Pagina 1 van 1

nieuwwaarde astra gsi

Geplaatst: 10 sep 2006 13:47
door shania
van de week hadden we het op het werk over de nieuw waarde van auto's. nu vroeg ik mij af wat een astra gsi ooit gekost heeft. en wat voor opties er danm opgezeten hebben.

weet iemand van jullie dit of weet iemand waar ik dit kan vinden??

alvast bedankt.

greetzz

Geplaatst: 10 sep 2006 13:55
door pluggie
Voor de 16V 55.000
met wat opties airco oid ga je naar 60.000
DURE auto's dus toen !

Ter vergelijk een Impreza GTT/555 kostte 55.555 gulden.

En je kunt het uiteraard op pagina's als autotelegraaf, autotrader, etc vinden in de Databases.

Geplaatst: 10 sep 2006 14:43
door r_o__m_e_o

Geplaatst: 10 sep 2006 15:37
door Roy 2.0 16v
wat is eigelijk de dagwaarde als ik em total loss rij ?

Geplaatst: 10 sep 2006 17:32
door Melbo
Roy 2.0 16v schreef:wat is eigelijk de dagwaarde als ik em total loss rij ?
Kwartje gulden ongeveer...valt belabbert tegen iig! Daarom is het ook slim om hem regelmatig te laten taxeren als hij in betere staat is dan de gemiddelde Astra!

Geplaatst: 10 sep 2006 17:39
door Sounddragon
Het is NOG slimmer om hem niet plat te rijden :oops: :oops:

Heb hem trouwens maar even in Kletspraat gegooid, ik vinnut niet zo'n 'probleem' die nieuwwaarde :wink:

Als je hem platrijdt, en de expert ziet 3 spikkels roest >>> 1000 - 1500 €

Nette staat, met aantoonbare restauratie (rekeningen) 2500 + motorisch opgeleukt/revisie -->> 3500 MAX

Ergens halverwege die rits is het al handig om hem te laten taxeren omdat de waarde daarvan veel hoger is, dus na ECHTE restauratie zoals die van Melbo for example :wink: of motorombouw (op kenteken) zoals Laag nu gaat doen. neem aan dat ie daarna ook laat taxeren :wink:

Maar voor een gewone '13 in een dozijn' GSi zou ik mijn adem maar inhouden mocht je eens wat hebben :(

Geplaatst: 10 sep 2006 18:02
door Laagvlieger
ik laat hem taxeren, sterker nog. dat wil de verzekering ook.

Geplaatst: 10 sep 2006 18:26
door RedBill
Mijne wordt na de motorombouw ook getaxeerd.

Dan heb ik zowel de carrosserie als de motor weer in nieuwstaat. Dan zal de taxatiewaarde aanzienlijk hoger liggen dan de dagwaarde.

Daarna moet ie dan voor de verzekering elk jaar getaxeerd worden...

Geplaatst: 11 sep 2006 01:18
door vexz
Ik help het je hopen.. Blijven nu auto's van +10 jaar..

Geplaatst: 11 sep 2006 10:30
door RedBill
Dat klopt, maar de dagwaarde is nu ongeveer 1.250 - 1.500 euro.

Kijk naar Melbo's wagen, die is na de restauratie op het tienvoudige getaxeerd. Tuurlijk niet de nieuwwaarde, maar ik ben al tevreden als die van mij op 7.500 wordt getaxeerd. Wordt ie dan in puin gereden, krijg ik in ieder geval genoeg geld terug om een andere auto te kopen...

Geplaatst: 11 sep 2006 16:29
door GSi Twente
Heb je idd groot gelijk aan, taxeren behoudt ook de dagwaarde beter bij eventuele verkoop aan een particulier.

Geplaatst: 11 sep 2006 17:54
door vexz
Dat is inderdaad waar.. als je verzekering erin mee gaat. Hoe zit dat eigenlijk met premie? Dan zou je premie per maand ook wat omhoog moeten gaan lijkt me.

Geplaatst: 11 sep 2006 18:24
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:ik laat hem taxeren, sterker nog. dat wil de verzekering ook.
ja duhh ken je lekker meer voor gaan dokke aan de verzekering :wink:

Geplaatst: 11 sep 2006 19:53
door Laagvlieger
waarom? Je auto is nu verzekert voor een aanschafwaarde van 55.000 gulden. :lol:
Je betaald wel iet smeer maar nie veel als ik het goed begrepen heb

Geplaatst: 11 sep 2006 20:06
door RedBill
Het enige verschil is dat ik van WA+ naar All risk wil... Dat gaat dus wel wat meer kosten, maar so be it...

