Pagina 1 van 2

NEW CAM - EHEH 17-11-06

Geplaatst: 18 nov 2006 00:19
door pluggie
Eerste foto's met de nieuw camera. 75-300 mounted. Tis een EOS350. Jeroen en Iwan o.a. om advies gevraagt, trots als peerdekuutel, tis ook niet niks. Tis voor sommigen een instapmodel, voor mij is het echt pandora's box. Wat een mogelijkheden, wat een kwaliteit, elke sharpen is echtachteroverslaan. Here goes.

Civiel RULES:
Afbeelding
Afbeelding

Maar militair is toch mijn hobby:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ontzettend leuk ook, samen met me pa op stap, mijn auto ligt de bak in poeier, pa maakt foto's vande F.27-0604, F.60UTA-N:
Afbeelding
Afbeelding

Lift off:
Afbeelding
Afbeelding

Maurechaussee kwam langs met allerhande materiaal:
Afbeelding
Afbeelding

F-16 overhead:
Afbeelding

Hoop vogels:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Check goggles:
Afbeelding
Afbeelding

Testbak op bezoep op highkey:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gas derop voor o/s:
Afbeelding

T-255:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Thrust waves galore:
Afbeelding

Touchdown:
Afbeelding

Old meets new:
Afbeelding

Mijn vader met zijn nieuwe camera:
Afbeelding
Afbeelding

Ook in Brabant is de herfst gearriveerd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

334 Sqn T-255 doet een NF-5 na op initial:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In the break:
Afbeelding
Afbeelding

3 greens:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Crosswind:
Afbeelding

THUNDER:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer Maurechaussee:
Afbeelding
Afbeelding

Rob vertelt Ndinges de plek als de zon draait met DC-10 overhead:
Afbeelding
Afbeelding

On finals:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

THUNDER:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De overhead Transall op de 'startmodel' maar ooooh zo ubercam, mijn god wat is dat een droom voor mij:
Afbeelding

Sfeerbeelden:
Afbeelding
Afbeelding

Herfst in Brabant:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mriya:
Afbeelding
Afbeelding

THUNDER:
Afbeelding
Afbeelding

En zo kwam er een einde aan een fantastische middag:
Afbeelding

Geplaatst: 18 nov 2006 00:25
door 2.nullutje
Superstrakke foto's man!!

Geplaatst: 18 nov 2006 02:23
door Roy 2.0 16v
het interesseerd me geen zak, maar evengoed leuke fotos

Geplaatst: 18 nov 2006 08:07
door chucky66
scherpe pica's plugster

Geplaatst: 18 nov 2006 09:38
door Laagvlieger
Mooie picz man!

:D

Geplaatst: 18 nov 2006 09:43
door opelforum
mooi hoor

maar waar maak je die foto's ?

Geplaatst: 18 nov 2006 10:13
door pluggie
opelforum schreef:mooi hoor

maar waar maak je die foto's ?
Eindhoven airport/Welschap.

Geplaatst: 18 nov 2006 10:16
door Melbo
Jij een EOS350 nu, maar je pa heeft ook een nieuwe zeg je...welke heeft hij dan nu?

Heb zelf net een leuke huis, tuin en keukentoestelletje gekocht...in de toekomst nog wel eens een 'echte' camera kopen ook...

Maar zijn iig nette foto's Plug! :thumbsup:

Geplaatst: 18 nov 2006 11:10
door Marty
Pfoesh netjes plug. EOS350D is mooie cam, 75-300 Mooi objectief. Wat is diafragma op 300MM van die lens?

Moie foto's... scherp.. zeer netjes.

gefeliciteerd!!!

Geplaatst: 18 nov 2006 12:44
door GrinX
Maak jezelf es nuttig joh, ga Astra's schieten ipv duiven :D :D

Geplaatst: 18 nov 2006 14:38
door Trijzeltje
350D is een prima camera!

Heb hem zelf ook al een jaartje en heb er veel mee gewerkt
ben amateurfotograaf geweest (ben vorrigemaand gestopt)
Nu heb ik hem weinig buiten gebruikt maar in hoofdzaak in
mijn studio. Dus dan is alles weer anders...Blijft Goede keuze!

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: 18 nov 2006 15:55
door pluggie
@Melbo: (fujifilm) S5600
@Mart: f4-5.6 staat erop. Tis geen 2.8 ofzo, magoed dat scheelt meteen 500 euro.

Geplaatst: 18 nov 2006 19:28
door Kakashi
Mooie foto's man.

KDC10 is vet!

Geplaatst: 18 nov 2006 23:10
door pluggie
Kakashi schreef:KDC10 is vet!
Tis onze nieuwe, kunt ook zien, geen tankboom.
Een DC-10 dus. De andere 2 zijn idd KDC-10en. Ding is ex civiel, komt uit Arizona opslag, heeft half jaar staan wegrotten, en is daarna begin dit jaar voor flinke verbouwing naar Italie gegaan.

Serial number 46987 LN:255
Type DC10-30CF
First flight date 13/06/1978

Zo heefttie tijd op EHEH gestaan in storage:
Afbeelding

2 punten nog. Je ziet op foto's PAARS bij bv lampen en bij hard tegenlicht, van ander forum:
________________________________

Krijn,

Die paarse punten, strepen en lijnen, krijg je die alleen op de zwaar gekropte (dus flink uitvergrootte) foto's? Het valt me op dat als je het ziet, het zichtbaar is op plekken waar je een heel groot contrastverschil hebt. Ik denk dat het "chromatische abberatie" (CA) is. De paarse kleur op contrastrijke plekken is typisch voor dit fenomeen.

Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Chromatische_aberratie en http://home.planet.nl/~ifreriks/Technie ... rratie.htm wordt uitgelegd hoe dit technisch in elkaar zit. CA is een fenomeen dat met de lens samenhangt en heeft niets met je camera te maken. Je ziet het regelmatig bij vergrotingen van foto's die met goedkopere en/of oudere lenzen (waarin vaak een optisch mindere glassoort is gebruikt) zijn gemaakt. Ook opnamen met tegenlicht versterken dit fenomeen, maar iedere lens - ook de zeer dure - heeft hier in zekere mate last van. Het is dus niet helemaal te voorkomen, maar de eenvoudigste manier om het op te lossen is om een lens met betere kwaliteit glas te gebruiken. Met PhotoShop en wat tooltjes kun je de typische paarse vlakken ook achteraf wel weghalen; zie bijvoorbeeld de uitleg over de tool "PTLens" op http://epaperpress.com/ptlens/index.html.

Heb je hier wat aan?

Groetjes,
Herbert
______________________________

2e is dat Autofocus soms finaal op zijn bek nog gaat, wat ik nog niet snap.
Soms gaattie na nemen van foto even 'vanaf nul' calibreren, kost je seconde.
Terwijl verder alles 'TIEDIE' is, en ding 3 foto's per seconde kan met 10 Mb RAW per foto. Maar dat heb ik nog niet eens geprobeerd.

En trijzel, LEUK MAN ! Vertel eens wat meer over.
Was het puur hobby van je ? Of wat deed je zoal ?

Geplaatst: 19 nov 2006 00:46
door Rallyastra
Vette cam, ik ga dr ook een voor mn moeder aanschaffen volgend jaar voor moederdag denk ik. Heeft ze wel verdient na al dat gespuit in de badkamer :lol:

Geplaatst: 19 nov 2006 13:49
door Trijzeltje
Het Paarse Spook "chromatische abberatie" de uitleg:

Hoe los je het op:
http://www.fotocentraal.nl/achter_3.php

@ Pluggie:
Ik ben met de fotografie begonnen omdat het een beetje in mijn famillie
zit, zowel mijn opa als mijn vader hebben er ook veel mee gedaan. Zij ontwikelde ook zelf hun foto's. Mijn moeder is vroeger model geweest dus
je kunt wel zeggen dat ik er mee ben opgegroeid. Helaas was er in hun tijd niet echt goede app te koop. Maar dat was niet erg omdat ook zij het altijd als hobby hebben gezien. Toen ik in 2004 begon deed ik dat eerst met een spiegelreflexcamera van Nikon dit was analoog dus met fotorolletjes. Natuurlijk is dit een dure manier maarja als je geen geld hebt voor een digitale moet je roeien met de riemen die je hebt.

