Pagina 1 van 1

Maximale bandenmaat astra gsi 16v

Geplaatst: 22 nov 2006 19:04
door wiebe_gsi
mensen ik heb het forum al meerder malen bekeken, ben hier nieuw maar heb niet het juiste antwoord kunnen vinden op mijn vraag!
Wat is nou de maximale banden maat/ velgen maat wat er onder mijn astra 2.0 16v kan?
ik heb een leuk setje velgen gevonden met de volgende maat : 215-40 R17 83W... et waarde is 40 gaat dit passen?>
mvgr wiebe wiersma

Geplaatst: 22 nov 2006 21:50
door wiebe_gsi
ik sta op het punt de velgen te kopen... maar ik weet niet zeker of het gaat passen... of zo te maken is dat het wel past?
mvg wiebe

Geplaatst: 22 nov 2006 21:52
door GrinX
Normaal gesproken gaat dit zonder problemen passen.
Mits je je auto meer dan 8 cm hebt verlaagd ;)
Ik heb dezelfde ET waarde, rij alleen op 205 banden ipv 215, ik zou niet kunnen zeggen of dit gaat aanlopen.

Geplaatst: 22 nov 2006 22:38
door wiebe_gsi
GrinX schreef:Normaal gesproken gaat dit zonder problemen passen.
Mits je je auto meer dan 8 cm hebt verlaagd ;)
Ik heb dezelfde ET waarde, rij alleen op 205 banden ipv 215, ik zou niet kunnen zeggen of dit gaat aanlopen.
de auto is nog geheel std met de veren.. dus niet verlgaagt.. t enige wat me niet zint is die 215.. ipv 205 mjah ik kan voor een goede prijs dat setje krijgen en ik denk dat ik ze dan wel passent krijg met dat verschil!!

zijn er mensen met ervaring hier in?
mvg wiebe

Geplaatst: 22 nov 2006 22:41
door zundapp
kan wel 215,schermen uitrollen achter,veren/schokbreker aanpassen,verlagingsset monteren bilstein,koni sportkit,215/40/17 NIET OP JE STANDAARD VEERSYSTEEM levensgevaarlijk!!!
205/40/17 rijdt op zich beter dan 215,weet dit uit eigen ervaring.succes

Geplaatst: 23 nov 2006 04:08
door pluggie
Uitrollen is ook gevaarlijk poppedop.
Beter safe then sorry, qua roest.
Magoed ligt ook aan hoe lang je mee wilt rijden.

Kasten goed oplossen bij roest + spuiten doe gerust aan 1900+ euro denken.

Geplaatst: 23 nov 2006 10:50
door wiebe_gsi
pluggie schreef:Uitrollen is ook gevaarlijk poppedop.
Beter safe then sorry, qua roest.
Magoed ligt ook aan hoe lang je mee wilt rijden.

Kasten goed oplossen bij roest + spuiten doe gerust aan 1900+ euro denken.
mijn wielkasten zijn al gefixt en gespoten...
deze maat banden past dus niet op mijn auto zoals ie nu std is?
want dan ga ik ze maar niet kopen!
als ik ze er nu zo op zet.. gaat dat neit passen?
mvgr wiebe

Geplaatst: 23 nov 2006 14:01
door wiebe_gsi
??????????? heeft iemand een idee of dit gaat passen?

Geplaatst: 23 nov 2006 14:10
door Maartje
De velg opzich is geen probleem, die 40ET waarde is heel goed. Alleen of die 215 gaat passen is een beetje twijfelachtig. Ik zou er eerst 1 gaan passen aan de achterkant, over het algemeen doen mensen daar niet moeilijk om :wink: .
Dan weet je het in ieder geval 100% zeker :) .

Hopelijk heb je hier iets aan :wink:

Geplaatst: 23 nov 2006 14:25
door wiebe_gsi
Maartje schreef:De velg opzich is geen probleem, die 40ET waarde is heel goed. Alleen of die 215 gaat passen is een beetje twijfelachtig. Ik zou er eerst 1 gaan passen aan de achterkant, over het algemeen doen mensen daar niet moeilijk om :wink: .
Dan weet je het in ieder geval 100% zeker :) .

Hopelijk heb je hier iets aan :wink:
idd dankje wel voor je reactie... heb je ook een aantal tips waar ik op moet letten? + is het moeilijk even te vervangen of gewoon 4 bouten los en wiel er op en bouten weer vast?
mvgr wiebe

Geplaatst: 23 nov 2006 14:29
door Maartje
Gewoon 4 bouten los (let wel op je plastic vulring, deze zit op je naaf voor je remschijf) en let erop dat die ook bij die andere velgen zitten. Dus 4 bouten los, vulring eraf, vulring die bij die andere velgen zitten erop, velg erop bouten er weer in een aandraaien.

Let wel op dat je 1 velg aan de achterkant past, hier zit meestal het probleem dat ze niet passen :wink:

Geplaatst: 23 nov 2006 14:34
door wiebe_gsi
Maartje schreef:Gewoon 4 bouten los (let wel op je plastic vulring, deze zit op je naaf voor je remschijf) en let erop dat die ook bij die andere velgen zitten. Dus 4 bouten los, vulring eraf, vulring die bij die andere velgen zitten erop, velg erop bouten er weer in een aandraaien.

Let wel op dat je 1 velg aan de achterkant past, hier zit meestal het probleem dat ze niet passen :wink:
ik zal evne kijken...
maar het zijn van bsa tube velgen maar die hebben multisteek.. zit hier een geschikte vulring bij? of kan ik die van mijn eigen orginele velgen gebruiken?... en hoe ziet dat ding er uit?..
ik ben gewoon wel technish.. maar heb deze auto nog maar net dus allemaal nog wat nieuw voor mij(A):D!! :idea: :( :D !
bedankt wel voor je reactie

Geplaatst: 23 nov 2006 14:57
door Maartje
De steek heeft niks met die ring te maken, maar je kunt ze ook wel van je oude velgen gebruiken :wink:

Geplaatst: 23 nov 2006 15:08
door wiebe_gsi
Maartje schreef:De steek heeft niks met die ring te maken, maar je kunt ze ook wel van je oude velgen gebruiken :wink:
.

oke dan hoop ik dat het past.. hierhelemaal boven staan allemaal rare dingen van dat ik dingen eruit moet slijpen enz... daar geloof ik niet zo in?
wat denk jij er van?
gr wiebe

Geplaatst: 23 nov 2006 16:10
door zundapp
pluggie schreef:Uitrollen is ook gevaarlijk poppedop.
Beter safe then sorry, qua roest.
Magoed ligt ook aan hoe lang je mee wilt rijden.

Kasten goed oplossen bij roest + spuiten doe gerust aan 1900+ euro denken.
Wielkasten in 1994 laten uitrollen bij mantzel tunning in duitsland om steinmetz 215/40/17 met michelin xgtv banden te monteren met bilstein verlagingsset,nu 12 jaar later nog steeds geen roest op de achter schermen nog niet een pikkie,dus dat valt wel mee gevaarlijk pluggie,je moet het ook de experts laten doen en geen koekebakker op de hoek.

Geplaatst: 23 nov 2006 16:20
door wiebe_gsi
zundapp schreef:
pluggie schreef:Uitrollen is ook gevaarlijk poppedop.
Beter safe then sorry, qua roest.
Magoed ligt ook aan hoe lang je mee wilt rijden.

Kasten goed oplossen bij roest + spuiten doe gerust aan 1900+ euro denken.
Wielkasten in 1994 laten uitrollen bij mantzel tunning in duitsland om steinmetz 215/40/17 met michelin xgtv banden te monteren met bilstein verlagingsset,nu 12 jaar later nog steeds geen roest op de achter schermen nog niet een pikkie,dus dat valt wel mee gevaarlijk pluggie,je moet het ook de experts laten doen en geen koekebakker op de hoek.
t zit zo.. past het bij mij ook? zonder te laten uitrollen.. wat is dat eigenluk?
bij mij zijn ze al helemaal opnieuw ingezet en nieuw gespoten.. maar hoe kan ik zien of het past/
mvgr wiebe

Geplaatst: 23 nov 2006 16:48
door zundapp
Als je met je hand net in je achterscherm voelt,dan voel je een scherpe rand,die rand zit in de weg als 17 inch wielen gaat monteren want 17 inch wielen zijn groter dus hoger dan je standaard wielen 13 of 14 inch.Als je deze rand laat zitten dan zal die 17 inch band aanlopen/vast slaan op die scherpe rand en kapot gaan.Dus je moet het aanpassen,er zijn mensen die slijpen die rand weg en dat geeft 100% roest,de betere tunnigbedrijven zet op je achter as een soort wals op je wielbouten en rollen de rand om met een beetje de lak warm makend [anders breek je lak] zo naar de maat dat je 17inch wiel niet meer kan aanlopen in je scherm,[dat heb ik laten doen in 1994 bij mantzel tunning in duitsland].Alleen die is niet genoeg,want het veersysteem moet aangepast worden,want je standaard veersysteen is te slap een kan het wiel nog door slaan in je scherm,dus je moet een stuggere veersysteem monteren en dat is het verlagingsset geen jamex troep maar goed spul bilstein of konisportkit.Ik rijdt nu koni maar vindt bilstein beter.....mijn setup steinmetz velgen met 205/40/17 sporttrac 2 banden van vredestein met een konisportkit verlagingsset.Ik hoop dat je nu begrijpt wat de bedoeling is,en niet wat aan klooien want het is wel van levensbelang...succes gr zundapp

Geplaatst: 23 nov 2006 18:19
door BASS GSI
IK heb ook 80-60 verlaging, en door de installatie achter komt het ook ongeveer uit op 80-80...
En ik rij ook op 215/40/17 met et 37 meen ik.. Dus ik neem aan dat het bij juo ook wel zal lukken, wel heb ik smalle randen achter.
Als je randen achter smaller maakt zorg wel dan dat alles dicht is
(binnenscherm op buitenscherm) en behandel hem goed tegen roest.

Geplaatst: 23 nov 2006 18:39
door wiebe_gsi
BASS GSI schreef:IK heb ook 80-60 verlaging, en door de installatie achter komt het ook ongeveer uit op 80-80...
En ik rij ook op 215/40/17 met et 37 meen ik.. Dus ik neem aan dat het bij juo ook wel zal lukken, wel heb ik smalle randen achter.
Als je randen achter smaller maakt zorg wel dan dat alles dicht is
(binnenscherm op buitenscherm) en behandel hem goed tegen roest.
oke dan zal het warsch al wel passen... maar misch klinkt het heel dom en is het heel dom.. maar wat bedoel je met ik heb smalle randen? zou je ongeveer willen zeggen hoe dat zit?.. want bij mij zijn er wel nieuwe schermen ingezet en gelast en gespoten.. en boven het achterwiel zit geen scherpe rand meer...!.. ?>
mvgr wiebe

Geplaatst: 23 nov 2006 22:14
door BASS GSI
Dat ze de omgaande rand naar binnen smal hebben afgeslepen,
normaal zal deze rand zo een 2cm zijn(weet niet precies, pin
me er niet op vast, marcel zal het wel weten) dat deze ongeveer op
een halve centimeter is afgeslepen...
Daarna moet je tussen binnen en buitenscherm de naad afkitten
(ikzelf heb dit gedaan met ruitenkit op aanrade van iemand die
bij de Nedam werkt).. En daarna alles goed ingesmeerd met teer om
roest in ieder geval zoveel mogelijk te voorkomen.
Het beste is natuurlijk om de randen origineel te laten..

Maarja wie mooi wil zijn moet pijn lijden :wink:

En wie origineel blijft met zijn GSI zal haast bijna uniek zijn nu :wink:
Aan jou de keuze..!!

Geplaatst: 23 nov 2006 23:32
door pluggie
Als je maar een ding in acht neemt.

Loopt het aan, meteen bak aan kant.

Want je rijdt meteen je sealing weg, dus goed opletten.

tGaat niet meteen fout, maar je wilt echt never nooit daar een open wondje wat na 6 maanden uitmond in een blaasje, en dan zijn de rapen gaar.