Geplaatst: 11 sep 2006 20:18
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:waarom? Je auto is nu verzekert voor een aanschafwaarde van 55.000 gulden. :lol:
Je betaald wel iet smeer maar nie veel als ik het goed begrepen heb
lijkt mij dat ze ook kijken naar vermogen?
want als je ziet het verschil tussen astra 1.4 en 2.0 denk dat daar wel een redelijk verschilletje in te vinden valt.

maar is altijd afwachten misschien valt het allemaal wel mee :D

Geplaatst: 11 sep 2006 20:30
door Sounddragon
RedBill schreef:Het enige verschil is dat ik van WA+ naar All risk wil... Dat gaat dus wel wat meer kosten, maar so be it...
Zou me ernstig verbazen als je dat gaat lukken, meestal doen ze dat niet meer boven de 8 jaar ofzo :?

Geplaatst: 11 sep 2006 21:09
door Bart(astra)
Mijn astra is uiteindelijk nu verzekerd op basis van de taxatiewaarde.

En dat is niet zo gemakkelijk al het lijkt.
Ten eerste hoef je zelf al niet aan te kloppen bij een verzekeringsmaatschappij, om te vragen of ze je auto tegen taxatiewaarde willen verzekeren.

Omdat de astra ouder dan tien jaar is, kan je hem al niet all risk laten verzekeren. En vanaf 20 jaar is een auto voor de verzekering een oldtimer, en kan je hem dus weer wel all risk laten verzekeren. Dus alles tussen de tien en twintig jaar is een probleem.

Dan krijg je het volgende;
De verzekering gaat eisen dat je een goedgekeurd alarm in (laat) bouwen, met certificaat, en minimaal een klasse 3 !

....en als je dan uiteindelijk via bv een tussenpersoon, een verzekering hebt afgesloten op de taxatiewaarde van de auto, is het bij 9 van de 10 gevallen ook nog eens zo, dat ze bij een schade uit gaan van de dagwaarde, en daarnaast dan je taxatierapport leggen. Dus je komt altijd ergens in het midden terecht en vaak zelfs maar een klein beetje boven de dagwaarde.
Dus als je een maatschappi9j bereid hebt gevonden, om je te verzekeren tegen de taxatiewaarde, zorg er dan voor dat dit ook duidelijk in je overeenkomst staat!

Ik vertel dit natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring en ook met behulp van de verhalen van mijn eigen taxateur, die tevens ook schade's taxeren.

In mijn geval is het me gelukt, omdat mijn auto via een vriend van me voorzien is van een goedgekeurd klasse 3 alarm met certificaat.
En de astra verzekerd is via onze verzekeringsagent, waar ook al onze andere verzekeringen van het huis en de corsa lopen.
(dus dan willen ze al wat meer voor je uitzoeken/regelen)

Bovendien moet de auto een taxatie rapport hebben, dat niet ouder is dan een half jaar en voorzien van (kleuren)foto's. Na goedkeuring volstaat het dan dat de auto elke drie jaar opnieuw getaxeerd wordt. (waar veel mensen dan ook weer niet bij stilstaan)

Feit blijft altijd dat het bij een evt schade altijd gezeik gaat geven, omdat bv de verzekeringsmaatschappij van de tegnstander een taxateur van de schade laat kijken naar jou schade. En als die man dan geen zin heeft om erg veel rekening te houden met het taxatierapport heb je een probleem.
Je gaat dan altijd afspreken om er een onafhankelijke partij naar te laten kijken, en aan het einde van het liedje krijg je uiteindelijk het bedrag wat precies tussen de twee taxaties in valt. En dus ben je toch nog genaaid.

Gaat zeker niet altijd zo, maar de kans is zeker aanwezig

Geplaatst: 12 sep 2006 00:51
door Sin
duidelijk en helder verhaal bart!

Geplaatst: 12 sep 2006 00:53
door vexz
Inderdaad! Misschien ook een leuk stukkie voor het archief.. Krijg je een leuke bibliotheek.

Geplaatst: 12 sep 2006 10:12
door RedBill
Een klasse 3 alarm houd in dat je:

- Dubbele Startonderbreking (Dus zowel op startmotor als op brandstoftoevoer)
- Alarm (met sirene)

moet hebben? Of zie ik iets over het hoofd?

Geplaatst: 12 sep 2006 10:29
door vexz
En daar hoort volgens mij nog bij dat je alarm (sirene) een noodstroom voorziening moet hebben plus een hellingshoek detector (als ze de auto slepen of opladen dan gaat je alarm ook af).

Dat is toch een klasse 3 dacht ik.

Geplaatst: 12 sep 2006 18:22
door Laagvlieger
klopt.
- startonderbeker, hellingshoek en noodstroom.

Geplaatst: 12 sep 2006 21:41
door Bart(astra)
En gecertificeerd !

Dus bij een officieel bedrijf ingebouwd en aangemeld

Geplaatst: 12 sep 2006 23:36
door RedBill
Hmmm... daar kom ik dus niet aan ik heb een Type 2 van Texalarm, netjes SMC goedgekeurd, voorzien van noodstroomvoorziening, maar geen hellingshoekdetector, en geen inbouwcertificaat... (wel door professioneel bedrijf ingebouwd overigens).