Externe aan/uit schakelaar laptop

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Externe aan/uit schakelaar laptop

Bericht door 2.nullutje »

Aangezien ik met mijn huidige projectje bezig ben, heb ik de volgende vraag:

Ik wil op mijn laptop een externe aan/uit schakelaar maken. Dus eentje die ik in mijn dashboard kan verwerken. Nu is mijn vraag hoe ik dit moet aansluiten. De schakelaar op mijn laptop wil ik dus nog kunnen laten werken terwijl er een extra schakelaar parallel bij zit. Dan maak ik achter in mijn laptop een soort jackplug aansluiting waarop ik de kabel van de dashboardschakelaar aan kan sluiten. Dus voor de duidelijkheid, beide schakelaars (dash en laptop) moeten de laptop parallel kunnen bedienen.

plaatje bij het praatje:
Afbeelding
de druktoets boven de "Asus" tekst is de aan/uit schakelaar. Hierop moet de volgende toets parallel worden aangesloten:

Afbeelding

Nu is mijn vraag, hoe doe ik dit, aangezien er op de druktoets vier pootjes zitten en op de rode toets twee, welke sluit ik waarop aan?

alvast bedankt.
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Denk dat je even moet meten, hoe hij de schakeling maakt.
Multimeter erbij, en kijken wat het huidige knopje overbrugd. (meter op weestand) Die polen overbruggen met je nieuwe schakelaar....
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

die schakelaar heeft 2 polene ook gewoon, alleen verdeeld over 4 pootjes (om stabieler te monteren) Dus even meten idd, 2 naastliggenden zijn intern aan elkaar gekoppeld.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
2.nullutje
forum-gebruiker
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

heb het doorgemeten en getest en heb de oplossing gevonden:

zodra ik deze pootjes met elkaar verbind (dus even m.b.v draadje met elkaar in contact breng) dan gaat de laptop aan. en ook weer uit als je nog eens contact maakt:

Afbeelding

vandeweek maar even in de auto aansluiten en testen.

thnx jongens!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

suc6!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie