Pagina 1 van 5

Massaprobleem?

Geplaatst: 07 jan 2007 12:19
door GSi Twente
Goed, de motor zit erin, alles op z'n plek.

Motor slaat niet aan.
- pomp loopt niet van zichzelf, word dus niet ingeschakeld.
- doorverbinden loopt ie direct.

- benzinedruk is er.
- vonk is er.

Bougie gedemonteerd, niet nat... ook geen benzinedamp uit de cilinder.
Niels dacht aan de injectoren, misschien massa probleem ivm poedercoating van de inlaat.
Injectoren hoor je iig niet klapperen.
Benzinedruk regelaar valt duidelijk wel terug na uitschakelen van de pomp.

Maar, zoals de gaskleppositiesensor is verwisseld, kan hij hierom lopen, of moet deze worden afgesteld?

Of zou het puur op electronica bij de computer (+ 3 stekkers wezen)?

Geplaatst: 07 jan 2007 13:49
door eddie gsi
ik weet niet om wat voor een blok het gaat (ik vermoed een c20xe, aangezien je onderschrift), maar ik heb met me corsa gsi (c16se) ook hetzelfde probleem gehad.

bij mij wou ook de pomp niet reageren, toen heb ik het brandstofpomp doorverbonden, toen begon de pomp te pompen en ik had een goede vonk. maar nog steeds wou de motor niet aanslaan.

ik heb toen van andere corsa het brandstofpomprelais gepakt en toen sloeg de motor bij mij in 1 keer aan en wou de andere corsa met mijn relais niet aanslaan.

ik vermoed dat de inspuiting van de injectoren ook via het relais aangestuurd worden, of dat er nou een soort van controe stroompje van het relais naar je regeleenheid gaat zodat die weet dat die mag inspuiten weet ik ook niet.

bij de vrachtwagens waar ik aan werk zit die beveiliging er ook op omdat het bedienen van de injectoren zonder brandstof schade toebrengt aan de injectoren omdat ze niet meer gesmeerd worden.

Geplaatst: 07 jan 2007 13:49
door Rallyastra
Gaskleppositie sensor moet je afstellen.

Geplaatst: 07 jan 2007 14:19
door Laagvlieger
Is een schakelaar bij de M2.5, afstellen tot net voor de klik.

maar ik begrijp dus goed dta het relais in geheel niet wordt aangestuurd?
Massa motorstuurapparaat? of brand het motronic lampje wel?
Bekijk ook een sof je op contact (met ingeschakeld relais dus) spaning op een pin van de injectoren hebt. Die krijgen rechtsreeks 12 volt via het relais, en massa via het motorstuurapparaat.

Geplaatst: 07 jan 2007 14:20
door Bart(astra)
Kan nooit kwaad om even een ander brandstofrelais te proberen.

Na mijn tweede kabelboom ontleding heb ik gezien, dat o.a.alle vier de injectoren worden aangestuurd via (blauw/rood) het brandstofrelais.
Als ik het goed begrijp,en de injectoren doen niets, zou ik eerst even zoeken of ze wel aangestuurd worden !

Geplaatst: 07 jan 2007 14:20
door Laagvlieger
gniffel ik was eerder Bartje :lol:

Geplaatst: 07 jan 2007 14:26
door Sounddragon
Als ik zo die posts hierboven lees is het dus misschien wel handy om even een ander relais te proberen just to be sure ???

Of hadden jullie dat al geprobeerd ???? :roll:

Geplaatst: 07 jan 2007 14:42
door GSi Twente
Geprobeerd... maar adriaan had met het in en uit pluggen van een brandstofrelais wel dat het motronic-lampje ging branden bij de teller.

Geplaatst: 07 jan 2007 15:25
door Laagvlieger
Maar bij contact aan brandde hij dus NIET?

