Pagina 1 van 1

Achterbumper en uitlaat

Geplaatst: 01 jan 2007 22:59
door iwan16V
na 2 weken te hebben gereden in me gsi'tje begon ik me te ergeren aan een lekke uitlaat en dus ook maar meteen wat aan gedaan maar wilde niet standaard uitlaat eronder gooien dus ben ik eerst op zoek gegaan naar een andere achterbumper en daar de uitlaat op gemaakt, hier paar fototjes met wat uitleg erbij :lol:


aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
Afbeelding
en eens kijken hoe de demper eruit zien nouja wat er van over is
Afbeelding
dan de originele bumper eraf
Afbeelding
en de andere eerst even passen en passend maken
Afbeelding
ook gaas in kitten en schroefen
Afbeelding
en zo is de bumper af
Afbeelding
na wat rvs buizen te hebben gezagen nu alles aan elkaar lassen
Afbeelding
fototje tussendoor
Afbeelding
en zo is die hoe die onder de auto komt te hangen
Afbeelding
maar eerst nog even passen of die overal mooi en vrij in de rubbers hangt
Afbeelding
en dat was dus niet het geval,
want de sleepoog zat in de weg en na wat tijdgebrek zat er maar een ding voor mij op,,, eraf met dat ding
Afbeelding
en het eind resultaat :lol:
Afbeelding


en zoals jullie kunnen zien heb ik geen einddemper meer eronder zitten en het geluid klinkt mooi want de cat en de middendemper zit er nog wel standaard onder maar om eerlijk te zijn merk ik toch wel wat verlies van vermogen met optrekken en dus denk ik dat er wel weer een dempertje tussen gaat komen zodat ik weer meer tegendruk heb maar de rest blijf wel zitten zoals het nou zit:lol:

Geplaatst: 01 jan 2007 23:04
door snarfjuh
Sorry maar ik vind dit geen gezicht, maargoed als jij er maar blij mee bent he :wink:

kapot

Geplaatst: 02 jan 2007 09:52
door Delax80
ben er ook nie zo kapot van. maar wel leuk gedaan :)

Re: Achterbumper en uitlaat

Geplaatst: 02 jan 2007 10:17
door RedBill
iwan16V schreef:aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
Afbeelding
Wil je dood ofzo????? Sorry, maar op die manier sleutelen vind ik echt volledig onverantwoord. Dat je hem met een heftruck optilt om em op bokken te zetten, daar zou ik nog een beetje mee kunnen leven, maar zo zonder enige geborgde ondersteuning dat kan echt niet.

Voor de rest wel lekker geklust naar eigen smaak zo te zien. Lekker bezig.

Geplaatst: 02 jan 2007 12:34
door Rallyastra
Sleepoog afzagen is ook wel een goede tip, ga ik denk ik ook maar even doen want mijn dubbele uilaat past ook niet :worship: :thumbsup: :zak:

Geplaatst: 02 jan 2007 12:45
door Peter_89
Uitlaat aan beide kanten vind ik een beetje kruiwagen effect :oops:
Maar je moet doen wat je mooi vind het is je eigen auto :D

Re: Achterbumper en uitlaat

Geplaatst: 02 jan 2007 14:30
door Raymond-oud
RedBill schreef:
iwan16V schreef:aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
Afbeelding
Wil je dood ofzo????? Sorry, maar op die manier sleutelen vind ik echt volledig onverantwoord. Dat je hem met een heftruck optilt om em op bokken te zetten, daar zou ik nog een beetje mee kunnen leven, maar zo zonder enige geborgde ondersteuning dat kan echt niet.

Voor de rest wel lekker geklust naar eigen smaak zo te zien. Lekker bezig.
ach wat kan er mis gaan de heftruck staat er ook nog onder
het is niet de mooste wijze maar altijd beter dan op een gammel krikje :roll:

Re: Achterbumper en uitlaat

Geplaatst: 02 jan 2007 15:05
door RedBill
raymond schreef:ach wat kan er mis gaan de heftruck staat er ook nog onder
Wat er mis kan gaan? Kantelende auto, hydrauliekslang die breekt, moet ik nog doorgaan?

Geplaatst: 02 jan 2007 15:18
door Sounddragon
Blijft een werelds makkelijke manier van sleutelen hahaha :lol:

Ik doe het ook wel eens als er op de zaak even geen put vrij is, alleen dan nemen we wel een wat zwaardere heftruck, en nooit voor werkzaamheden ONDER de auto, dat werkt zowieso niet met die lepels eronderdoor :?

Moet idd wel zeggen dat het er op deze manier hierboven niet ál te profi en veilig uitziet :roll:

Geplaatst: 02 jan 2007 15:56
door BASS GSI
Achterbumper is minder (zwaar minder), maar goed iedereen heeft zijn eigen smaak, uitlaten is wel leuk gedaan alleen was ik zelf voor ovale eindpijpjes gegaan was wat minder druk geweest..

Zal ook wel veel kabaal maken zo zonder einddemper..??

Geplaatst: 02 jan 2007 18:55
door heineken
alleen was ik zelf voor ovale eindpijpjes gegaan was wat minder druk geweest..
sluit ik me idd bij aan,had een stuk beter geweest..

