Pagina 1 van 2
eenarmige ruitenwisser bouwen
Geplaatst: 24 jan 2007 19:16
door Harm
eeej,
kan iemand me helpen met..........
kben opzoek nar n eenarmige ruitenwisser, maar kwil m eerst proberen zelf te maken....... heeft iemand hier maten van oid...... of info die goed te gebruiken is??
khoor of zie ut wl.
groete harm
Geplaatst: 24 jan 2007 22:21
door Bart(astra)
Zoek eerst maar eens een ruitenwisserarm van een citroen bx ofzo
(die is recht
)
Vervolgens moet je dan je standaard mechaniek aanpassen
Geplaatst: 25 jan 2007 09:35
door Diem
Geplaatst: 25 jan 2007 09:38
door Maartje
Of
www.dtm-wisser.nl kerel bouwt em ook in voor je en je kunt erop wachten
Geplaatst: 25 jan 2007 19:38
door shania
ik wil morgen wel even kijken voor je.
heb er hier nog 1 liggen.
wat wil je allemaal precies weten?
Greetz
Geplaatst: 25 jan 2007 22:41
door Harm
shania schreef:ik wil morgen wel even kijken voor je.
heb er hier nog 1 liggen.
wat wil je allemaal precies weten?
Greetz
naja as j dr een eb ligge vor n heel mooi prijsje is dat ook welkom natuurlijk
Geplaatst: 26 jan 2007 18:34
door shania
hij ligt hier te liggen omdat hij ooit een keer afgebroken is aan 1 van de aphangpunten. (zijn de orginele stangen die verlast zijn)
heb hem toen gemaakt met tape en een paar trekbandjes. (omdat de ophangpunten aluminium ofzo zijn kon dat dus niet gelast worden.)
werkte daarna wel weer goed.
maar kon er toen 1 bij kopen van bonrath zelf, dus ben voor de zekerheid gegaan.
van mij mag je hem best over nemen voor een mooi prijsje. of dat je eerst even komt kijken en hem erop zet voor je beslist of het wat is voor je.
zeg het maar.
ik hoor het wel.
Greetz
Geplaatst: 26 jan 2007 18:38
door GSi Twente
Bonrath vs. zelfbouw is een wereld van verschil!!!
Dan maar iets meer betalen en een goeie Bonrath halen.
Geplaatst: 26 jan 2007 18:49
door shania
qua degelijkheid is zeker een groot verschil.
maar ja als het werkt??
ik zoek nu eigenlijk alleen nog een dikke wisser.
nu wil de lancia dealer hier hem wel voor me bestellen maar moet er 40 euro voor hebben. vooruit betalen en als het niet goed is moet ik hem toch nemen (moeten hem speciaal bestellen)
tja en ik weet niet zeker dat hij de goede besteld dus neem de gok niet.
iemand een type nummer ofzo van die ''dikke'' wisser???
Geplaatst: 27 jan 2007 17:53
door Harm
shania schreef:qua degelijkheid is zeker een groot verschil.
maar ja als het werkt??
ik zoek nu eigenlijk alleen nog een dikke wisser.
nu wil de lancia dealer hier hem wel voor me bestellen maar moet er 40 euro voor hebben. vooruit betalen en als het niet goed is moet ik hem toch nemen (moeten hem speciaal bestellen)
tja en ik weet niet zeker dat hij de goede besteld dus neem de gok niet.
iemand een type nummer ofzo van die ''dikke'' wisser???
we hebben hem al gebouwd voor een collega van mij, en daar hebben we een rechte ruitenwisser arm voor gepakt, en een wisserblad van een opel vivaro erop gezet. het enigste wat je moet overzetten is dat clipje waarmee je hem erin klikt want die is anders, bij vivaro is die bocht groter. dan heb j al n grotere wisser
Geplaatst: 27 jan 2007 17:57
door Marty
Bonrath ruled... Zelfbouw........
Hou er rekening mee, dat je bij een borath niet alleen geld betaald voor een " dikke " wisser maar ook voor een complete arm / mechaniscme.
Door het bonrath mechanisme gaat de 1- arm 180 graden over de ruit en gaat hij STUKKEN sneller dan een aangepast std. mechanisme.
Overigens kun je van Bonrath ook alleen de wisser kopen, dus mocht je zelf iets bouwen, dan kun je op je eigen mechanisme gewoon een bonrath arm zetten.
Ik rij al jaren met een bonrath en kan het aanraden!
Geplaatst: 28 jan 2007 14:02
door ricardo^gsi
jahk heb gelijk even een vraag
waar kan je die bonrath wissers kompleet kope?
alleen via internet zeker??
