dit kan zijn?

Verder nog een foto van de huidige km-stand:
Afbeelding

Iemand met meer km op de teller??? 8)

Geplaatst: 27 jan 2007 16:25
door Laagvlieger
Zooww leuke stand!!!!

Ja kzou niet weten.
Kan je toch adviseren die lekkages te verhelpen en het blok t elaten ontvetten. Dat zoekt ook makkelijker naar storingen.
Is je ontstekingssysteem nog 100%?
Dus bougies, kabels, verdelerkap en rotor?

Geplaatst: 27 jan 2007 16:34
door The Undertaker
Bekabeling is nieuw, rotor nog niet, deze heb ik gedurende de 210.000km die ik erzelf op heb gezet nog niet vervangen. de bougies zal ik binnenkort ook vervangen (zitten er nu 40.000km in).

Blok wordt aankomende week ontvet.

Toch ben ik erg tevreden over het blok, deze is nog nooit uit elkaar geweest.

Geplaatst: 27 jan 2007 17:47
door Laagvlieger
nou dan zou ik toch eens kijken voor een nieuw rotortje en verdeelkappie als ik jouw was!

Geplaatst: 27 jan 2007 17:51
door Maartje
Afbeelding

Heb nog wel nette zwarte tellerbladen voor je :wink:

Geplaatst: 27 jan 2007 17:58
door The Undertaker
Liever een nieuwe tellerkast met zo'n elektronische teller tot 260km/u. DE auto moet nog 2 jaar mee, daarna gaat ze in de revisie.

Geplaatst: 27 jan 2007 18:01
door Marty
Die tellerbakken werken via Speedpulse/ABS signaal. Kun je niet heel erg simpel aansluiten als je een bak met kabel hebt.

Geplaatst: 27 jan 2007 18:06
door The Undertaker
Marty schreef:Die tellerbakken werken via Speedpulse/ABS signaal. Kun je niet heel erg simpel aansluiten als je een bak met kabel hebt.
Na de revisie wel :twisted:
De auto gaat over 2 jaar volledig uit elkaar, alles wordt weer in nieuwstaat gebracht, blok gaat eruit en er komt wat anders in (2.5-24V met F28 of een 16V-turbo). IK weet dat ik er nu nog geen fluit aan heb, maar vijnd het niet noodzakelijk om de bladen nu te wisselen.

Geplaatst: 27 jan 2007 18:09
door Marty
Is niet afhankelijk van je Blok/bak .. maar van de bekabeling in je wagen. Tellebak krijgt zijn signaal via de ABS/ETC bekabeling. Denk dat het klote is om dat signaal ergens af te pikken en in je tellerbak te krijgen.

Geplaatst: 27 jan 2007 18:19
door Maartje
The Undertaker schreef:Liever een nieuwe tellerkast met zo'n elektronische teller tot 260km/u. DE auto moet nog 2 jaar mee, daarna gaat ze in de revisie.
Heb ook nog wel witte tellerbladen, gaan tot 240 km/h 8)

Geplaatst: 27 jan 2007 19:02
door The Undertaker
Marty schreef:Is niet afhankelijk van je Blok/bak .. maar van de bekabeling in je wagen. Tellebak krijgt zijn signaal via de ABS/ETC bekabeling. Denk dat het klote is om dat signaal ergens af te pikken en in je tellerbak te krijgen.
De kabelboom heeft in het verleden de nodige problemen gehad, als ik voor de V6 ga dan gaat alles mee over.

Geplaatst: 30 jan 2007 17:12
door The Undertaker
Goed, net een nieuwe rotor en verdeelkap gemonteerd, ik proberen te starten ==>> niks.

Daarna nog een keer ==>> auto start, ik denk probleem opgelost.

Stukje rijden, halverwege slaat de motor af, start moeilijk.

Problemen blijven, ik start, auto slaat af, als ik gas geef bij het starten, dan slaat ze aan, laat ik het gas los, slaat ze af.

Misschien toch het brandstofrelais dat problemen geeft?? Motronic lampje brand, gaat wel uit tijdens het starten.

Offtopic:
Aanmelding moet alleen nog verstuurd worden

Geplaatst: 30 jan 2007 18:21
door GSi Twente
Zou kunnen, probeer anders de stekker van de LMM eens eraf te gooien.
Als het goed is springt ie dan in de noodloop, als het brandstofrelais dan ook slecht relais zou maken, ben je er wellicht eerder uit of deze het dus is.