Pagina 1 van 1

Motor zaagt :(

Geplaatst: 08 jan 2007 12:55
door Baas J.
Omdat mn astra heel laag liep stationair (tegen uitvallen aan) heb ik het hele zooitje (LMM / stappenmotor / gasklephuis) gedemonteerd en schoongemaakt.
Daar de slang waar de LMM in zit gescheurd was heb ik die ook gelijk maar vervangen. (LMM erin gaat erg lastig, past vrijwel niet, dus WD40 gebruikt als glijmiddel). (Er is ook WD40 op de LMM gekomen, dit echter weer met remreiniger eraf gespoten).
Na het in elkaar zetten liep de auto weer als een zonnetje. Netjes rustig stationair, rond de 1000 toeren.

Echter na een paar dagen begon de auto te "zagen". Dit gebeurd bij soms koude start en soms als ik al 50km heb gereden. Het is alsof hij het stationair toerental niet meer kan handhaven. 'T gaat van 1000 toeren naar 1500 en weer terug, continue in een loopje.

Nu merk ik verder niks aan het rijgedrag maar vind het wel flink irritant worden nu.

Kan het zijn dat mn LMM kapot is of dat wellicht de stappenmotor (misschien door mijn toedoen) gesloopt is?
Ik heb alles uit elkaar gehad, dus ook de 2 kleine schroefjes los van de stappenmotor en het gedeelte waar hij mee op je gasklephuis zit.
Het o-ringetje zag er nog goed uit.

Hoort je stappenmotor vet te zijn, t stangetje van binnen zeg maar? Ik heb namelijk alles met remreiniger schoongemaakt. Ook de 2 doorvoerkanalen naar je gasklephuis met een doek en remreiniger.

Iemand een idee?

Geplaatst: 08 jan 2007 14:01
door Rallyastra
Nog een keer schoonmaken, even de LFR aan de stekker hangen en de auto op contact zodat je hem hoort klikken paar keer doen en weer uitspuiten. Doet hij daarna nog raad gewoon even tijdje mee doorrijden want het kan dan zijn dat er ergens nog wat remreiniger in staat wat zorft voor het schommelen van het toerental. Doet hij het dan nog niet goed even een andere dr op.

Geplaatst: 08 jan 2007 15:37
door Baas J.
iemand nog 1 in de aanbieding toevallig? Het is wel voor een c18xe.. en niet voor c20xe. Maar is misschien wel hetzelfde, weet ik niet... Ben 1 van die mensen met een zeldzame 1800 hahaha

Geplaatst: 08 jan 2007 18:23
door Laagvlieger
OF je LFR is kapot, OF je trekt ergens toch valse lucht. Bv die slang van je kleppendeksel die boven je gasklep huis uitkomt in die dikke rubberen slang. Die slangen worden week en gaan scheuren.
Controleer ook alle kleine gaatjes en doorvoerkanaaltjes in het gasklephuis.

Geplaatst: 08 jan 2007 19:09
door Delax80
Baas J. schreef:iemand nog 1 in de aanbieding toevallig? Het is wel voor een c18xe.. en niet voor c20xe. Maar is misschien wel hetzelfde, weet ik niet... Ben 1 van die mensen met een zeldzame 1800 hahaha
1800 rulezzzzz :D :lol:

Geplaatst: 08 jan 2007 23:59
door Rallyastra
Ja zelfs adriaan kan me niet weg rijden, en hij heeft een kadett 130 pk SEH :lol: 1800 16v roeleerd :lol:

Geplaatst: 09 jan 2007 11:11
door Bartje,
Het slecht functioneren van je stappenmotor wordt veroorzaakt door een ophoping van oliedampen uit je carterontluchting..
dus na het schoonmaken van je stappenmotor komt het vaak weer terug, en wordt het alleen maar erger..

om dus te voorkomen dat er zich olie op gaat hopen zou je eigelijk die toevoer van oliedampen af kunnen doppen.
dat betekend dat je het slangetje wat van je kleppendeksel naar het bochtje van je luchtaanzuigbuis loopt (tussen de luchtmassameter en je gasklephuis) afdopt door bijvoorbeeld een dikke moer in dat slangetje te stoppen met een slangenklem er omheen, en aan de kant van het kleppendeskel er een filtertje op te zetten (anders kan die z´n druk niet kwijt).
Op die manier blijven de stappenmotor en de gasklep schoon..

Ik denk ik zeg het even.. :P :wink:

Geplaatst: 09 jan 2007 18:00
door Harm
Bartje, schreef:Het slecht functioneren van je stappenmotor wordt veroorzaakt door een ophoping van oliedampen uit je carterontluchting..
dus na het schoonmaken van je stappenmotor komt het vaak weer terug, en wordt het alleen maar erger..

om dus te voorkomen dat er zich olie op gaat hopen zou je eigelijk die toevoer van oliedampen af kunnen doppen.
dat betekend dat je het slangetje wat van je kleppendeksel naar het bochtje van je luchtaanzuigbuis loopt (tussen de luchtmassameter en je gasklephuis) afdopt door bijvoorbeeld een dikke moer in dat slangetje te stoppen met een slangenklem er omheen, en aan de kant van het kleppendeskel er een filtertje op te zetten (anders kan die z´n druk niet kwijt).
Op die manier blijven de stappenmotor en de gasklep schoon..

Ik denk ik zeg het even.. :P :wink:
heb j foto of voorbeeld van zoiets want ik volg je niet helemaal........

Geplaatst: 09 jan 2007 18:21
door PaRa
boven aan je blok.. links zit een slangetje dat terug gaat naar de buis die van je luchtfilter naar je blok gaat...


dat slangetje.. aan de kant van het luchtfilter afdoppen / dicht maken
en een carterdampfiltertje er op zetten :D.. ( 7,50 op beursen )


ik ben der dus ook 1 met een c18xe :D

Geplaatst: 09 jan 2007 18:59
door Laagvlieger
Origineel opel is er ook een special eolieafscheider voor te krijgen.
Rallyastra heeft er een op zijn C18XE.

Geplaatst: 09 jan 2007 18:59
door PaRa
staat dat ook stoer ? :) lol WHAHAHAH

Geplaatst: 09 jan 2007 19:01
door Laagvlieger
Als je het in een kleurtje spuit wel.
:lol:

Geplaatst: 09 jan 2007 19:30
door Rallyastra
Alleen goud :lol:

Geplaatst: 09 jan 2007 20:43
door Baas J.
iemand een foto van zoiets?

Geplaatst: 10 jan 2007 00:50
door Roy 2.0 16v
is zegmaar een klein powerfiltertje look alike van 4cm bij 2 ofzo.


zijn die voor een c20xe ook ''aan te raden'' of hebben de 18xe en 20ne meer last van die carterdampen?

Geplaatst: 10 jan 2007 12:12
door Bartje,
tada, fototje!!
Afbeelding

vergelijk dit plaatje maar met jou motor en dan zie je meteen welke afgedopt kan worden en waar zo'n filtertje op kan..

Geplaatst: 10 jan 2007 19:00
door Laagvlieger
dat is de illegale variant.
Niels heeft nog wel een foto van de goede variant.

Geplaatst: 10 jan 2007 19:09
door Rallyastra
Afbeelding

Niet op dat koffiezakje letten.