Geplaatst: 03 feb 2007 12:09
door Sounddragon
En dat systeem wat die man in Blaricum verkoopt ??? wat is dat dan ???? Is dat zelfbouw ?? of Bonrath ?? of merk nummertje 3 ???
En waaraan kan je een bonrath herkennen ??? waar staat dat bedoel ik eigenlijk meer...
Geplaatst: 03 feb 2007 13:42
door Maartje
Dat systeem in Blaricum is idd. zelfbouw. Hij past gewoon je huidige systeem aan. De wisser die je erop krijgt is afkomstig van de Lancia dealer
.
Alleen hij bout het ook voor je in. Had het ook op mijn vorige GSi van hem en ik was er zeer tevreden over
. Mijn vriendin heeft er ook 1 van hem opzitten en die is er ook goed over te spreken
.
Van Bonrath kan je herkennen doordat het op de wisser zelf staat
.
Geplaatst: 03 feb 2007 13:58
door Sounddragon
Ik heb er net eentje gekocht van die Arjen Kuiper, uit het
te koop topic van Rogier zijn ex Astra dus
Maar alssie dus met je originele motortje werkt, is hij dus wat langzamer ???
Ik zat ook op die site te kijken bij die kerel uit Blaricum, prijzen zijn wel OK verder
Geplaatst: 03 feb 2007 15:17
door Maartje
Geen idee of ie dan langzamer is, was mij niet opgevallen. Werkt prima
. Die oude van Rogier, was dat er 1 van Bonrath?
Geplaatst: 03 feb 2007 15:20
door Sounddragon
Volgens Arjan niet, niet dat hij kon zien iig..
Geplaatst: 03 feb 2007 15:21
door Maartje
Want als ik zo kijk op de foto en me nog kan herinneren wat Rogier toen zei, komt deze dus ook bij DTM wisser weg uit Blaricum
Geplaatst: 03 feb 2007 17:06
door Raymond-oud
op een bonrath zit een type plaat
vlak bij de moter
Geplaatst: 03 feb 2007 17:06
door Sounddragon
OK, maakt verder ook niet zoveel uit, maar dan weet ik iig wat ik koop
Geplaatst: 11 mar 2007 15:20
door Diem
Bart(astra) schreef:Zoek eerst maar eens een ruitenwisserarm van een citroen bx ofzo
(die is recht
)
Vervolgens moet je dan je standaard mechaniek aanpassen
Ik heb gisteren een 1 armige wisser gekocht(aangepast) met ruitenwisserarm van een citroen bx,maar ben op zoek naar een wisser van een lancia ypsilon 1993
http://pictures.autotrader.nl/servlet/media?id=33073983
Geplaatst: 11 mar 2007 16:01
door GrinX
De wissers van DTM-Wisser werken fijn, echter moet je erop letten bij het monteren dat het massapunt (het schroefje door het framewerk) echt door en door vast zit.
Een orgineel wissersysteem is in balans, beweegt wel tijdens het wissen van je ramen, maar niet zo heftig als een een-arms-wisser van DTM-Wisser.
Ik had bij de eerste montage alle schroeven extra vast gezet om lostrillen te voorkomen, echter helaas tijdens een flinke stortval en net bezig op de linkerbaan met het inhalen van een vrachtauto was het schroefje (massapunt) dermate losgetrild dat de wisser ermee staakte.
Zorg dus dat deze echt goed vast zit, en maak er desnoods een extra massapunt bij. (scheelt een hoop ellende achteraf)
Verder wissen de wissers erg netjes, al ken ik ook mensen van OTCN welke er eentje hebben die niet netjes wist, dit zou volgens DTM Wisser oplosbaar te zijn (urg wat een zin) middels het wissersysteem krom te trekken of om er revetten tussen te plaatsen.
Bij mij wiste hij erg goed, en was dat niet nodig, echter is bij mij de wisarm (waar hij bij mekaar is gemaakt) gaan scheuren waardoor het wisserblad los is gekomen van de wisarm.
Je moet er wel rekening mee houden dat de wisser dubbele tijd nodig heeft om je raam droog te krijgen, en is dus de helft trager (met een orginele wismotor) dan een orginele wisser installatie.
Als oplossing hiervoor (echt een aanrader) is Rainshield X te gebruiken op je ramen.
Dat is een goedje welke je op schone ramen aanbrengt met een schone doek. (ramen dus ontvetten met b.v. spiritus.. GEEN WASBENZINE!!)
Even laten aandrogen, en afnemen met een droge schone doek.
Het resultaat ervan is dat je zelf met een zware regenval je wissers in principe niet aan hoeft te zetten.
De waterdruppels vliegen letterlijk over je ruit weg.
Echt een heel mooie oplossing.
Dit spul blijft (mits je door de wasstraat gaat met je bolide) 2 tot 3 maanden actief.
