Pagina 1 van 1

Astra 1.6i 16V vraagje

Geplaatst: 18 sep 2006 17:51
door DeAmNX
hallo,

Ik kan voor een mooi prijsje een astra 1.6i 16V kopen, alleen wat het probleem is is dat ik zaterdag proefritje ging maken begon het motorstorings lampje te branden en die bleef branden maar kon wel gewoon doorrijden, dus ik trug aangekomen bij die man, toen vertelde hij dat er een keer verkeerde benzine in was getankt en dat het daar mee te maken had, hij liep stationair ookniet helemaal lekker...
dus mijn pa zo'n mannetje gebeld die aan auto's klust enzo, die zegt het kan een of andere sensor zijn dat kost maar paar euro ofzo...
Of de katalysator kan kapot zijn (door het verkeerd tanken ofzo)
maar dan moest hij even op een of andere iets getest worden...

mijn vraag aan jullie, wat denken jullie dat het anders nog kan zijn..???
(het is ook een ecotec motor weet nie of da uitmaakt)

Alvast bdankt, en ik weet dat het geen 2.0 gsi is maar toch... :D

Geplaatst: 18 sep 2006 18:27
door Laagvlieger
kan van alles zijn.
Katalysator die kapot is ziet de computer niet dus dat valt af.
Ik vermoedt dat de EGR klep defect is.
Is vrij dure klep, maar is meestal nog wel schoon te maken.
alleen is pokkewerk om erbij te komen.
pas op bij deze motoren, ze kunnen enorm olie zuipen.
Kan geen kwaad verder, maar is maar dat je het weet.

Geplaatst: 18 sep 2006 18:41
door DeAmNX
oke bdankt,
stel ik wil die klep vervangen, wat zou dat kosten..?

Geplaatst: 18 sep 2006 21:07
door Bart(astra)
DeAmNX schreef:oke bdankt,
stel ik wil die klep vervangen, wat zou dat kosten..?
paar honderd euro

Geplaatst: 18 sep 2006 21:42
door opelforum
NOU DIE KLEP HEB IK ER NU BINNEN 25 MINUTEN UIT

nu ik weet waar ik moet zijn

wat een pokke werk zeg de eerste x wel 2 uur over gedaan

Geplaatst: 18 sep 2006 23:11
door Laagvlieger
Fijn he!
:wink:

Geplaatst: 18 sep 2006 23:26
door opelforum
ja is perfect ontworpen door opel :evil:

Geplaatst: 19 sep 2006 07:14
door Bart(astra)
opelforum schreef:ja is perfect ontworpen door opel :evil:
...wees blij dat je geen corsa hebt ! :wink:

Geplaatst: 19 sep 2006 08:44
door DeAmNX
als ik 'm zou laten uitlezen bij een garage, zou het probleem dan gevonden kunnen worden..?

bdankt voor de rest van de reacties 8)

Geplaatst: 19 sep 2006 17:55
door opelforum
ze zouden het wel vinden ja !!!

maar maken kost je een aardige cent !!!

Geplaatst: 22 sep 2006 12:28
door berry
lambda misschien kapot ????

Geplaatst: 22 sep 2006 16:26
door Laagvlieger
waarom zou de lambda stuk zijn????

Geplaatst: 22 sep 2006 22:04
door Roy 2.0 16v
volgens mij brand je motorlampie nieteens als ie stuk is. mijnes moest ook een keer worden vervangen en nooit een lampie gezien.

gewoon uit laten lezen, dit is blind gokken zo

Geplaatst: 22 sep 2006 23:24
door GSi Twente
Lambda gaat minimaal kapot.

Geplaatst: 23 sep 2006 18:15
door Laagvlieger
mensen die zeggen dat de lambda stuk is zijn mensen die er geen verstand genoeg van hebben en het gewoon niet meer weten wat het dan wel zou kunnen zijn, totaal het injectiesysteem niet begrijpend.
Dat is mijn conclusie na 8 jaar storingzoeken in GM auto's.

Geplaatst: 23 sep 2006 20:43
door Sounddragon
Als het de Lambda is, gaat het lampie (meestal) ook weer uit als je even onder de 4000 toeren blijft :wink:

Geplaatst: 23 sep 2006 23:50
door Laagvlieger
mooie is, daar kun je NIETS!!!! van zeggen.
Dat lampje kan op EXACT dezelfde manier reageren als bv de luchtmassameter nie goed is.
Aan hoe en wanneer het lampje brand kun je NOOIT een storing opsporen.
Dat zou alles wel erg makkelijk maken.
Het is een computer, dom ding. Kan alleen maar meten aan zijn ingangen en eindtrappen. Meer niet!!!!!! Dat is het enige waarop hij een fout moet herkennen. puur spanning over een meetweerstand intern.

een foutcode is een hulpmiddel om de "monteur" een richting aan te geven. Daarvoor zijn er een hondertal foutcodes bedacht.
Dus bv een lampje wat op maar 2 manieren een signaal kan geven (aan of uit) kan nooit een richting geven waar je moet zoeken.
is paperclip of TECH voor nodig.

@Jeff, hetgeen jij beschrijft lijtk mij meer een probleem met de mengselsamenstelling bij hogere toeren, niets met de lambda te maken dus. Is de lambdasonde die constateert dat ie bv te arm loopt, dan geeft ie idd fout op de lambda. Dat wil niet zeggen dat dat onderdeel defect is.
oorzaak is gevolg.
Is een closed loop! remember.