In 2005 heb ik de Sony F828 gekocht. dit was een digitale camera waarje mee kom fotograferen maar ook kon filmen. Een aantal maanden later heb ik de Canon EOS 350D gekocht als kit dus met de 18-55mm lens erbij. Omdat ik langzamerhand steeds meer modellen ging fotograferen heb ik ook flink geinvesteerd in apparatuur en heb dus langzamerhand een studio ingericht. Aangezien het huren van een ruimte nog erg duur is tegenwoordig heb ik toen mijn kamer kompleet verbouwd zodat ik daar kom fotograferen. Inmiddels ben ik gestopt met de fotografie omdat het financieel gewoon uit de hand is gelopen. Heb nu alle spullen verkocht behalve de Canon EOS 350D. Heb er zelfs nog een telelens(75-300mm) en een batterij grip bij gekocht:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Tussen 2004 en Nov 2006 heb ik in totaal 40 modellen gefotografeerd.
Van elk model zijn er per fotosessie 1000 foto's gemaakt.
40,000 foto's dus in 2 jaar :P

Afbeelding

Geplaatst: 23 nov 2006 03:48
door pluggie
Avond 2 met de cam:

Die is er om Air Defence units te trainen. Anyway, back to EHEH.

Verslag 22.10 EVENING times. Steeph kwam me ophalen om 19:00.

Sluitertijd hang in de auto:
Afbeelding

On our way to destiny:
Afbeelding

Hebben wij weer:
Afbeelding

Ohoh:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

T-255 on deck:
Afbeelding

Marcel auto verderop vroeg af, hoe zit nu met spanjaard, cam is fenomenaal, scherpstellen op hand:
Afbeelding

Tijd verschoven naar 22:00, naar de mac als afleiding:
Afbeelding

Terug, rain times:
Afbeelding
Afbeelding

50.000 candles:
Afbeelding

THUNDER:
Afbeelding

T-235 joins the club:
Afbeelding

Tijd inmiddels naar 23:05 officieel:
Afbeelding

Civiele meuk:
Afbeelding
Afbeelding

Brabantste vlag:
Afbeelding

Steeph in the night:
Afbeelding

Lekker vervelen in luchthavengebouw:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zakenman wacht op zakenjet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Typische spotbenodigheden:
Afbeelding

Tis net de tropen:
Afbeelding

Mevrouw kreeg het warm van die aantrekkelijke spotters:
Afbeelding

De Internationale alure van Eindhoven airport is na 22:30 die van een ijskast:
Afbeelding

Krijnemans !:
Afbeelding

EA02 !:
Afbeelding

Nu*ecken ?
Afbeelding
Afbeelding

K*tk*tK8t:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat een geluid in de zeikende regen, wat een geluid:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste dondert de T-264 binnen:
Afbeelding
Afbeelding

En zo kwam einde aan ontzettend leuke avond, terwijl rest achter de PC zat. :wink:

Geplaatst: 23 nov 2006 06:32
door Kakashi
pluggie schreef:
Kakashi schreef:KDC10 is vet!
Tis onze nieuwe, kunt ook zien, geen tankboom.
Een DC-10 dus. De andere 2 zijn idd KDC-10en. Ding is ex civiel, komt uit Arizona opslag, heeft half jaar staan wegrotten, en is daarna begin dit jaar voor flinke verbouwing naar Italie gegaan.

Serial number 46987 LN:255
Type DC10-30CF
First flight date 13/06/1978

Zo heefttie tijd op EHEH gestaan in storage:
Afbeelding
Die heeft een flinke F-D (grote beurt) gehad dan.

Het blijven echt ontzettend mooie vliegtuigen.
Ben blij dat ik vaak aan het jongere broertje de MD-11 mag werken.

Geplaatst: 23 nov 2006 18:39
door Paintballer
Nice plaatjes weer Plug,en hoe zit het met de accu's van die camera's,houden die het nog een beetje lang vol??

