Pagina 1 van 2

motorblok switch 2.08V naar 2.0 16V

Geplaatst: 06 sep 2006 19:16
door berry
hallo iedereen ik heb even een algemene vraag ik wil binnen nu en niet al te lange tijd mn 8 kleppertje gaan vervangen voor een 16 klepper GSI uit een vectra 2000. hebben hullie ervaring met zulke ombouwprojectjes ( vast wel ) zijn er dan ook dingen waar ik extra op moet letten ? ik hoop dat jullie me een hier een beetje mee kunnen helpen
groeten berry

Geplaatst: 06 sep 2006 21:44
door Bart(astra)
Uitlaatsysteem
Kabelboom van 16v incl.computer

Geplaatst: 06 sep 2006 21:49
door Laagvlieger
RDW omkeuring en doorgeven aan verzekering.

Geplaatst: 06 sep 2006 22:12
door RedBill
Binnenkort komt er een fotorapportage en "How to" hiervan.

Geplaatst: 06 sep 2006 23:22
door berry
Bart(astra) schreef:Uitlaatsysteem
Kabelboom van 16v incl.computer
kabel boom zit er bij inclusief motronic en ook het uitlaatspruitstuk maar verder niet. zit ik dan alsnog in de knoop met mn kat-vervanger ????

Geplaatst: 06 sep 2006 23:23
door berry
RedBill schreef:Binnenkort komt er een fotorapportage en "How to" hiervan.
beter ik hou t in de gaten en anders post ik die van mij wel ;)

Geplaatst: 06 sep 2006 23:24
door berry
Laagvlieger schreef:RDW omkeuring en doorgeven aan verzekering.
hoeft dacht ik toch niet omdat je nog onder de 40% vermogenstoename zit ????

Geplaatst: 06 sep 2006 23:34
door oenatje
Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd.

U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een keuringsstation van de RDW. Na goedkeuring worden het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of zijn in Nederlanse gemachtigde importeur.

Wanneer er een typegoedkeuring bestaat dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval dan wordt u doorgestuurd naar het Test Centrum in Lelystad (TCL)voor een geluidstest en wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen tevens een weggedragtest .
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Technische Helpdesk.

Technische helpdesk telefoonnummer: 0900 0739 (0,10 euro p/m).

Geplaatst: 07 sep 2006 00:43
door Rallyastra
Is wel zo handig dat het even aangepast word, krijg je nooit gezeur achteraf.

Geplaatst: 07 sep 2006 09:28
door berry
oenatje schreef:Wanneer er een motor met een andere motorcode in een voertuig wordt geplaatst dan moet het kentekenbewijs worden gewijzigd. Dit geldt zowel wanneer de brandstofsoort ongewijzigd blijft als dat de brandstofsoort wel wordt gewijzigd.

U moet het voertuig hiervoor laten keuren bij een keuringsstation van de RDW. Na goedkeuring worden het kentekenbewijs en het kentekenregister aangepast.
Tijdens de keuring wordt nagegaan of het voertuig met de gemonteeerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel wordt u gevraagd dit aan te tonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of zijn in Nederlanse gemachtigde importeur.

Wanneer er een typegoedkeuring bestaat dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval dan wordt u doorgestuurd naar het Test Centrum in Lelystad (TCL)voor een geluidstest en wanneer het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen tevens een weggedragtest .
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Technische Helpdesk.

Technische helpdesk telefoonnummer: 0900 0739 (0,10 euro p/m).
net gebeld met RDW en omdat de astra F ook standaard met een c20xe is geleverd hoeft ie niet extra door een rdw keuring dus mn paipieren hoeven ook niet aangepast te worden dit ook vanwege een toename van vermogen onder de 40 % :D:D

Geplaatst: 07 sep 2006 10:52
door berry
watahyahknow schreef:ik denk dat je ze verkeert hebt begrepen je auto hoeft niet getest te worden maar wel gekeurt voor de verandering op het kenteken , maar dat is niet meer als een apk keuring bij een willekeurig RDW station
ok na ja we zien t wel blokje komt er toch wel in ;)

Geplaatst: 07 sep 2006 11:39
door oenatje
dus je koopt een astra 1,4. pleurt er een c20xe in. en je hoeft hem niet te laten keuren.


