Pagina 1 van 1

Lekkage maar waar..wie helpt??Met foto's

Geplaatst: 23 sep 2006 18:46
door Dordtmeissie
Hier ben ik weer..aangezien die vriend van mij me in de steek heeft gelaten met het maken van mijn auto zit ik nu nog met de lekkage van me auto..Heb er wat foto's van gemaakt.Misschien kunnen jullie er wijzer van worden wat het kan zijn..Dan ga ik ik desnoods gewoon na de garage of misschien iemand die me wel echt wil helpen..Hier de foto's

Hier de link:

http://www.mijnalbum.nl/Album=YWYZPLFS

Ik heb zo goed mogelijk de fotos genome waar de lekkage vandaan komt..

Ik heb nog een nieuwe carterpan pakking liggen maar omdat die zogenaamde jongen die zou helpen zei dat dat het niet is zitie nog steeds in de verpakking...

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen..

Ook zit ik nog steeds met dat rare geluid rechts voor bij me wiel..dat kon de stabilisatie stang zijn dan ofzo??Kan ik evt daar ook foto van maken zodat ik zeker weet dat dat het is??

[/list]

Geplaatst: 23 sep 2006 19:20
door Laagvlieger
Ik zie een aantal problemen:

1) Oliefilterhuis lek, kan zijn dat er een van d ebanjobouten van de oliekoeler lekt, of het oliefilter zelf (rubberen ring). Is niet zo dramatisch.

2) Lekkage achterste motorkering.
Das wel wat minder leuk, Om die keering te vervangen moet de versnellingsbak erachter weg en koppeling en vliegwiel ook. Hoop werk dus.

3) Lekkende kleppendekselpakking.

4) En dat dat geluid.
Dat gele ding zoals op de foto hieronder, hoor tmet een tapeind en een moer aan de draagarm vast te zitten, niet los zoals bij deze:

Afbeelding

Geplaatst: 24 sep 2006 17:53
door Bart(astra)
En volgens mij heb je ook een lekkage bij de pakking van je oliepeilstokhouder. Maar dat kan ook van je klepdeksel zijn, dus die eerst oplossen en schoonmaken de boel.

Geplaatst: 24 sep 2006 20:46
door GSi Twente
Bekijk het onstekingshuis v.d. onderzijde eens, als die ook vet is, o-ring van dat huis vernieuwen.

Geplaatst: 24 sep 2006 22:21
door Raymond-oud
GSi Twente schreef:Bekijk het onstekingshuis v.d. onderzijde eens, als die ook vet is, o-ring van dat huis vernieuwen.
zit daar een gewone o ring in dan???
want die van mij is daar ook niet helemaal dicht :oops:

Geplaatst: 26 sep 2006 11:02
door Dordtmeissie
Klote is dat ik hier niemand in de buurt heb die me auto kan maken of iig even goed naar kan kijken..Ja heb wel een paar mense maar die beloven veel alleen doen niks :( en zijn ook nog geen opel kenners dus volgens mij lulle ze maar wat raak..Als iemand toevallig in de buurt woont en een keer een plekje vrij heeft... :roll:

Geplaatst: 27 sep 2006 01:53
door pluggie
Foto's bekeken, kdenk zelfde als Laag, 3 dingen, magoed is van veraf, ga maar van kleppendeksel pakking uit, die is te doen, achterste krukas keerring, hebk ook, 1 op 5000 km olie ipv 1 op 10.000. Leer maar mee leven. Wordttie sowieso oud mee. Of als bak eraf gaat.

Als het meer is, zoek even uit waar je meeste verliest wat je denkt.

Dus beetje praktisch denken. Magoed, hoeveel olie verlies je ??? en Waar ??? En geef eens aan WAAR je denkt meeste te verliezen, pak je dat aan, en laat je bv zo'n achterste krukaskeering zitten, da's dan voor tegen die tijd bij koppeling. Gewoon heftigste even aanpakken.

Oliefilterhuis, geen idee, mag Marcel of Erwin of Niels even zeggen. Vul olie gewoon netjes bij, en maakt geen kloot uit. Maar stel prioriteiten, pak even de nummer 1 aan. Rest boeien. Gewoon bijvullen. tLijkt meer olie dan is vaak, zorg gewoon dat je netjes olie bijhoudt.

Niks om zorgen over te maken verder. En zoek even waar die dan volgend jouw meeste lekt uit. Maar hou iig je vloeistoffen netjes bij. Dan kan er niks stuk verder.

Geplaatst: 27 sep 2006 11:26
door Dordtmeissie
pluggie schreef:Foto's bekeken, kdenk zelfde als Laag, 3 dingen, magoed is van veraf, ga maar van kleppendeksel pakking uit, die is te doen, achterste krukas keerring, hebk ook, 1 op 5000 km olie ipv 1 op 10.000. Leer maar mee leven. Wordttie sowieso oud mee. Of als bak eraf gaat.