Geplaatst: 23 nov 2006 23:02
door pluggie
Paintballer schreef:Nice plaatjes weer Plug,en hoe zit het met de accu's van die camera's,houden die het nog een beetje lang vol??
Ja heel lang, khad zo'n grip eronder gekocht voor penlites, om juist die accu's te omzeilen, en die heeft 2 sledes zeg maar, 1 voor 2 accu's, en 1 voor 6 penlites, kwilde dat omzeilen, ook omdat die randrommel allemaal zeker als modelleke jaar oud is stervens duur gaat worden. kHeb die ene standaard accu er nu in, die gaat echt veel langer mee dan gedacht.

15 minuten opladen gaat dat maffe ding echt 2 avonden mee vol flitsend en wel. Snap ook geen zak nog van standen, en allerlei gasten op spotterslijsten gaan van hoe heb je die foto gemaakt, kheb echt geen idee, zet flitser iig vaak uit, alle foto's hierboven, heb ik alleen ergens ISO op 1600 gezet en flitser verder handmatig, moet je knop indrukken klapt ding uit, en anders gaattie iig niet uit, de 'P' stand. En dan bij die nachtfoto's ram ik de cam qua hoeken in een hek of leg op een vuilnisbak ofzo (wat stuk moeilijker gaat dan mijn ritsrat Fujifilm dingetje), druk 10x op de knop, da's 3 seconden met dat gekke ding, en dan zit er wel scherpe tussen. Ding ragt RAW (gebruik ik niet eens) 3 x 10Mb foto's per seconde weg.

Dus sja.

kHeb geen idee dus. tLijkt erop dattie qua stroom ook 'pro' ermee omgaat.

Mocht je echte cam willen kopen, tis echt een kanon zoiets, megapixels boeien niet (issie 8.3 ofzo), tis vooral ragsnel en dat is de kracht. Theeft ook nadelen, je stopt het niet in je zak.

Ik had iig zelf niet verwacht dat zo ontzettend goed zou zijn. Magoed, je stopt het echt niet in je zak, en tis iig wel aanrader. Tis niet goedkoop, maar tis wel echt heel wat anders dan bv voor 600 euro een of andere 9500 kopen, dan is de keuze makkelijk.

Geplaatst: 23 nov 2006 23:26
door pluggie
@Kakashi:

Leuk KLM MD-11s ?
Wat ze gedaan hebben is behalve grote overhaull, issie naar snelle laadvloer gebracht ook, dus hele ding is modulair. Geloof dat eis was dattie binnen 6 uur van full cargo naar full PAX kon zijn en combi.

De KDC-10en zijn ook prototypes, is het makkelijk om van normale DC-10en, een tanker te maken, budget werd aan alle kanten overschreden, wij als belastingbetaler hebben er niet zo veel van gemerkt, de US aannemer wel, maar twas niet zo'n succes, en daarom zijn we enige met KDC-10en vooralsnog.

Zo blijkt dat de NAEWF Awacsen, heel moeilijk naar geluidsarme motoren te brengen zijn, heeft iets te maken met de wingspar. Magoed dat pakt ook elke groene politiek verkeerd aan daar met Geilenkirchen, daarom zijn ze ook al 20 jaar zo voor paal aan het staan.

Geplaatst: 24 nov 2006 14:03
door Kakashi
Jup KLM MD-11en.

Bij martinair hebben ze nu ook snelle laadvloer geloof ik.
's Winters Full cargo en 's Zomers full pax.

Geplaatst: 24 nov 2006 23:35
door Kakashi
Daar staat ie. :D

Queen of the sky! :lol:

Afbeelding

Geplaatst: 25 nov 2006 21:45
door pluggie
Mooi hoor ! Wat doe je als werk daar ?

Fotookes van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Добровольное общество содействия армии авиации и флоту, veruit mooiste... ORIGINELE kleuren, rest beetje kerstboom:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 26 nov 2006 12:39
door Kakashi
pluggie schreef:Mooi hoor ! Wat doe je als werk daar ?
Ik ben mechanisch monteur.
In de Hangar waar ik werk doen we vrijwel alleen FAtjes.
Kleine onderhouds beurten. Motor borescopen smeren, bepaalde onderdelen inspecteren, wielen/remmen wisselen enz...

Best leuk werk.