Pagina 1 van 2
Olie peil ?
Geplaatst: 20 dec 2006 18:24
door Michel82
elke week peil ik de motorolie van de auto en altijd goed tot vorige week toen gaf ie aan dat ie behoorlijk veel gebruikt had. Ik zat nog wel boven het min dus op zich geen probleem alleen goed in de gaten houden.
Gister start ik mijn auto en ik hoor gigantisch me kleppen tikken en me olie lampje blijft een paar seconden aan staan. Het getik was wel na een paar seconden weg en verder niks meer aan de hand.
Ik vandaag weer me olie gepeilt en ik zat nu weer op de waarde waar die altijd op heeft gezeten (iets onder het max).
Dus mij vraag is wat zou het kunnen zijn. Ik heb 2 maanden geleden me olie ververst + olie filter vervangen.
bedankt alvast
Geplaatst: 20 dec 2006 18:45
door GSi Twente
Type motor?
Geplaatst: 20 dec 2006 18:51
door Roy 2.0 16v
dan zal je wel ietsie scheef hebben gestaan bij het meten of die ene keer gemeten hebben met een warme motor.
gewoon nog even in de gaten houden inderdaad.
tikkende klepstoters? join the club! als t maar een paar seconden is boeit dat ook niet. en je olielampje brandde misschien alleen omdat ie net op contact stond? of bleef ie echt langer aan dan normaal
voor deze astra ?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7LRFRLDF
Geplaatst: 20 dec 2006 19:00
door Laagvlieger
Wat voor olie, wat voor motor, bouwjaar en km. stand.
Geplaatst: 20 dec 2006 20:31
door Melbo
Oliepomp aan het overlijden
(of is dat een stomme opmerking)?
Geplaatst: 20 dec 2006 21:47
door GSi Twente
Alles slijt, maar daar hoef je niet als 1e aan te denken.
Geplaatst: 20 dec 2006 21:58
door Melbo
GSi Twente schreef:Alles slijt, maar daar hoef je niet als 1e aan te denken.
Aangezien zijn olielampje langer blijft branden bij starten...dat had Kruimel toen ook en bleek achteraf oliepomp te zijn die niet meer deed wat hij hoorde te doen...
Geplaatst: 20 dec 2006 22:26
door Kakashi
Mijn olie lampje blijft ook iets langer branden.
olie lampje
Geplaatst: 21 dec 2006 06:26
door Michel82
Het olie lampje bleef langer dan normaal branden (toen het getik weg was doofde het lampje).
Auto heeft 145000 km gereden. C20xe blok, er zit 10w40 motorolie in.
leeftijd van de auto is 1994 Dec (nieuwere model).
De auto staat niet 100% recht als ik sta te peilen maar als ik hem ga peilen zorg ik ervoor dat ie voor me deur staat zodat ik altijd (zo goed als) een goeie richtlijn heb.
Alvast bedankt voor de reacties
michel
Geplaatst: 21 dec 2006 12:59
door GrinX
Het is kouder buiten, olie wordt dikker, het duurt allemaal wat langer voordat deze richting je klepstoters is gepompt.
Ik zou me er niet heel veel zorgen om maken.
Geplaatst: 21 dec 2006 15:18
door Roy 2.0 16v
keur het maar af, ik heb er van de week een blikkie Wynns in gegooid. stonden mooie termen op als, '' reinigt de motor inwendig ''verminderd tikkende klepstoters''
nu zijn de voordelen altijd wel wat overdreven, maar de nadelen ook. ''nee niet doen dat vreet em op van binnen''
ik d8 ik probber het eens, en over een maandje krijgt ie toch weer verse olie en een beurtje.
Geplaatst: 21 dec 2006 16:17
door Melbo
Roy 2.0 16v schreef:nu zijn de voordelen altijd wel wat overdreven, maar de nadelen ook. ''nee niet doen dat vreet em op van binnen''
Het spijt me zeer, maar als Marcel zegt dat die shit niet goed voor je motor is en jij zegt dat het geen kwaad kan, dan geloof ik toch eerder Marcel!
Geplaatst: 21 dec 2006 16:55
door Michel82
Roy 2.0 16v schreef:dan zal je wel ietsie scheef hebben gestaan bij het meten of die ene keer gemeten hebben met een warme motor.
gewoon nog even in de gaten houden inderdaad.
tikkende klepstoters? join the club! als t maar een paar seconden is boeit dat ook niet. en je olielampje brandde misschien alleen omdat ie net op contact stond? of bleef ie echt langer aan dan normaal
voor deze astra ?
