Pagina 1 van 1

Ook rallyastra heeft wel eens een probleem

Geplaatst: 10 nov 2006 19:51
door Rallyastra
Nou komt niet vaak voor maar nu weet ik het toch even niet, reed vanavond even lekker beetje door moest stoppen voor T splitsing rij vol gas weg laat vanuit de toeren in de 1 door naar 2 maar voelde dat de auto een bak met power ineens miste. Toen rustig door gereden maar zodra ik onder in toeren kwam begint hij beroerd te lopen misfire brrrrboemboem boven in toeren is er niks aan de hand. Weer afremmen voor een kruising viel de auto uit starten brrrrboemboem machtig kut lopen, uiteindelijk de auto boven de 4000 toeren gekregen en naar huis gereden. Wie weet wat het kan zijn ? afentoe springt mn motorfoutcode lampje aan maar is ook zo weer uit. Als hij aan is gaat de auto iig niet in de noodloop, misschien de krusaspositiesensor ? omdat hij niet goed vonkt ?

Geplaatst: 10 nov 2006 20:01
door pluggie
Bakprobleem ? :mrgreen:

Geplaatst: 10 nov 2006 20:08
door Bart(astra)
Lampje heeft gebrand dus uit (laten) lezen !

Kan je iig gaan zoeken in de goede richting :wink:

Re: Ook rallyastra heeft wel eens een probleem

Geplaatst: 10 nov 2006 20:38
door GrinX
Rallyastra schreef:Nou komt niet vaak voor maar nu weet ik het toch even niet, reed vanavond even lekker beetje door moest stoppen voor T splitsing rij vol gas weg laat vanuit de toeren in de 1 door naar 2 maar voelde dat de auto een bak met power ineens miste. Toen rustig door gereden maar zodra ik onder in toeren kwam begint hij beroerd te lopen misfire brrrrboemboem boven in toeren is er niks aan de hand. Weer afremmen voor een kruising viel de auto uit starten brrrrboemboem machtig kut lopen, uiteindelijk de auto boven de 4000 toeren gekregen en naar huis gereden. Wie weet wat het kan zijn ? afentoe springt mn motorfoutcode lampje aan maar is ook zo weer uit. Als hij aan is gaat de auto iig niet in de noodloop, misschien de krusaspositiesensor ? omdat hij niet goed vonkt ?
BDP sensor bijna zeker..

Geplaatst: 10 nov 2006 21:04
door Laagvlieger
Nokkenassensor denk ik. maar eerst uitlezen, dan weet je het zeker.
Opmerking. je krijgt dan een nieuw type sensor met een andere stekker en een stukje kabelboom. Moet dan worden aangesloten met speciale knijphulsjes en daarna doorgesoldeerd worden.

Geplaatst: 10 nov 2006 21:38
door GrinX
Laagvlieger schreef:Nokkenassensor denk ik. maar eerst uitlezen, dan weet je het zeker.
Opmerking. je krijgt dan een nieuw type sensor met een andere stekker en een stukje kabelboom. Moet dan worden aangesloten met speciale knijphulsjes en daarna doorgesoldeerd worden.
Zijn ze er bij Opel eindelijk achter dat die dingen sneuvelen als bosjes :D

Geplaatst: 10 nov 2006 22:40
door Laagvlieger
valt wle mee hoor. Maar eindelijk????
Dat is zeker al een jaar of 8 bekend.

Geplaatst: 10 nov 2006 22:43
door Rallyastra
Denk niet dat het de nokkenassensor is, die heb ik al kapot gehad heb ik toen vervangen. Toen ging de auto ook in de noodloop wat ik nu dus niet heb. Maar is er ook een foutcode te vinden als het lampje niet meer brand ?

Geplaatst: 11 nov 2006 11:30
door Melbo
Rallyastra schreef:Maar is er ook een foutcode te vinden als het lampje niet meer brand ?
Je computer onthoudt foutcodes in zijn geheugen en is dus ook uit te lezen als je motorstoringslampje gebrandt heeft en weer uit is. Bij de dealer wissen ze vervolgens de foutcodes weer...

