Pagina 1 van 1

Vraag m.b.t.h toerental en snelheid

Geplaatst: 13 okt 2006 21:13
door Trijzeltje
Ik heb een astra GSI C1.8XE E2 van 1995

Ben vandaag even aan het testen geweest en heb misschien een stomme vraag/opmerking.

Is het normaal dat je als je 140 rijd in je 5 dat je motor rond de 3000 toeren loopt. want dan zit je al snel in het rode vlak als je doortrapt.

Houd er zelf niet zo van om hoog in toeren te rijden. Ik rijd bijvoorbeeld meestal 60 in z'n vier en 80 in z'n vijf...

Geplaatst: 13 okt 2006 22:14
door Laagvlieger
140 km/u en dan 3000 rpm is erg laagtoerig zelfs.

sommige motoren draaien bij 120 zelfs al 4000 rpm!

Geplaatst: 13 okt 2006 22:17
door Trijzeltje
Zal morgen eens kijken wat de mijne doet :o

Geplaatst: 13 okt 2006 22:23
door Markwout
Ik heb een 2.0 8 klapper en als ik 120 rijd dan zit ik op 3000 toeren.

Geplaatst: 14 okt 2006 11:32
door heineken
ik zit bij de 100 in ze'n 5 al op 2800 toeren :roll: :lol:

toeren

Geplaatst: 14 okt 2006 13:55
door Delax80
reed ik maar 3000 tpm bij 140 :lol: weet het zo niet precies maar bij 140 zit ik zeker over de 3000tpm...meen dat 3000 120 bij mij is.

Ik heb ook een c18xe.....maar deze ius ook naar ik meen alleen van 93 tot 94 geleverd. daarna werd het de X18xe.

Geplaatst: 14 okt 2006 14:52
door D_V_R_O_S
ik rij 120 met 3000rpm dus is redelijk lagtoerig dat van jou 8)

Geplaatst: 14 okt 2006 17:22
door Sounddragon
Ik rij nooit 120 :roll:

Geplaatst: 14 okt 2006 17:32
door eddie gsi
Sounddragon schreef:Ik rij nooit 120 :roll:
jij reed toch altijd 230?? :twisted:

Geplaatst: 14 okt 2006 17:49
door Sounddragon
Uhhh, nee maar 160 ofzo is meer in de buurt :) 230 haalt ie niet zonder hem uit een vliegtuig te smijten :lol: :lol: :lol:

Vond 1 keer rijbewijs inleveren wel genoeg :lol:

Geplaatst: 14 okt 2006 19:30
door Roy 2.0 16v
2.0 16v, 120 met iets van 3200 toeren

vind het weleens irritant als je lekker doorrijd met 160+ dat je dan zoveel toeren en herrie maakt.
maarja dan moet je maar een 6-bak eraan schroeven of 100 rijden

Geplaatst: 14 okt 2006 19:40
door oenatje
past dat een f28 aan een c20xe?

Geplaatst: 14 okt 2006 19:41
door Laagvlieger
jawel, maar ik ozu het niet doen. Ding is BEHOORLIJK!!! zwaarder dan een F20. Ik wete het heb ze alebei paar keer moeten versjouwen.
F20 is makkie maar F28 is serieus zwaar.

Geplaatst: 14 okt 2006 19:46
door oenatje
ow. ja das niks nee dat ie zwaarder is

Geplaatst: 14 okt 2006 19:47
door Roy 2.0 16v
waar zit het dan in dat ie zoveel zwaarder is? ander materiaal cker ?

Geplaatst: 14 okt 2006 20:36
door Laagvlieger
meer materiaal en zwaarder.
Vergeet niet dat je ook gelijk een andere koppeling krijgt en die is nie goedkoop!!! zijn er trouwens nog 23 op voorraad in heel europa als ik het me goed herinner.

Geplaatst: 14 okt 2006 20:44
door pluggie
En hoe ziet die eruit dan, F20 is al echt Pizza, nog meer diameter ?
Opel TOEN, was echt rally, wel leuk als je dat ook weer in de F28 terugziet dan.

Geplaatst: 14 okt 2006 21:27
door Laagvlieger
Diameter F20 en F28 is exact gelijk.
Alleen heeft de plaat van de F28 minder spiebanen op de prise-as.
oftewel kan grotere koppels overbrengen.

Geplaatst: 14 okt 2006 21:43
door pluggie
Waar zit gewicht dan in ? Niet in behuizing wel ? Of zeg ik nu wat stoms ?
Echt zwaardere assen en dikker ?

Geplaatst: 14 okt 2006 22:14
door Laagvlieger
tandwielen, lagers asjes, extra tandwielpaar voor de 6, zwaarder Diff, algeheel zwaardere constructie. is ook een Getrag bak he. Das topspul.
En nog die extra aansluiting voor tussenbak.