Versnellingsbak...Vraagje

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Versnellingsbak...Vraagje

Bericht door Trijzeltje »

Ik heb dus een C1.8XE E2

Nu hoorde ik op school dat deze een 5 bak heeft ( 5 vooruit + achteruit) maar ik heb er maar 4 vooruit en 1 achteruit.

Zou zelf wel graag een 5e versnelling vooruit hebben want als ik 140 rijd loopt mijn blokkie 4000 toeren. en bij 160 rond de 5000... :oops:

Kan natuurlijk zijn dat ik zeur :lol: maar ben toch benieuwed hoe dat nou zit.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

een handgeschakelde 4-bak???? :lol:

alleen een automaat heeft 4 versnellingen!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1337
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

5 versnellingen moeten ze wel hebben ja! :wink: als je dr maar vier hebt zou ik toch maar eens aan afstellen of zoiets gaan denken! of je moet een 4 bak van een 1.2i A Corsa hebben :wink: als je in de achteruit wil hoef je de pook toch niet in te drukken he? :lol:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

Was al bang voor deze reacties...

Ik heb dus echt een vier bak schakel.
en mijn achteruit zit links boven in de hoek (Handeltje onder de pook omhoog schuiven en je kunt hem achteruit schakelen)

Dus er hoort een 5 bak in. (5 versnellingen vooruit + eentje achteruit) ??


:roll:
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1337
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Er hoort 100% een bak in met 5 vooruit + 1 achteruit... wat staat er op de pookknop dan voor een schakelschema? of zit dr al een sportversie op?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Schakelmechaniek maar eens goed afstellen!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

:( Geloof dat ik niet helemaal helder ben vandaag.

Heb zojuist even goed gekeken en ik heb dus wel gewoon een 5 bak :shock:

SORRY mijn vergissing :twisted:

Kloppen de toerentallen wel:
bij 140 4000 toeren. en bij 160 rond de 5000.
Stationair loop ie netjes maar toch maar 500 toeren...
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1337
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Dan ben je niet bepaald helder geweest nee :wink: je gaat ons toch niet vertellen dat je sinds je m hebt altijd niet verder dan de 4 bent gekomen??

Toerentallen zullen wel aardig kloppen alleen 500 toeren stationair? das wel erg weinig althans C20XE is 1000 tot 1100 normaal
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

Ik heb dus gewoon elke keer in zijn 5 gereden maar vandaag dus niet goed gekeken en geteld en dus maar ervan uitgegaan dat ik er 4 had... :?



Maaruh hij loopt staionair wel netjes. als ie koud is loopt ie een paar sec 1000 en dan zakt ie naar de 500...
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Whahaha, en je weet zeker dat je geen bril nodig hebt? :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Afbeelding
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik heb de zelfde waarden, zit op de 140 ook tegen de 4000 toeren, jij hebt er een je hebt bij de gsi's 3 type bakken. De 8v gsi heeft een F16 de 1.8 16v heeft een F18 ( die jij en ik dus hebben) en de 2.0 16v heeft een F20 bak. De F18 bak is een CR wat staat voor Close Ratio een korte overbrening dus, dus hebben ze gedaan om de 1.8 16v gsi toch nog een beetje mee te laten komen met de 2.0 16v variant. Door de korte bak heb je een minder hoge top maar trekt je auto wel harder op met als gevolg dat je ook hoger in toeren zit, denk nu niet dat er zo veel verschil in zit een 2.0 16v met een F20 zit er maar 2 of 300 toeren onder.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

Oke dat is duidelijk, bedankt Rallyastra.

Ik neem dus aan dat de motoren passen bij de versnellingsbakken die ze hebben.

kan er dus vanuit gaan dat het rijden in hoge toeren geen kwaad kan... ?
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

bij 8000 toeren moet je schakelen of gas terug 8)
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ja met een kettingzaag misschien, schakel nou met je auto maar lekker over op 6500 toeren, dan val je precies weer i nhet goede toerental terug waar je de meeste koppel hebt. Waarom zou je tot 8000 toeren door willen trekken als je motor dan absoluut niks meer doet.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

even opmerking nog:
Stationair is 800-950 rpm
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

120 km/h 3200 tpm
140 km/h 3800 tpm
160 km/h 4400 tpm

Astra 1.8 16V, vanochtend op de snelweg.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

mijn toeren zitten met koude motor op 1100 warme motor op 900 toeren

120 zit ik rond de 3200
140 rond de 3500 / 3600
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Dat bedoel ik zit maar paar 100 toeren in scheelt bijna niks met een c20xe.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3341
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

Laagvlieger schreef:even opmerking nog:
Stationair is 800-950 rpm
heeft mijnes nog nooit gehad... altijd 1100 ongeveer

als ik de t.t.wijzer loswip, kan ik die toch simpel met warme, draaiende motor op 900 prikken?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Mijn GSI draait veel te laag naar mn zin, zo'n 600 toeren, alsie koud is idd ook iets van 1100..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

klopt je toerenteller wel dan?
Wil nog wel eens gebeuren bij onvakkkundige tellerplatenmontage dat ie niet meer klopt :lol:
600 rpm is bijna afslaan!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Trijzeltje
forum-gebruiker
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2006 20:05
Locatie: LEIMUIDEN

Bericht door Trijzeltje »

hmmm

dus als ik ook mee wil naar een treffen dan kan ik jullie niet bijhouden ?
Of rijd niet iedereen 200 ? zoals Joris (joyrider)! :P
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

We zijn niet gek :roll: als je 200 gaat rijden met een groep ben je onverantwoord bezig.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

hij slaat idd ook bijna af... op t punt van uitvallen, maar net niet.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Plaats reactie