Pagina 1 van 1
Motorstorings lampje brand !!
Geplaatst: 10 sep 2006 19:37
door Markwout
Vraag aan de kenners met dit probleem,
Ik heb geen vermogenverlies maar telkens als ik op de snelweg rijd dan gaat het lampje branden als ik gas bij geeft boven de 3000 toeren ook na verloop van tijd gaat ie wel weer uit maar zodra ik gas geef komt het lampje weer.
Het lampje gaat ook branden als ik gas los laat en gaat uit als ik gas geef maar onder de 3000 toeren blijf.
Wat is dit probleem zit dit in de lambdasonde? of kunnen we injectieporten vies zijn (ivm weinig bezine een keer).
????
Geplaatst: 10 sep 2006 20:01
door Sin
je zou hem voor de gein eens kunnen laten uitlezen
Geplaatst: 10 sep 2006 20:57
door Laagvlieger
uitlezen of op de gok luchtmassameter vervnagen en erchter komen dat dat het helemaaaal niet is
Geplaatst: 12 sep 2006 18:06
door Markwout
Gevonden ik heb em laten uitlezen en het was dus me bezinetank ventilatie.
Stom probleem even de dop doorgeblazen en klaar was kees!!
Kosten me wel effe 38 euro het laten uitlezen ,genaaid of niet genaaid?
Bedankt mensen
Geplaatst: 12 sep 2006 18:31
door Laagvlieger
foutcod eop je tankventilate????
Dat heeft te maken met je tankventklep die zit onder de motorkap.
Heeft nix met de tank achterin te maken.
Uitleeskosten verschillen per vestiging.
Geplaatst: 12 sep 2006 19:23
door Markwout
sorry ontluchting ahahaahh
Geplaatst: 12 sep 2006 23:01
door Laagvlieger
Beluchting is niet aangesloten op je diagnose systeem, kan hij geen fout op geven.
Ventilatie WEL. Das om de tankdampen te verbranden door de motor.
maargoed, maakt nie uit. als probleem maar weg is.
Geplaatst: 13 sep 2006 20:07
door Markwout
tis dus me tank ventilatie.
Iemand een foto hiervan waar het zit!!
Het probleem leek dus weg te zijn maar helaas
En iemand gelijk een idee wat te doen ???
Geplaatst: 13 sep 2006 21:43
door Laagvlieger
Als je er voor staat rechts naast je inlaatspruitstuk, ervan uitgaande dat je een C20XE motor hebt.
Klein zwart kastje, 1 stekker erop, 2 slangetjes waarvan 1 dikke via het schutbord naar de bijridjerskant loopt en daar in je spatbord verdwijnt.
Waarschijnlijk die stekker gaar op dat kastje of dat kastje zelf stuk.
Heb ik wel op voorraad trouwens die tankvent. klepjes.
Geplaatst: 14 sep 2006 16:16
door Markwout
ik zal is gaan kijken
Maar als ie stuk is wat gaat dat kosten?
Heb een gsi 2.0 8 klepper '93
Is dit een probleem wat nog meer kan veroorzaken?
Of kan er nog mee gereden worden of niet?
Thx alvast
Geplaatst: 14 sep 2006 17:27
door Laagvlieger
dan zit ie boven op de brandstofrail.
Als die niet werkt wortd je actief koolfilter niet geleegd, gaat ie stinken en uiteindelijk misschien zelfs wel brandstof lekken. Fixen dus!
Dat is hem:
Geplaatst: 14 sep 2006 18:13
door Markwout
wat gaat me dat ding kosten
m.w.klunder@orange.nl
kan je me op mailen
Geplaatst: 14 sep 2006 21:50
door Laagvlieger
Mail.
Geplaatst: 15 sep 2006 21:49
door Markwout
actief koolfilter waar zit dat dan weer :S
Iemand een boek van gsi over ? Liefst nl.of eng.
Geplaatst: 15 sep 2006 22:16
door Laagvlieger
actief koolfilter zit achter je rechter voorscherm, moet je de PVC kuip weghalen, dan zie je hem. Maar daar kun je NOOIT een foutcode op krijgen.
Zinloos om halve auto te slopen om er bij te komen.
Geplaatst: 19 sep 2006 17:50
door Markwout
Bedankt voor het opsturen van de ventilatieklep.
Hij is vandaag binnengekomen en ga em dalijk gelijk even testen.
Thx nogmaals
Geplaatst: 19 sep 2006 18:44
door Laagvlieger
suc6!
Geplaatst: 21 sep 2006 16:45
door Markwout
Ok probleem verholpen bedankt nogmaals.!!!