Re: Achterbumper en uitlaat

Geplaatst: 02 jan 2007 20:05
door iwan16V
RedBill schreef:
iwan16V schreef:aangezien ik op me werk geen brug heb dan maar de heftruck
Afbeelding
Wil je dood ofzo????? Sorry, maar op die manier sleutelen vind ik echt volledig onverantwoord. Dat je hem met een heftruck optilt om em op bokken te zetten, daar zou ik nog een beetje mee kunnen leven, maar zo zonder enige geborgde ondersteuning dat kan echt niet.

Voor de rest wel lekker geklust naar eigen smaak zo te zien. Lekker bezig.
als eerste idd ieder zijn eigen smaak en betreft de veiligheid... die staat bij mij boven aan want mog die heftruck het begeven dan heb ik de bokken nog achter de hand waar die dan op staat en hoe zwaar is een astra... ruim genomen 1100 en wat kan deze heftruck hebben 3.5 ton... dus deze manier is dus net zo gevaarlijk als een put want als je erin ga slijpen en lassen en er komt een vuurtje in ben je er ook nog niet zo snel eruit en een brug tja zelfde verhaal dan als een heftruck he

Geplaatst: 02 jan 2007 21:09
door Bart(astra)
Sleepoog heb ik ook moeten verwijderen.

2x2 = 8)

Afbeelding

Geplaatst: 02 jan 2007 21:27
door Melbo
Ik vind het persoonlijk zeker geen verbetering, maar wel leuk om te zien wat iemand anders in elkaar knutselt...

Geplaatst: 08 mar 2007 17:33
door GSI-Sneek
wat voor soort kit heb je gebruikt om je gaas te plakken in je bumpers :?:

Geplaatst: 08 mar 2007 21:27
door Bart(astra)
Siliconenkit werkt goed en kan je later nog redelijk makkelijk verwijderen

Geplaatst: 08 mar 2007 22:18
door Roy 2.0 16v
ik vind het goed gelukt voor een dagje rommelen, ieder zn eigen methodes en smaken. en dat is maar goed ook anders hadden we allemaal hetzelfde. jammer dat je vermogensverlies merkt zodat er evengoed een demper onder gaat komen, waardoor je werk van nu overbodig wordt.

en sleepoog achter heb je toch niet nodig. mocht je met 2 autos rijden en die ander heeft pech heb je toch geen touw bij je... dus boeie
heftruck vind ik een prima oplossing, veiliger dan krikjes en nog hoger ook

wat is je volgende projectje?

Geplaatst: 09 mar 2007 14:31
door GSI-Sneek
Bart(astra) schreef:Siliconenkit werkt goed en kan je later nog redelijk makkelijk verwijderen
oh k dan 8)
moet namelijk zlef ook nog even gaas plakken bij mijn bumpers
maar die siliconekit plakt dus goed :?:
want volgens mij is dat juist alleen voor naden te dichten ofniet? :roll:

Geplaatst: 09 mar 2007 17:47
door Sounddragon
Bij mij zit het netjes om de randen weggebogen en met een tierappie hier en daar, dan kan het er ook nog redelijk easy weer vanaf als dat nodig is :wink:

Re: Achterbumper en uitlaat

Geplaatst: 30 mar 2007 23:20
door Black jack
RedBill schreef:
raymond schreef:ach wat kan er mis gaan de heftruck staat er ook nog onder
Wat er mis kan gaan? Kantelende auto, hydrauliekslang die breekt, moet ik nog doorgaan?
Auto is dan hooguit een beetje verkreukeld en total loss!! Maar het ergste kan nog komen....hoe kom je zelf weg?! :(

Geplaatst: 30 mar 2007 23:44
door Sounddragon
risico's vallen op zich wel mee hoor, als je maar een beetje oppast hoe je het doet... zoals op die foto ziet het er niet erg stevig uit, en eronder liggen is niet aan te raden, ben je zowieso nooit snel genoeg mocht er wat gebeuren..

Wij doen het op de zaak ook wel eens, maar dan met een hele dikke heftruck en gewoon op lange lepels, dan staat ie 10 keer steviger en veiliger als op een 2 koloms hefbrug :wink:
Slangbreuk is trouwens bull, want daar zit natuurlijk een kleppie tussen he... :)

Afbeelding

Collega druk bezig om zijn 240.000 km 1.4 te reviseren, no shit, nieuwe zuigers en alles, helemaal maf :lol:

Geplaatst: 30 mar 2007 23:57
door MHDS
Sounddragon schreef: Slangbreuk is trouwens bull, want daar zit natuurlijk een kleppie tussen he... :)
jij bedoeld 'n slangbreukbeveiliging... meest onveiligmanier van beveiligen van hydraulisch systeem...
probleem is dat dat ding 't alleen doet als ie is berekend op o.a. aantal l/min en werkdruk.. bovendien komt er ook nog eens bij dat die klepjes in dat ding erg kwetsbaar zijn en dus erg snel kapot gaan (door bijv.piekdrukken...)
Dus 9 van de 10 keer heeft 't 'tzelfde effect als 'n openluchtfilter.. leuk geluid, maar werken... :roll:

Geplaatst: 31 mar 2007 00:10
door Sounddragon
Bij ons zit er iets anders op, wat wél werkt.

Dat ding wordt gebruikt voor interne verhuizingen, en wordt regelmatig overbelast, dus om risico te beperken is dat omgebouwd... heb met de kraan trouwens 3 keer een gebroken slang gehad, en 2 van de 3 keer werkte het goed, en één keer bijna goed.... :lol: