Pagina 1 van 1
X12XE...
Geplaatst: 02 jan 2007 19:52
door GSi Twente
Eigenlijk speciaal voor Laagvlieger...
M'n ma heeft een X12XE 1.2 16V.
Ding had na de zomer al last van lichtelijk inhouden, naarmate het najaar in de buurt kwam is het verslechterd.
Toen ging af en toe motorlampie branden, dus laten uitlezen, geeft lambda aan, te rijk of te arm mengsel waarschijnlijk.
Bekend euvel was een kapotte onstekingunit, met wat korting dus vervangen, maar niet geholpen helaas.
Zijn er nog meer ziektes bij een X12XE?
Gasklep heb ik al reeds compleet schoongemaakt, hielp maar mondjesmaat.
Met gas geven borrelt ie gewoon in, komt niet eens op toeren, alleen met rustig gas geven, komt ie omhoog.
Slaat trouwens niet af!
Start verder fatsoenlijk.
Luchtmassameter b.v.?
Of EGR van zo'n typ motor?
Geplaatst: 02 jan 2007 20:23
door ricardo^gsi
heyy jah in wat voor auto zit tie
want in een agila komt et nog al vaak voor dat de luchtmassa meter kapot is
omdat er vocht via et luchtfilter in komt
als je dan een nieuwe besteld krijg je der ook gelijk een strip bij die je onder je motorkap moet plakke om het vocht tege te houde
maar inhouwde doet tie dan niet egt heel erg volgens mij hor
en als je em dan uitleest staat der altijd een foutcode over de brandstof gallerij rij 1 (cilinder 1) of 2 en dan s et de lucht massa meter
maar als die in een corsa zit zou k et nie wete daar hebbe wij nooit egt probleme mee
mazzoll ricardo
Geplaatst: 02 jan 2007 21:15
door Bart(astra)
ricardo^gsi schreef:heyy jah in wat voor auto zit tie
want in een agila komt et nog al vaak voor dat de luchtmassa meter kapot is
omdat er vocht via et luchtfilter in komt
als je dan een nieuwe besteld krijg je der ook gelijk een strip bij die je onder je motorkap moet plakke om het vocht tege te houde
maar inhouwde doet tie dan niet egt heel erg volgens mij hor
en als je em dan uitleest staat der altijd een foutcode over de brandstof gallerij rij 1 (cilinder 1) of 2 en dan s et de lucht massa meter
maar als die in een corsa zit zou k et nie wete daar hebbe wij nooit egt probleme mee
mazzoll ricardo
Klopt !
Geplaatst: 03 jan 2007 13:34
door GSi Twente
Corsa-B '99 met nu 70.000km ongeveer.
Geplaatst: 03 jan 2007 18:45
door Laagvlieger
Ok, rij ermee, en trap hem op zijn staart. Geeft hij rond de 4000 RPM hikjes en smoort ie ietwat, dan is 90% zeker je luchtmassameter kapot.
Dingen zijn behoorlijk duur! Maar zorg dat je 100% de goeie hebt, laat die even goed bestellen door de dealer. Van een andere die er misschien wel op lijkt gaat NIET werken.
suc6!
Geplaatst: 03 jan 2007 20:06
door GSi Twente
3500 toeren en dan vol gas geven in net een koffiemachine, komt niks geen toeren bij...
Dus puur op motornummer en chassisnummer bestellen dus...
Zal wel rond de 200 euro bruto ex zitten?
Geplaatst: 03 jan 2007 21:23
door Laagvlieger
€328 ex btw, maar ik heb een verouderde prijslijst.
Krengen zijn f*cking duur.
Geplaatst: 04 jan 2007 09:32
door Ali-GSI
hmz, ken het probleem bij mijn pa, die had hetzelfde probleem met zijn BMW 320d uit 1999.
Je kon trappen wat je wou, niet vooruit te poepen, gaf je iets minder gas ging ie wel, maar nog niet zoals het hoorde...
Bij de dealer geweest, uitgelezen en bleek idd de luchtmassameter te zijn. Nu trekt dat ding tenminste weer goed, ASC uit en lekker de bochtjes door
Geplaatst: 04 jan 2007 10:54
door GSi Twente
-40% (helaas nog veel...)
Achja, moet dan maar gebeuren, zo doorrijden werkt helemaal niet.