Ik hou me sinds kort bezig met het opfrissen van een blokje wat ik gekocht heb, omdat mijn huidige blok al aardig wat kilometers heeft gemaakt en af en toe wat blauwe pluimen laat zien
Het gaat om een C18XE..
Nou heb ik de kop weg gebracht om te laten reinigen en vlakken..
maar na het reinigen zijn er kleine scheurtjes zichtbaar geworden die eerst niet opvielen..
het gekke is ook dat het op alle vier de plekken het zelfde is, het zijn dus eigenlijk 16 kleine scheurtjes..
de kop wordt nu afgeperst om te kijken of er ook lekkages zijn..
Heeft iemand dit vaker gezien??
heb zelf het idee dat het wel mee valt, aangezien het nergens verder gescheurd is naar de klepzitting ofzo..
Hier een fototje van voor dat de kop gereinigd was, waar je de scheurtjes ook op kunt zien..
Gr. Bartje
Scheurtjes in de cilinderkop...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
sja moeilijk. Lijkt wel alsof de bougies keer te strak zijn aangejoekeld ofzo.
Zolag ze niet verder scheuren tot de klepzitting is er niet zoveel aan de hand denk ik. maar ja. Hoe groot is die kans.
Erwin? wat denk jij ervan ?
Zolag ze niet verder scheuren tot de klepzitting is er niet zoveel aan de hand denk ik. maar ja. Hoe groot is die kans.
Erwin? wat denk jij ervan ?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Wat ik ervan denk?
Denk dat het ook meer aan de hardheid van het materiaal ligt.
Dat van de bougies zal niet de eerste zijn, hoeft niet exact enkel een C18XE kop te wezen.
Samenspeling van dingen.
Maar normaal zet een materiaal geen scheurtjes, tenzij de ruimte z'n ontbranding niet kwijt kan, maar dat lijkt me 1 van de laatste dingen om aan te denken.
Denk dat het ook meer aan de hardheid van het materiaal ligt.
Dat van de bougies zal niet de eerste zijn, hoeft niet exact enkel een C18XE kop te wezen.
Samenspeling van dingen.
Maar normaal zet een materiaal geen scheurtjes, tenzij de ruimte z'n ontbranding niet kwijt kan, maar dat lijkt me 1 van de laatste dingen om aan te denken.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Heb stage gelopen bij revisie bedrijf...
Komt wel vaker voor bij een wat oudere kop,
Als ze de kop verwarmd, onderdruk zetten op koel/ olie kanaal wordt van zelf duidelijk of de kop echt gescheurd is of het alleen samenspel van omstandigheden is, boegies zou idd goed kunnen!
Zou ook nog kunnen zijn dat bij (slecht) vervangen/ bewerken van de zittingen schade ontstaat, maar op de foto ziet het er niet uit dat ze eraan gezeten hebben.
Heb je wel gevraagt of ze controleren of de kleppen/ zittingen goed aansluiten kleine moeite om even vacuum te zuigen als alles los is, weet je ook meteen of de geleiders nog goed zijn
Komt wel vaker voor bij een wat oudere kop,
Als ze de kop verwarmd, onderdruk zetten op koel/ olie kanaal wordt van zelf duidelijk of de kop echt gescheurd is of het alleen samenspel van omstandigheden is, boegies zou idd goed kunnen!
Zou ook nog kunnen zijn dat bij (slecht) vervangen/ bewerken van de zittingen schade ontstaat, maar op de foto ziet het er niet uit dat ze eraan gezeten hebben.
Heb je wel gevraagt of ze controleren of de kleppen/ zittingen goed aansluiten kleine moeite om even vacuum te zuigen als alles los is, weet je ook meteen of de geleiders nog goed zijn
Electronica... De beste puzzels!
C20XE met Digi-Dash...
C20XE met Digi-Dash...