Als het meer is, zoek even uit waar je meeste verliest wat je denkt.

Dus beetje praktisch denken. Magoed, hoeveel olie verlies je ??? en Waar ??? En geef eens aan WAAR je denkt meeste te verliezen, pak je dat aan, en laat je bv zo'n achterste krukaskeering zitten, da's dan voor tegen die tijd bij koppeling. Gewoon heftigste even aanpakken.

Oliefilterhuis, geen idee, mag Marcel of Erwin of Niels even zeggen. Vul olie gewoon netjes bij, en maakt geen kloot uit. Maar stel prioriteiten, pak even de nummer 1 aan. Rest boeien. Gewoon bijvullen. tLijkt meer olie dan is vaak, zorg gewoon dat je netjes olie bijhoudt.

Niks om zorgen over te maken verder. En zoek even waar die dan volgend jouw meeste lekt uit. Maar hou iig je vloeistoffen netjes bij. Dan kan er niks stuk verder.
Ja rechtsvoor lektie super veel ik rij nu korte stukken dan hebk er niet zo last van omdat de auto niet echt warm is dan.Maar alsk lange stukken ga rijden is het echt niet te doen want dan lektie onderand als een zachtjes openstaande kraan bij wijze van spreken..en klopt idd dat hij op verschillende plekken lekt.Kijk vaak eronder dan zie ik echt 4 plasjes liggen..de grootste is rechts onder.

http://www.mijnalbum.nl/Album=YWYZPLFS deze foto dat ding met dat nummer erop weet echt niet wat daar is komt bij de schroeven olie vandaan en ook aan de achterkant..daar komt de meeste olie vandaan.

Weten jullie anders een goeie goedkope garage waar ik hem evt kan brengen? Vooral ook voor dat rare geluid rechts voor bij me wiel..heel erg gekraak en soms zelfs knakken heb nog niet gekeke of het is wat laagvlieger zei..Maar hoorde juist dat het de stabilisator stang kan zijn ofzo..TJa moet toch naar de garage maar hier in de buurt vind ik ze niet zo goed en zijngeen opel kenners..

Geplaatst: 27 sep 2006 11:52
door Marty
Dat "ronde" ding is Oliefilter. Die Bouten daarbij zijn Aanvoer en retour leiding Oliekoeler. Zie commentaar Laagvlieger en Pluggie.

Nieuw Oliefilter en nieuwe Banjo bouten met koperen ringen erop draaien zou wellicht al heel veel schelen.

Als dat het niet olost zal het de pakking van Oliepomp zijn, das een veel lastiger klusje en niet gemakkelijk zelf te doen!

Geplaatst: 27 sep 2006 13:00
door opelforum
das waar maar wel te doen :lol:

Geplaatst: 27 sep 2006 23:05
door pluggie
Pak je die aan, rechtsvoor das prioriteit, die moet je gaan doen.

2e) klepseldekkingpakking is geen moeilijke, is geen prio.
3e) krukaskeering, lekker laten zitten voor nu: wordtie oud mee, of meenemen bij kopelling cq bak eraf.

Geplaatst: 28 sep 2006 08:22
door Marty
Haal even een nieuwe Olie filter en 2 banjo boutjes + ringetjes voor die oliekoeler slangen.

(en een Bus olie)

Filter en bouten vervangen en kijken of lekkage over is, zo niet dan Pomp pakking laten vervangen.

Geplaatst: 03 okt 2006 20:12
door Markwout
Dat ding van je draagarm kan ik wel maken voor je heb em zelf al 2x vervangen.

Je oliefilter kan ik ook wel vervangen voor je.

Voor je draagarm kost dat ding bij brezan 8 euro nieuw.
Oliefilter nieuw 6 a 7 euro nieuw.

Misschien dat je gereden heb met een lekkende oliefilter en dan spat overal dat olie heen.
Aangezien dat plaatje van je oliefilter lijk mij dat ie lek is het stroomt erzo wat uit.

Maar ok PM maar als je denk dat je er wat aan heb.
Rdam zuid woon ik 15min van dord.

Geplaatst: 09 okt 2006 22:46
door Dordtmeissie
Markwout schreef:Dat ding van je draagarm kan ik wel maken voor je heb em zelf al 2x vervangen.

Je oliefilter kan ik ook wel vervangen voor je.

Voor je draagarm kost dat ding bij brezan 8 euro nieuw.
Oliefilter nieuw 6 a 7 euro nieuw.

Misschien dat je gereden heb met een lekkende oliefilter en dan spat overal dat olie heen.
Aangezien dat plaatje van je oliefilter lijk mij dat ie lek is het stroomt erzo wat uit.

Maar ok PM maar als je denk dat je er wat aan heb.
Rdam zuid woon ik 15min van dord.

je hebt pb :D