Pagina 1 van 3

inhouden, stotteren en afslaan

Geplaatst: 18 jan 2007 18:17
door 2.0 freak
reed vanochtend naar me werk en toen ik gas bij wilde geven ging hij stotteren en hield in en opeens pakte hij hem weer. toen ik stil stond voor het stoplicht en wilde optrekken sloeg hij af. eerst wilde hij niet starten toen ineens weer wel en weg waren de problemen.
vandeweek had ik het ook en dacht nouja even een stottertje...kan gebeuren. maar nu gebeurt het weer en wil tog graag weten wat het is.

gr Rainier

Geplaatst: 18 jan 2007 20:04
door Bart(astra)
Das moeilijk te zeggen zo.

Ging er een motorstoringslampje branden ?

Geplaatst: 18 jan 2007 20:08
door Matt
Dat motorstoringslampje gaat bij hem volgens mij nooit uit :lol:

Geplaatst: 18 jan 2007 20:24
door Laagvlieger
kuch!!! misschien die 1.4 eruit halen en een echte motor erin hangen?

Met andere woorden. Zonder motortype weten wij ook nix.

Geplaatst: 18 jan 2007 21:44
door Matt
Is een C20XE

Rainier! Reageer zelf is in je topic :lol:

Geplaatst: 18 jan 2007 22:31
door Rallyastra
Slang van de LMM gescheurd ? bougiekabels gaar ?

Geplaatst: 18 jan 2007 23:24
door D_V_R_O_S
idd.. laatste tijd is het erg vochtig weer.. en dit probleem komt mij bekend voor hoe jij het vertel.. bij mij waren het me bougiekabels

Geplaatst: 18 jan 2007 23:30
door Roy 2.0 16v
lijkt me ook het meest voor de hand liggend engewoon lekker vervangen .

wanneer heb je voor het laatst de kabels en rotor ( zal je net zien dat jij DIS hebt) vervangen?

je kan het nog testen door met een plantespuit in het donker wat spuiten op de kabels terwijl je motor draait. maja als je dan geen vonkies ziet kan het alsnog kaduuk zijn.

Geplaatst: 18 jan 2007 23:34
door D_V_R_O_S
Roy 2.0 16v schreef:lijkt me ook het meest voor de hand liggend engewoon lekker vervangen .

wanneer heb je voor het laatst de kabels en rotor ( zal je net zien dat jij DIS hebt) vervangen?

je kan het nog testen door met een plantespuit in het donker wat spuiten op de kabels terwijl je motor draait. maja als je dan geen vonkies ziet kan het alsnog kaduuk zijn.
dat had ik ook gedaan met spuit op bougiekabels spuiten maar stationair draaien doet ie gewoon goed.
maar zodra je gas geeft dan gaat ie sputteren. maar plantenspuit spuit je alleen OP de kabels en heeft weinig tot geen nut.
als het regent dan trekt naderhand de vocht IN de kabels en dan pas beginnen de problemen.
zodra de motor warm is (dan worden de kabels ook warm) is het probleem weg, omdat het vocht dan is opgedroogt.

ik had ook nogeens dat bij me verdelerkap de vonk oversloeg was gewoon helemaal wit aangeslagen :roll:

Geplaatst: 18 jan 2007 23:38
door Matt
Roy 2.0 16v schreef: wanneer heb je voor het laatst de kabels en rotor ( zal je net zien dat jij DIS hebt) vervangen?
Hij heeft geen DIS. Anders knallen we een keer mijn kabels bij hem erop en kijken hoe het dan gaat.
Dan zou het goed moeten gaan ervanuit gaan dat mijn kabels goed zijn aangezien ik nergens last van heb

Geplaatst: 19 jan 2007 17:08
door 2.0 freak
hahah laat 1 dag even niets horen..
maar goed.
tis een c20XE uit ´92
bougie kabels en rotor nog nooit vervangen zolang ik hem heb en das 2 jaar wel bougies vervangen net voor het "RING" uitje...
het weekend maar even met matt kabels vervangen.kan tog geen kwaad nieuwe. zijn er nog voorkeuren voor kabels??? zijn er speciale kabels voor extra pk's hahah??je weet maar nooit... :lol:

gr Rainier

Geplaatst: 19 jan 2007 18:38
door D_V_R_O_S
2.0 freak schreef:hahah laat 1 dag even niets horen..
maar goed.
tis een c20XE uit ´92
bougie kabels en rotor nog nooit vervangen zolang ik hem heb en das 2 jaar wel bougies vervangen net voor het "RING" uitje...
het weekend maar even met matt kabels vervangen.kan tog geen kwaad nieuwe. zijn er nog voorkeuren voor kabels??? zijn er speciale kabels voor extra pk's hahah??je weet maar nooit... :lol:

gr Rainier
gewoon orgineel opel nemen.. zit je altijd goed!
kost wel wat maar je weet dat het goed is...

je kan ook imitatie nemen (kost de helft) maja of dat goed werkt is altijd afwachten!