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7LRFRLDF
Inderdaad voor die astra
Geplaatst: 21 dec 2006 17:13
door Roy 2.0 16v
Melbo schreef:Roy 2.0 16v schreef:nu zijn de voordelen altijd wel wat overdreven, maar de nadelen ook. ''nee niet doen dat vreet em op van binnen''
Het spijt me zeer, maar als Marcel zegt dat die shit niet goed voor je motor is en jij zegt dat het geen kwaad kan, dan geloof ik toch eerder Marcel!
ja weet ik, maar als ze producten maken waar je blok van in de soep draait zou het niet meer verkocht worden lijkt me. en wat ik al zei, over een maand gaat er nieuw bloed in en ik d8 ik probeer het eens..
ik heb ook weleens een flesje reiniger in de tank gegooid. wat is die 300 ml nou op 50 liter benzine wat er in een week doorheen is..
eerder weggegooid geld heheehe
Geplaatst: 21 dec 2006 17:40
door pluggie
Wat is nu 1 suikerklontje in je benzine van 5 gram.
Doe der maar in, is vet.
Geplaatst: 21 dec 2006 19:17
door Roy 2.0 16v
kan nieteens
want als ik dat doe blijft ie tegen mn groene tankklepje hangen.
hoe is het jouw gelukt dat je weet dat t vet is ?
Geplaatst: 21 dec 2006 19:21
door GSi Twente
Wyns motorreiniger?
Heb je instructie op de flesje wel gelezen?
Geplaatst: 21 dec 2006 19:24
door Roy 2.0 16v
was een blikje
Geplaatst: 21 dec 2006 21:42
door Melbo
Roy 2.0 16v schreef:kan nieteens
want als ik dat doe blijft ie tegen mn groene tankklepje hangen.
hoe is het jouw gelukt dat je weet dat t vet is ?
Voor het tanken erin leggen...wedden dat je hem er dan met de tankslang wel verder doorheen krijgt?!
Maar dat is dus GEEN goed idee hè...voor het geval je Plug zijn sarcasme niet uit zijn zin kon opmaken! Anders krijgen we straks voor de voeten dat we je opgenaaid hebben op je blok te verneuken
(voor zover je dat zelf niet doet met die gekke mixflesjes/busjes)...
Geplaatst: 21 dec 2006 21:46
door Roy 2.0 16v
idd. met die tankslang lukte het wel
KhEb MthEeN 15 pK mE er MaN!
Geplaatst: 22 dec 2006 12:47
door D_V_R_O_S
die blikjes is idd troep...
maar zolang je het gebruikt volgens gebruiksaanwijzing is er niks slechts aan!
dus blikje erin (motor moet wel al warm zijn!)
motor 15 minuten stationair laten draaien
alle olie eruit halen
nieuwe olie erin
dus niet met dat spul blijven rond rijden!!!
Geplaatst: 22 dec 2006 14:53
door GSi Twente
Idd, dat vreet de oliefilm voor de slijtbare onderdelen lekker erin...
Geplaatst: 22 dec 2006 19:14
door Melbo
DaVaRiOuS schreef:die blikjes is idd troep...
maar zolang je het gebruikt volgens gebruiksaanwijzing is er niks slechts aan!
dus blikje erin (motor moet wel al warm zijn!)
motor 15 minuten stationair laten draaien
alle olie eruit halen
nieuwe olie erin
dus niet met dat spul blijven rond rijden!!!
Spul waar jij het over hebt is voor bij je olie? Wij hebben het over die troep die je bij je benzine moet gooien om je injectoren te "reiningen"...
Geplaatst: 22 dec 2006 19:49
door GSi Twente
keur het maar af, ik heb er van de week een blikkie Wynns in gegooid. stonden mooie termen op als, '' reinigt de motor inwendig ''verminderd tikkende klepstoters''
nu zijn de voordelen altijd wel wat overdreven, maar de nadelen ook. ''nee niet doen dat vreet em op van binnen''
ik d8 ik probber het eens, en over een maandje krijgt ie toch weer verse olie en een beurtje.
Met een benzine toevoeging gaat het om je brandstof circuit, en niet je klepstoters.
Ik maak toch echt op uit de tekst, dat meneer roy zo'n blik in z'n olie heeft geflikkerd, en nog niet de olie heeft vervangen.
Zeer dom.
Geplaatst: 22 dec 2006 20:15
door Roy 2.0 16v
je hebt 2 soorten blikkies van wynns
1 die je vlak voor de oliewissel doet, echte blokreiniger anti sludge, reinigt kanalen enzo
1 waarbij het volgens de verpakking niet uitmaakt wanneer je het erin flikkert en hoelang je ermee rijd. die heb ik erin gedaan, lijkt te helpen maar kan ook toeval zijn, ik heb de stoters tot nu toe eigelijk niet meer gehoort. en olie wordt over n maandje ofzo evengoed gewisseld.
maarre erg boeiende discussie, slotje ?