Geplaatst: 07 jan 2007 15:28
door RedBill
Als het brandstof relais geplaatst was brande het Motronic lampje wel op contact. Alleen als we het relais verwijderd hadden brandde hij niet.

Geplaatst: 07 jan 2007 15:44
door Rallyastra
Gedaan

- Ander relais uitgeprobeerd
- Kabels gecheckd
- Stekker-pin-bezetting gecheckd

Alleen nog even extra massa draad naar de injectie rails leggen kijken of die dan wel wat doet, misschien ergens slechte massa door het poedercoaten.

Geplaatst: 07 jan 2007 16:11
door opelforum
nee dat kloipt zonder relais krijgt je motronic geen stroom !!!

wat voor kabelboom heb je gebruikt voor de motor een astra of die van de kadett ???

Geplaatst: 07 jan 2007 16:13
door GSi Twente
Astra kabelboom, m2.5.

Geplaatst: 07 jan 2007 16:26
door opelforum
ok dat moet goed zijn

massa op je blok is goed ???
massakabel van carroserie naar bak is ook goed ??

computer nog goed ,wil wel is gebeuren dat na een slechte massa het benzine gedeelte in de motronic verrot gaat
dan start die ook niet meer
dan is het zaak om de 3 grote punten op het brandstof relais even door te verbinden (relais eraf en op de stekker doorverbinden ) dan moet die lopen als het goed is

Geplaatst: 07 jan 2007 16:29
door GSi Twente
Computer kan ik evt. van de Champion Kadett proberen.
Maar neem aan dat ie goed is.

Gaan we maandag eens even kijken... iig bedankt.

Geplaatst: 07 jan 2007 16:33
door opelforum
let er wel op dat niet alle computers het doen op deze kabelboom !!!

ps als je de draden doorverbind moet de benzinepomp gelijk gaan lopen !!!
ook als je contact uitstaat !!!

Geplaatst: 07 jan 2007 17:30
door GSi Twente
Computer nummers enig idee van?

Geplaatst: 07 jan 2007 20:27
door adriaan
ik zal mijn eigen meuk even meenemen en maandag middag avond even kijken naar de astra, heb nog wel computer liggen met kabelboom :D

Geplaatst: 07 jan 2007 21:18
door RedBill
Goed bezig Adriaan!

Geplaatst: 07 jan 2007 21:44
door adriaan
correctie rellieassie neemt morgen de zooi mee en ik ga meteen vanaf werk naar de hobbybobplek :lol:

Geplaatst: 07 jan 2007 22:34
door RedBill
Bel me even alstie draait... :wink:

Kan ik me in de file vanaf Amsterdam irriteren dat ik niet harder opschiet...

Geplaatst: 07 jan 2007 23:25
door Rallyastra
Ik hou het op slechte massa of een niet overkomensen draad, morgen even kijken aangezien het zaterdag pas tegen 9 uur savonds was voor we met de bedrading bezig gingen en nog niet echt lang konden zoeken.

Geplaatst: 08 jan 2007 23:25
door GSi Twente
Vonk is er.
Benzine is er.
Word ook ingespoten nu.

Alleen waarom wordt dat brandstofcircuit niet bekrachtigd is de vraag.
Als je hem doorverbind, zoals danny zei, pakt ie nog niet aan.
Bedrading omleggen?

En ookal met doorverbinden, dan zou die moeten starten.
Marcel diverse keren nog aan tel gehad, dingen gecheckt.
Zelfde verhaal met een andere kabelboom en computer.

Morgen aanslepen.

Geplaatst: 08 jan 2007 23:35
door Laagvlieger
voorsat je gaat slepen nog iets, meet de spanning eens op de computer tijdens het starten. Moet boven de 9,5 volt zijn.

Geplaatst: 09 jan 2007 06:39
door opelforum
btw jongens die grote centrale stekker ,zit daar alles op goed ???
das diegene dit thv van je accu zit

begint een beetje een spook verhaal te worden zo :evil: