bout afgebroken
bout afgebroken
er is een bout afgebroken bij mijn uitlaatspruitstuk. (de bout is voor dat je de uitlaatspruitstuk vast aan het blok zit)
nu zit er dus nog een stuk bout in het motorblok. Hoe kan je deze het beste verwijderen?
nu zit er dus nog een stuk bout in het motorblok. Hoe kan je deze het beste verwijderen?
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
in belgie kun je speciale bouten verwijderaar kopen...
Gooi je gewoon over het motorblok en boutje valt er gewoon uit.
Zo grapjurk weer uit...
Ik heb ook een bout die is afgebroken op die plek... zit al een tijdje zo, maar kga dat binnenkort maar es nakijken en vervangen...
Gooi je gewoon over het motorblok en boutje valt er gewoon uit.
Zo grapjurk weer uit...
Ik heb ook een bout die is afgebroken op die plek... zit al een tijdje zo, maar kga dat binnenkort maar es nakijken en vervangen...
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Als je beschikt over een lasapparaat, kan je er proberen een bout op te lassen. alleen moet je er dan wel voor zorgen dat je de uitlaatkanalen goed afdekt. Anders kan je balletje balletje gaan doen...
Maar bij dit soort dingen kan je idd beter naar de dealer gaan (want die hebben er helaas ervaring mee bij die eco-tech blokjes), zij hebben al de benodigde onderdelen/gereedschappen
Maar bij dit soort dingen kan je idd beter naar de dealer gaan (want die hebben er helaas ervaring mee bij die eco-tech blokjes), zij hebben al de benodigde onderdelen/gereedschappen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
ga dan naar een dealer die niet in de buurt zit
Kijk als je iets tever doorboort kun je je cilinderkop weggooien.
Direct achter die tapeinden zit een oliekanaal!
Ook ga je scheef met boren. wordt het ook nie beter van.
De dealer heeft een centreermal zodat je gegarandeert recht boord en tot de juiste diepte.
Kijk als je iets tever doorboort kun je je cilinderkop weggooien.
Direct achter die tapeinden zit een oliekanaal!
Ook ga je scheef met boren. wordt het ook nie beter van.
De dealer heeft een centreermal zodat je gegarandeert recht boord en tot de juiste diepte.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Rallyastra
- Oud-Clublid
had precies hetzelfde met mn ecotec...
Mn voorpijp was verrot en moest vervangen worden, met het losdraaien braken er maar liefst 3 af..
Bij 2 stak er nog een stukje uit en bij het verwijderen van de voorpijp kon ik daarbij met een griptang. De derde heb ik heel voorzichtig uitgeboort. Het klotige is dat je er heel slecht bij kunt, want het was nog aan de onderkant ook.
Veel succes man!
Mn voorpijp was verrot en moest vervangen worden, met het losdraaien braken er maar liefst 3 af..
Bij 2 stak er nog een stukje uit en bij het verwijderen van de voorpijp kon ik daarbij met een griptang. De derde heb ik heel voorzichtig uitgeboort. Het klotige is dat je er heel slecht bij kunt, want het was nog aan de onderkant ook.
Veel succes man!
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
- Rallyastra
- Oud-Clublid