Daarna moet je het weer opnieuw aanbrengen.
Geplaatst: 11 mar 2007 17:04
door Diem
GrinX schreef:De wissers van DTM-Wisser werken fijn, echter moet je erop letten bij het monteren dat het massapunt (het schroefje door het framewerk) echt door en door vast zit.
Een orgineel wissersysteem is in balans, beweegt wel tijdens het wissen van je ramen, maar niet zo heftig als een een-arms-wisser van DTM-Wisser.
Ik had bij de eerste montage alle schroeven extra vast gezet om lostrillen te voorkomen, echter helaas tijdens een flinke stortval en net bezig op de linkerbaan met het inhalen van een vrachtauto was het schroefje (massapunt) dermate losgetrild dat de wisser ermee staakte.
Zorg dus dat deze echt goed vast zit, en maak er desnoods een extra massapunt bij. (scheelt een hoop ellende achteraf)
Verder wissen de wissers erg netjes, al ken ik ook mensen van OTCN welke er eentje hebben die niet netjes wist, dit zou volgens DTM Wisser oplosbaar te zijn (urg wat een zin) middels het wissersysteem krom te trekken of om er revetten tussen te plaatsen.
Bij mij wiste hij erg goed, en was dat niet nodig, echter is bij mij de wisarm (waar hij bij mekaar is gemaakt) gaan scheuren waardoor het wisserblad los is gekomen van de wisarm.
Je moet er wel rekening mee houden dat de wisser dubbele tijd nodig heeft om je raam droog te krijgen, en is dus de helft trager (met een orginele wismotor) dan een orginele wisser installatie.
Als oplossing hiervoor (echt een aanrader) is Rainshield X te gebruiken op je ramen.
Dat is een goedje welke je op schone ramen aanbrengt met een schone doek. (ramen dus ontvetten met b.v. spiritus.. GEEN WASBENZINE!!)
Even laten aandrogen, en afnemen met een droge schone doek.
Het resultaat ervan is dat je zelf met een zware regenval je wissers in principe niet aan hoeft te zetten.
De waterdruppels vliegen letterlijk over je ruit weg.
Echt een heel mooie oplossing.
Dit spul blijft (mits je door de wasstraat gaat met je bolide) 2 tot 3 maanden actief.
Daarna moet je het weer opnieuw aanbrengen.
Mooi stukje,dank je
Geplaatst: 11 mar 2007 17:08
door GrinX
Diem schreef:GrinX schreef:De wissers van DTM-Wisser werken fijn, echter moet je erop letten bij het monteren dat het massapunt (het schroefje door het framewerk) echt door en door vast zit.
Een orgineel wissersysteem is in balans, beweegt wel tijdens het wissen van je ramen, maar niet zo heftig als een een-arms-wisser van DTM-Wisser.
Ik had bij de eerste montage alle schroeven extra vast gezet om lostrillen te voorkomen, echter helaas tijdens een flinke stortval en net bezig op de linkerbaan met het inhalen van een vrachtauto was het schroefje (massapunt) dermate losgetrild dat de wisser ermee staakte.
Zorg dus dat deze echt goed vast zit, en maak er desnoods een extra massapunt bij. (scheelt een hoop ellende achteraf)
Verder wissen de wissers erg netjes, al ken ik ook mensen van OTCN welke er eentje hebben die niet netjes wist, dit zou volgens DTM Wisser oplosbaar te zijn (urg wat een zin) middels het wissersysteem krom te trekken of om er revetten tussen te plaatsen.
Bij mij wiste hij erg goed, en was dat niet nodig, echter is bij mij de wisarm (waar hij bij mekaar is gemaakt) gaan scheuren waardoor het wisserblad los is gekomen van de wisarm.
Je moet er wel rekening mee houden dat de wisser dubbele tijd nodig heeft om je raam droog te krijgen, en is dus de helft trager (met een orginele wismotor) dan een orginele wisser installatie.
Als oplossing hiervoor (echt een aanrader) is Rainshield X te gebruiken op je ramen.
Dat is een goedje welke je op schone ramen aanbrengt met een schone doek. (ramen dus ontvetten met b.v. spiritus.. GEEN WASBENZINE!!)
Even laten aandrogen, en afnemen met een droge schone doek.
Het resultaat ervan is dat je zelf met een zware regenval je wissers in principe niet aan hoeft te zetten.
De waterdruppels vliegen letterlijk over je ruit weg.
Echt een heel mooie oplossing.
Dit spul blijft (mits je door de wasstraat gaat met je bolide) 2 tot 3 maanden actief.
Daarna moet je het weer opnieuw aanbrengen.
Mooi stukje,dank je
Geen dank
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Geplaatst: 11 mar 2007 17:39
door Diem
Zeker weten