Startonderbreker eruit halen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Startonderbreker eruit halen
Ik wil dus mijn startonderbreker eruit halen als dat mogelijk is.
Deze is verkeerd aangesloten en om contact te krijgen moet ik em dus doordraaien naar stand 2 (stand net voor het starten is toch 2?).
Radio valt ook onder de startonderbreking dus die krijgt alleen stroom als ik mijn contact op stand 2 zet.
Nu wil ik deze eruit halen zodat ik gewoon contact op stand 1 aan kan zetten en eventueel gewoon gelijk starten in plaats van eerst te zitten klooien met de onderbreker.
Weet iemand hoe deze dingen aangesloten worden en waar? Foto's, graag!
Heb de kap achter het stuur er al afgehad maar heb zelf niks gezien waarvan het de startonderbreker kon zijn.
Alle hulp is welkom!
Deze is verkeerd aangesloten en om contact te krijgen moet ik em dus doordraaien naar stand 2 (stand net voor het starten is toch 2?).
Radio valt ook onder de startonderbreking dus die krijgt alleen stroom als ik mijn contact op stand 2 zet.
Nu wil ik deze eruit halen zodat ik gewoon contact op stand 1 aan kan zetten en eventueel gewoon gelijk starten in plaats van eerst te zitten klooien met de onderbreker.
Weet iemand hoe deze dingen aangesloten worden en waar? Foto's, graag!
Heb de kap achter het stuur er al afgehad maar heb zelf niks gezien waarvan het de startonderbreker kon zijn.
Alle hulp is welkom!
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Ligt er helemaal aan hoe hij is aangesloten.
Zal waarschijnlijk een onderbrekning zijn van in meen GEEL en Grijs in de stuurkolom.
even goed alles volgen en je een beetje kwaad maken met een soldeerbout, en alles is weer netjes.
Zal waarschijnlijk een onderbrekning zijn van in meen GEEL en Grijs in de stuurkolom.
even goed alles volgen en je een beetje kwaad maken met een soldeerbout, en alles is weer netjes.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Het ding van mijn startonderbreking zit naast mn TC dus beetje moeilijk volgen?
Het lijkt of er bij mn stuurkolom wel draden zijn aangesloten omdat die heel goedkoop met tape zijn vastgemaakt alleen dat zijn allemaal zwarte draden dus daar kom ik ook niet echt ver mee
Het lijkt of er bij mn stuurkolom wel draden zijn aangesloten omdat die heel goedkoop met tape zijn vastgemaakt alleen dat zijn allemaal zwarte draden dus daar kom ik ook niet echt ver mee
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Startonderbreker zal ergens verstopt zitten (de Module dan) Gewoon de draden volgen van waar jij een code in moet toetsen of een sleuteltje moet steken..
Vnaf de module loop het waarschijnlijk richting stuurkolom.
Vnaf de module loop het waarschijnlijk richting stuurkolom.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Startblokkering heeft altijd alleen maar zwarte draden!!!
Daar kun je ze aan herkennen.
Denk erom dat de betere startblokkeringen een sabotagelus hebben.
Op moment dat je dingen gaat doorverbinden maken ze een heftige kortsluiting. Dus er COMPLEET uithalen. Nix laten zitten.
Daar kun je ze aan herkennen.
Denk erom dat de betere startblokkeringen een sabotagelus hebben.
Op moment dat je dingen gaat doorverbinden maken ze een heftige kortsluiting. Dus er COMPLEET uithalen. Nix laten zitten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ik zou even eerder gaan, dit klinkt NIET GOED ! ! !
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
ik weet niet wat je hebt gedaan.
maar meten is weten. kijk eerst eens wat er vanaf je contactslot af komt als je hem op stand 1 hebt staan. kijk dan of er daar uberhaubt stroom op zit.. zo niet,. even achte rje zekerings kast ook zoeken of daar draden zijn doorverbonden.... daar kan een start onderbreker een nog 1 hebben
Veel in bouw bedrijven. die koppelen meer dingen door. ipv bijvoorbeeld de benzine pomp, je continue geschakelde draad.. in principe zou de auto niet moeten lopen. maar het kan zijn aangezien de euh ( profie look van je aansluitingen ) dat ze iets anders hebben gepakt wat nog wel onderbroken is.
maar meten is weten. kijk eerst eens wat er vanaf je contactslot af komt als je hem op stand 1 hebt staan. kijk dan of er daar uberhaubt stroom op zit.. zo niet,. even achte rje zekerings kast ook zoeken of daar draden zijn doorverbonden.... daar kan een start onderbreker een nog 1 hebben
Veel in bouw bedrijven. die koppelen meer dingen door. ipv bijvoorbeeld de benzine pomp, je continue geschakelde draad.. in principe zou de auto niet moeten lopen. maar het kan zijn aangezien de euh ( profie look van je aansluitingen ) dat ze iets anders hebben gepakt wat nog wel onderbroken is.
preparation is the key not to fail, fail is to forget the preparation