Pagina 1 van 1
Fuseekogel ,smeerhoes gescheurd ,wat nu?
Geplaatst: 29 aug 2006 21:25
door Markwout
Hoi mensen misschien al een topic maar niks erover gevonden.
Me fuseekogel linksvoor de smeerhoes is gescheurd ik weet dat ik hem moet laten vervangen iemand enig idee hoe en wat het me gaat kosten?
En is dit zelf te doen? wat erbij nodig?
Geplaatst: 29 aug 2006 22:07
door Laagvlieger
waarom as los?????
HEEL simpel!
Wiel eraf.
Borgpin van kroonmoer fusee eraf en kroonmmoer losdraaien.
Dan paar ferme tikken tegen het fuseelichaam, dan springt de kogel eruit als je geluk hebt. Zoniet heb je speciale soort klem nodig.
Als de kogel los is het kapotte rubbertje eraf halen.
Fuseekogel goed inspecteren op roest/vuil. Zonodig schoonmaken.
Nieuw vet erin drukken en het nieuwe rubbertje eroverheen schuiven en vastklemmen met de bijgeleverde "elastiekjes".
Dan fuseekogel weer in fuseelichaam drukken, moer erop, GOED vast en weer borgen.
Dus alleen kogel hergebruiken als ie SPELING en ROESTvrij is van binnen.
Geplaatst: 29 aug 2006 22:08
door GSi Twente
Amen, het fusee kun je normaal zo opzij drukken.
Geplaatst: 29 aug 2006 22:09
door Laagvlieger
yupz, da shet voordeel van een homokineet. Die kan bewegen en knikken enzo dus hoef je niet los te halen
Geplaatst: 30 aug 2006 11:12
door 2.nullutje
hoesje zelf kost iets van 12,50 ofzo...
Geplaatst: 30 aug 2006 15:30
door Markwout
bedankt mannen
Ik hoef alleen voor de fuseekogel een hoes te halen ,fuseekogelhoesje 4 euro nieuw met elastiekjes ,vanochtend gevraagd bij garage
Volgens de garage hoef me fuseekogel erniet uit.
Ok thats it
Maar weten jullie wel wat het moment is om je steekas vast te draaien??
Geplaatst: 30 aug 2006 18:35
door GSi Twente
Pff... het beste is met lucht altijd.
Vond ik nog ergens...:
Centrale moer vastzetten op 100 Nm
Centrale moer loshalen
Weer vastzetten op 20 Nm
Verder vastzetten met een hoek van 90 graden
Geplaatst: 30 aug 2006 18:54
door Laagvlieger
klopt Erwin, maar die hoeft dus NIET los he hiervoor!
Geplaatst: 30 aug 2006 20:09
door Markwout
dus als ik het goed begrijp is de centrale moer gewoon weer op 100nm na het losmaken of 20 nm?
Niet los? werkt toch makkelijker?
Geplaatst: 30 aug 2006 21:36
door Laagvlieger
kzou helemaal makelijk zijn als je subframe eronder uit haalt. even motor eruit.
Waarom zo moeilijk doen????
Ik werk altijd volgens principe zo min mogelijk loshalen.
Is maar een rubber hoesje, daar is nix moeilijks aan.
Om daar nou hele as voor te gaan loshalen......
aanhaalmoment is 20Nm + 90 graden!!!!!! voro het geval je hem toch los wilt halen. 100 Nm is VEEL te weinig!
Geplaatst: 30 aug 2006 22:37
door 2.nullutje
Markwout schreef:bedankt mannen
Ik hoef alleen voor de fuseekogel een hoes te halen ,fuseekogelhoesje 4 euro nieuw met elastiekjes ,vanochtend gevraagd bij garage
Volgens de garage hoef me fuseekogel erniet uit.
Ok thats it
Maar weten jullie wel wat het moment is om je steekas vast te draaien??
ik genaaid!!
Geplaatst: 31 aug 2006 17:39
door GSi Twente
Wat Laag en ik al eerder zeiden, gewoon de veerpoot aan de kant drukken.
Pak een stuk touw of een stel tie-raps, en naar achteren hangen.
@2.nulletje, hoezo genaaid?
Als ze de fuseekogel geheel vervangen hebben, is het eveneens niet erg veel werk (naar eigen mening)...
Geplaatst: 31 aug 2006 18:32
door 2.nullutje
GSi Twente schreef:Wat Laag en ik al eerder zeiden, gewoon de veerpoot aan de kant drukken.
Pak een stuk touw of een stel tie-raps, en naar achteren hangen.
@2.nulletje, hoezo genaaid?
Als ze de fuseekogel geheel vervangen hebben, is het eveneens niet erg veel werk (naar eigen mening)...
ik bedoel dat ik 12,50 betaalde voor die hoes!!