Pagina 1 van 1
van 8v naar 16v
Geplaatst: 23 jan 2007 14:02
door psmooky2
he ik heb net een beetje rond gekeken maar kan het nergens vinden maar kan je een 2.0 16v zo in een 2.0 8v hangen en zo ja wat moet je hiervoor allemaal vervangen/aanpassen
mvg paul
Geplaatst: 23 jan 2007 14:14
door RedBill
Geplaatst: 23 jan 2007 14:16
door psmooky2
maar hoe zit dat met electronica en dashboard enzo past dat allemaal gewoon zo erop en de bak?
Geplaatst: 23 jan 2007 14:20
door Kakashi
Je hebt een volledige kabelboom van een xe nodig.
En een F20 bak. Maar die zit vaak al aan de motor.
Geplaatst: 23 jan 2007 14:22
door psmooky2
is dat een gedeelte van de kabelboom of over de gehele auto?
heb namelijk eentje gevonden met f20 bak en kabelboom stond er dus dan zou ik eht er zo in kunnen hangen zonder problemen
??? ga ik maar eens even kijken dan
Geplaatst: 23 jan 2007 14:34
door opelforum
neem er 1 uit een lopende astra gsi 16v !!!!
normaal gesproken kan je hem binnen 1 dag omgebouwd hebben
inc riemen en rollen vervangen !!!
tenminste ik doe het in 1 dag !!
uitgezonderd verdere poespas zoals koprevisie oid !!
Geplaatst: 23 jan 2007 15:18
door RedBill
psmooky2 schreef:maar hoe zit dat met electronica en dashboard enzo past dat allemaal gewoon zo erop en de bak?
Kabelboom en Motronic moet je meenemen van de GSi 16V evenals de uitlaatlijn.
Ook moet je de oliekoeler meenemen van een 16V. Logischerwijs geldt dat ook voor inlaatlijn (luchtfilterbak etc.)
Ander punt is dat de bobine, de gaskabel en de koelbuis aan de motor van de 16V anders is dan van een 8V.
Teller van een 8V kan in principe prima op een 16V (W=1111), alleen zal de top dan tegen het einde van het bereik van de teller liggen.
Ook moet je de Board Computer even omprogrammeren naar een C20XE.
Geplaatst: 23 jan 2007 20:39
door Kakashi
RedBill schreef:psmooky2 schreef:maar hoe zit dat met electronica en dashboard enzo past dat allemaal gewoon zo erop en de bak?
Kabelboom en Motronic moet je meenemen van de GSi 16V evenals de uitlaatlijn.
De hele uitlaat lijn???
En die past zo onder een 8v?
Moet je alleen twee extra ophang punten voor de einddemper maken zeker?
Geplaatst: 23 jan 2007 21:44
door Rallyastra
8V is dunner
Geplaatst: 24 jan 2007 10:39
door Kakashi
Aha vandaar.
Jah dan moet het wel.
Geplaatst: 12 feb 2007 15:59
door Sytze's GSi 8v
Zeg hoe werkt dat omschakelen van de boordcomputer van 8v naar 16v?
Re: van 8v naar 16v
Geplaatst: 12 feb 2007 16:14
door Diem
psmooky2 schreef:he ik heb net een beetje rond gekeken maar kan het nergens vinden maar kan je een 2.0 16v zo in een 2.0 8v hangen en zo ja wat moet je hiervoor allemaal vervangen/aanpassen
mvg paul
Mijn maatje heb nog een c20xe staan compleet met kabelboom voor 500 euro en die bouwt hem er nog in voor je ook,stuur anders even een u2u voor zijn nummer
Geplaatst: 12 feb 2007 16:16
door Rallyastra
Voor 500 euro inc. inbouwen ?
Geplaatst: 12 feb 2007 18:24
door RedBill
Sytze's GSi 8v schreef:Zeg hoe werkt dat omschakelen van de boordcomputer van 8v naar 16v?
Dat moet de Dealer doen met de Tech1.