NOT

Geplaatst: 07 sep 2006 13:00
door berry
oenatje schreef:dus je koopt een astra 1,4. pleurt er een c20xe in. en je hoeft hem niet te laten keuren.


NOT
nope das niet waar maar omdat de GSI er in een 8 klepper en in een 16 klepper was in dat jaar en het vermogen niet met 40 % toeneemt mag het
maar nogmaals ik weet het niet dat zei die kerel bij het RDW dus .....

Geplaatst: 07 sep 2006 13:47
door Rallyastra
Bij de rdw weten ze hun eigen regels niet eens, heb 2 keer gebeld met de zelfde vraag 2x ander antwoord. En anders lekker laten wezen, even bellen naam noteren van die vent desnoods opnamen op tape ben je nooit fout.

Geplaatst: 07 sep 2006 14:23
door vexz
Rallyastra schreef:Bij de rdw weten ze hun eigen regels niet eens, heb 2 keer gebeld met de zelfde vraag 2x ander antwoord. En anders lekker laten wezen, even bellen naam noteren van die vent desnoods opnamen op tape ben je nooit fout.
Ben je hartstikke fout.. opnames zijn alleen rechtsgeldig als je van tervoren meld en toestemming hebt dat het opgenomen mag worden.

Geplaatst: 07 sep 2006 18:40
door GSi Twente
berry schreef:
oenatje schreef:dus je koopt een astra 1,4. pleurt er een c20xe in. en je hoeft hem niet te laten keuren.


NOT
nope das niet waar maar omdat de GSI er in een 8 klepper en in een 16 klepper was in dat jaar en het vermogen niet met 40 % toeneemt mag het
maar nogmaals ik weet het niet dat zei die kerel bij het RDW dus .....
Dit klopt wel, alleen zul je je auto moeten laten wegen bij een RDW keuringsstation, dus geen APK station.
Daar zal men de papieren innemen, en dan worden de papieren opgestuurd, en zul je het in verloop van tijd terug krijgen.

Geplaatst: 07 sep 2006 18:42
door GSi Twente
Nog maar weer eens posten...
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Wanneer er in een gekentekend voertuig een motor wordt aangebracht met een
andere motorcode dan moet het voertuig bij een van de keuringsstations van de
RDW worden gekeurd om het kenteken en het kentekenregister aan te laten passen.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met
een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet
krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een
typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of
zijn gemachtigde importeur.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt
met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum
Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest
met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor
vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40%
is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het
TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen.
Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd
kentekenbewijs uitgereikt.

De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele
weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest
euro 275,00.

Geplaatst: 09 sep 2006 09:58
door Sounddragon
Als ie gekeurd wordt zou ik dat zowieso doen, anders wordt ie afgekeurd op teveel geluidsproduktie :wink:

Geplaatst: 11 sep 2006 15:39
door berry
Sounddragon schreef:Als ie gekeurd wordt zou ik dat zowieso doen, anders wordt ie afgekeurd op teveel geluidsproduktie :wink:
heb wel een leuk keuringsadresje alleen even de kat ertussen en>>> goedgekeurd :P:P

Geplaatst: 11 sep 2006 16:32
door Kakashi
Ik kom er even tussendoor.

Het lijkt mij leuk om 4x4 aandrijving op mn astra te zetten.
Het liefst in combinatie met een turbo natuurlijk.
Zou dat lukken ivm dingen die in de weg zouden liggen?

Geplaatst: 11 sep 2006 16:34
door Sin
lijkt leuk ja

zet de zaag maar in je bodemplaat