Geplaatst: 20 jan 2007 17:20
door 2.0 freak
wat kosten die bougie kabels ongeveer??
en als ik naar zo'n rotor vraag wat krijg ik dan pesies of is dat niet nodig om de rotor de vervangen??
ol weet wel dat ik een tijdje geleden me onsteking eraf gehad heb om het schoon temaken (buitenkant) beetje polijsten enzo. maar ik las in me vraagbaakboekje dat wanneer je hem eraf haalt die rubberen ring altijd moet vervangen. kan het dus zijn dat die ring niet goed meer is en dus wat vocht in me onsteking komt?

gr Rainier

Geplaatst: 20 jan 2007 17:44
door Matt
Vervang zo'n ring dan ook gelijk :lol:

Geplaatst: 20 jan 2007 18:15
door Laagvlieger
bougiekabels,. wat koste zo'n set ook al weer. iets van €180 ofzo. Wie heeft er onlangs gekocht?
Rotor is alleen dat kleine draaiende dingetje. kan doorgeslagen zijn. maar als je toch gaat vervangen neem dan gelijk de verdeelkap ook mee.

Geplaatst: 20 jan 2007 20:12
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:bougiekabels,. wat koste zo'n set ook al weer. iets van €180 ofzo. Wie heeft er onlangs gekocht?
Rotor is alleen dat kleine draaiende dingetje. kan doorgeslagen zijn. maar als je toch gaat vervangen neem dan gelijk de verdeelkap ook mee.
ik was voor setje bougiekabels iets van 140 euro kwijt
rotor en verdelerkap bij elkaar iets van 40 euro ofzo
dit is wel allemaal incl. korting die ik krijg...

dus denk zonder korting kabels 170 - 190
rotor en verdelerkap (gewoon altijd samen tegelijk kopen!) 60 - 70

Geplaatst: 21 jan 2007 13:54
door 2.0 freak
zo das wel een aardig bedrag zeg. even kijken of ik ook korting kan regelen bij matt :lol: :lol:

wanneer je een nieuwe rotor neemt ben je dan verplicht om ook een verdelerkap te nemen want die ziet er nog goed uit bij mij.

Geplaatst: 21 jan 2007 14:05
door Sounddragon
Haal de kabels bij de DEALER, schijnt speciaal spul te zijn, en gezeik op te leveren als je imitatie neemt, en da's nou net waar je vanaf wil :wink:

Kost even wat, maar dat hoeft gelukkig niet elk jaar :wink:

Geplaatst: 21 jan 2007 16:21
door D_V_R_O_S
2.0 freak schreef:zo das wel een aardig bedrag zeg. even kijken of ik ook korting kan regelen bij matt :lol: :lol:

wanneer je een nieuwe rotor neemt ben je dan verplicht om ook een verdelerkap te nemen want die ziet er nog goed uit bij mij.
ik zou het gewoon altijd tegelijk vervangen.. weet je zeker dat je goed zit!
voor die 10 - 15 euro zou ik het niet laten!

Geplaatst: 21 jan 2007 16:23
door Rallyastra
Sounddragon schreef:Haal de kabels bij de DEALER, schijnt speciaal spul te zijn, en gezeik op te leveren als je imitatie neemt, en da's nou net waar je vanaf wil :wink:

Kost even wat, maar dat hoeft gelukkig niet elk jaar :wink:
Dan ga ik toch even ramen ingooien hier, heb er altijd imitatiekabels op zitten ( ja met DIS ) en ik heb absoluut geen last. Imitatie kost me 45 euro.

Geplaatst: 21 jan 2007 16:27
door D_V_R_O_S
Rallyastra schreef:
Sounddragon schreef:Haal de kabels bij de DEALER, schijnt speciaal spul te zijn, en gezeik op te leveren als je imitatie neemt, en da's nou net waar je vanaf wil :wink:

Kost even wat, maar dat hoeft gelukkig niet elk jaar :wink:
Dan ga ik toch even ramen ingooien hier, heb er altijd imitatiekabels op zitten ( ja met DIS ) en ik heb absoluut geen last. Imitatie kost me 45 euro.
ligt er misschien ook maar net aan wat voor merk je dan heb... zal echt wel verschil in zitten tussen verschillende imitatie merken.
en orgineel is zo en zo altijd beter dat is gewoon een feit. dat wil ook weer niet zeggen dat imitatie slecht is... want kan ook net zo goed functioneren maar kan ook weer helemaal niet functioneren 8) en dat is het risico :wink:

Geplaatst: 21 jan 2007 17:37
door adriaan
wij halen hier alles bij de firma Veltink in vroomshoop en hebben er nog nooit last van gehad, een complete set voor C20XE kost ongeveer 60 euro.

:!:

Geplaatst: 21 jan 2007 17:45
door Bart(astra)
Speciale set 8,5mm kabels kost bij Courtenay motorsport 107GBP
(komen dan wel verzendkosten bij)

Geplaatst: 21 jan 2007 17:47
door Sounddragon
Ik kan me niet voorstellen dat er tussen een set kabels van de dealer die daar 2 keer zo duur zijn (met een REDEN neem ik aan), en een aftermarket set van 60 € geen verschil zit qua kwaliteit en materiaalgebruik... :roll:

Geplaatst: 21 jan 2007 17:49
door Rallyastra
Bougiekabels zijn er ook niet voor gemaakt om elke week los te trekken, als ze ouder worde nsneuvelen ze vaak door dat ze vast gaan zitten en met bruut geweld losgetrokken moeten worden. Die van de dealer zijn gewoon dikker als imitatie.