Geplaatst: 11 nov 2006 12:41
door Rallyastra
Zal eerst eens kijken of ik met de auto kan rijden aangezien de dealer 20 km verderop zit en ik zo niet met de auto wil rijden. Misschien dat marcel de tech 1 mee kan nemen als hij de onderdelen komt halen ?

Geplaatst: 11 nov 2006 15:15
door Laagvlieger
kweenie of dat lukt. Wou overdag komen eigenlijk.

Nokkenassensor hoeft hij niet van in noodloop te gaan!
Zowel bij krukas als nokkenasstoringen moet je NOOIT terugvallen op "want hij deed dit of dat, du shet is die en die sensor".
Simtecjes werken nou eenmaal niet zo op die manier.
Ligt helemaal aan de omstandigheden. val tie uit tijdens lopen, Valt ie uit tijdens zelftest of tijde4ns starten. Al die factoren hebben invloed op hoe hij loopt, OF ie loopt en of ie in noodloop gaat of niet of dat ie alleen inhoud.
Geld voor iedereen, Op gevoel kun je bij een Simtec niet een kruk of nokkenassensor de schuld geven.
zijn hoop die die fout maken helaas.

Geplaatst: 11 nov 2006 21:00
door Rallyastra
Nou dat word dat gewoon op goed geluk wat vervangen aangezien ik geen meter meer met de auto verder kom. Als ik het zat ben hang ik dr gewoon even andere motor in.

Geplaatst: 11 nov 2006 21:27
door pluggie
Astraatjes in de lappenmand time. Succes Niels !
Kweet zeker dat goed komt.

Klote dat onderin is, andersom was fijner geweest, dus misfires vanaf bepaald punt.

Geplaatst: 11 nov 2006 23:26
door Laagvlieger
staan je bougietjes niet te zwemmen in de olie trouwens?

Geplaatst: 12 nov 2006 00:06
door Rallyastra
Zat ik vandaag nog aan te denken maandag de bougies er maar even uithalen, had stiekem wat teveel olie op het blok gemikt :shutup: omdat mn oliekoeler nog leeg was denk als die straks open gaat dat mn oliepijl niet tever zakt.

Geplaatst: 12 nov 2006 09:31
door Laagvlieger
Ik doelde op olie in de bougiegaten. Dus dat de bougiedoppen liggen te zwemmen. :lol:

Geplaatst: 12 nov 2006 10:24
door Bart(astra)
..is idd ook een kwaaltje, wat veel ellende kan veroorzaken.


(ook bij v6jes Laag :wink: )

Geplaatst: 12 nov 2006 15:45
door Rallyastra
Lijkt me sterk, is echt gekomen na dat ik een scherpe bocht maakte en had ervoor net 120 kilometer gereden

Geplaatst: 12 nov 2006 17:00
door Laagvlieger
Bart(astra) schreef:..is idd ook een kwaaltje, wat veel ellende kan veroorzaken.


(ook bij v6jes Laag :wink: )
Bij de V6jes lopen de klepdekselbouten los. Das de oorzaak van lekkage.
maar ik heb uiteraard custom boutjes op de V6.

Geplaatst: 12 nov 2006 21:35
door Melbo
Laagvlieger schreef:...maar ik heb uiteraard custom boutjes op de V6...
Nu begint ie nog spatjes te krijgen ook! :lol:

Geplaatst: 13 nov 2006 00:26
door vizier
ik wil je anders wel even naar de dealer slepen (smorgens, smiddags moet ik werken)

je hebt m'n nr wel als ut goed is

Geplaatst: 13 nov 2006 13:21
door Rallyastra
Ga vandaag eerst de bougies dr uit trekken, iig bedankt :wink:

Geplaatst: 13 nov 2006 15:20
door Blitzkrieg
kan je hem niet uitlezen met de paperclip methode?

http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_cod ... .htm#bosch

Geplaatst: 17 nov 2006 18:25
door Rallyastra
Heb um weer klaar :oops: slang los voor de LMM niet gezien laatst omdat het donker was :oops:

Geplaatst: 17 nov 2006 22:07
door Melbo
Rallyastra schreef:Heb um weer klaar :oops: slang los voor de LMM niet gezien laatst omdat het donker was :oops:
LOL! :lol:

Blij dat het dat maar was...lekker snel opgelost en scheelt een hoop zoekwerk! :wink: