Audio aangesloten maar nu...?
Audio aangesloten maar nu...?
Ik heb van de week een nieuwe versterker gekocht (Lanzar Vibe 531 - 5 kanaals)
omdat deze versterker 6 ingangen nodig heeft en mijn huidige radio maar 1 pre-out had heb ik besloten om ook een nieuwe radio te kopen.
ken wel gaan splitten maar dat is kut (geen fader enzo).
maar ik heb nu alles aangesloten alleen als ik me motor start hoor ik als ik me volume op 0 heb staan me dynamo over me boxen.
ik heb me voeding kabel helemaal apart liggen (links in de auto) en me tulp stekkers en speakerdraad wel bij elkaar aan de rechterkant.
dit moet dan toch niet uitmaken???
toch zoemt ie...
als ik me volume harder zet dan gaat die zoem/piep niet harder.
dit is het spulletje:
omdat deze versterker 6 ingangen nodig heeft en mijn huidige radio maar 1 pre-out had heb ik besloten om ook een nieuwe radio te kopen.
ken wel gaan splitten maar dat is kut (geen fader enzo).
maar ik heb nu alles aangesloten alleen als ik me motor start hoor ik als ik me volume op 0 heb staan me dynamo over me boxen.
ik heb me voeding kabel helemaal apart liggen (links in de auto) en me tulp stekkers en speakerdraad wel bij elkaar aan de rechterkant.
dit moet dan toch niet uitmaken???
toch zoemt ie...
als ik me volume harder zet dan gaat die zoem/piep niet harder.
dit is het spulletje:
- DayWaLk3R
- Oud-Clublid
- Auto('s): Tesla Model 3 LR
kan aan een kut massa punt liggen.. maar ik neem aan dat je gewoon de versterker geswitcht heb, en hiervoor daar geen problemen mee had ?
het kan nu ook zo zijn, dat je je massa poortjes van je HEadUnit verneukt heb. Als je namelijk een versterker afkoppelt, moet je altijd eerst de Tulpjes deruit trekken. en NOOIT als eerste de massakabel.
als je dat wel doet.. pakt je versterker de massa via de tulpen.. >>> dat ken je HU nie aan.
dus OF probeer je oude radio weer even. OF een radio, die 100% geen last van ruis heeft. dan weet je iig zeker dat het probleem niet van je radio afkomt.. maar van de bekabeling..
suc6
het kan nu ook zo zijn, dat je je massa poortjes van je HEadUnit verneukt heb. Als je namelijk een versterker afkoppelt, moet je altijd eerst de Tulpjes deruit trekken. en NOOIT als eerste de massakabel.
als je dat wel doet.. pakt je versterker de massa via de tulpen.. >>> dat ken je HU nie aan.
dus OF probeer je oude radio weer even. OF een radio, die 100% geen last van ruis heeft. dan weet je iig zeker dat het probleem niet van je radio afkomt.. maar van de bekabeling..
suc6
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Wáár heb je massa zitten ???? En hoe ???? Is de massakabel even dik of dikker als de + kabel ??? massapuntje netjes kaalgeschuurd ???
Je moet idd even uit zien te vinden of het dynamogeluidje door je radio in de amp wordt gegooid of dat het in de amp pas wordt toegevoegd.
Radio kan je proberen door even de speakers direkt op de HU aan te sluiten, of idd even switchen als je een 2e HU hebt, maar dat hoeft niet altijd verschil te maken. als het uit je HU komt kan je proberen om er een massa direkt naar het chassis bij te knopen, of een ontstoringsfilter in de plus kabel van je radio te hangen...
Heb je het alleen je voor, alleen je achter, of op AL je kanalen ??? trek anders even setje voor setje de tulpen eruit
even op onderzoek uit, en simpelweg dingen elimineren, dan kom je er vanzelf wel uit
Je moet idd even uit zien te vinden of het dynamogeluidje door je radio in de amp wordt gegooid of dat het in de amp pas wordt toegevoegd.
Radio kan je proberen door even de speakers direkt op de HU aan te sluiten, of idd even switchen als je een 2e HU hebt, maar dat hoeft niet altijd verschil te maken. als het uit je HU komt kan je proberen om er een massa direkt naar het chassis bij te knopen, of een ontstoringsfilter in de plus kabel van je radio te hangen...
Heb je het alleen je voor, alleen je achter, of op AL je kanalen ??? trek anders even setje voor setje de tulpen eruit
even op onderzoek uit, en simpelweg dingen elimineren, dan kom je er vanzelf wel uit
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
oke tnx!
hier kan ik wat mee!!! (op OGC zeiden ze dat ik er maar mee moest leren leven )
maar ik ben gister hele dag op Decibel geweest dus heb toen even geen tijd gehad en ben nu ffies te gaar om er nu naar te gaan kijken
maar ik zal even wat punten nalopen.
heb een 2e HU dus die kan ik er zo aankoppelen
en ik dacht dat ik het over alle boxen hoorde.
ik heb me oude versterker(tje) er ook nog even aangehangen omdat me nieuwe versterker helemaal geen singaal eerst oppakte, dus ging ik even me oude proberen. uiteraard is de tulpen eraf gehaald en daarna de bekabeling.
oude deed het ook niet.. wat bleekt, bij me nieuwe stekkerblokje van me nieuwe radio was ik vergeten de remote in elkaar te klikken
draadje had ik wel aangesloten, maar voor het blokje zat nog een apart aansluiting.
massa en voedingkabels zijn alle 2 even dik
massa heb ik in de reserve-wielbak zitten en is gewoon goed opgestuurd.
-----------
als ik me motor uit heb staan en ik heb volume op 0 is het ook stil, is echt alleen als de motor draait.
hiervoor had ik alleen links voeding liggen en rechts 1 tulpdraad
dus nu liggen er 2 tulpdraden bij en 2 speakerdraden voor de compo.
die storing kan toch niet zijn door die tulpstekkers en speakerdraden bij elkaar?
hier kan ik wat mee!!! (op OGC zeiden ze dat ik er maar mee moest leren leven )
maar ik ben gister hele dag op Decibel geweest dus heb toen even geen tijd gehad en ben nu ffies te gaar om er nu naar te gaan kijken
maar ik zal even wat punten nalopen.
heb een 2e HU dus die kan ik er zo aankoppelen
en ik dacht dat ik het over alle boxen hoorde.
ik heb me oude versterker(tje) er ook nog even aangehangen omdat me nieuwe versterker helemaal geen singaal eerst oppakte, dus ging ik even me oude proberen. uiteraard is de tulpen eraf gehaald en daarna de bekabeling.
oude deed het ook niet.. wat bleekt, bij me nieuwe stekkerblokje van me nieuwe radio was ik vergeten de remote in elkaar te klikken
draadje had ik wel aangesloten, maar voor het blokje zat nog een apart aansluiting.
massa en voedingkabels zijn alle 2 even dik
massa heb ik in de reserve-wielbak zitten en is gewoon goed opgestuurd.
-----------
als ik me motor uit heb staan en ik heb volume op 0 is het ook stil, is echt alleen als de motor draait.
hiervoor had ik alleen links voeding liggen en rechts 1 tulpdraad
dus nu liggen er 2 tulpdraden bij en 2 speakerdraden voor de compo.
die storing kan toch niet zijn door die tulpstekkers en speakerdraden bij elkaar?
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Normaal gesproken niet nee, maar het is niet onmogelijk...
Als ik zelf inbouw, speel ik liefst ook even tussendoor voordat ik de kappen weer terugschroef...
Ik zou als het door simpelweg stekkertjes trekken niet boven water komt gewoon de hele zooi weer losschroeven en een voor een de kabels weer aansluiten tot je je dynamo geluidje weer tegenkomt.
Je moet gewoon vanaf de bron (je HU) beginnen te zoeken waarmee je het geluid elimineert, het is gewoon een groundloopje waarschijnlijk.
Ik heb die ellende toen in mijn Ghadett een keertje gehad, was ook geen beginnen aan , tot iemand zo bijdehand was om de massa van mijn HU af te knippen in het dash en te verlengen naar het massapunt van de versterkers achterin....en weg was ie
Ik zeg niet dat dat bij jou nu de oplossing is, maar zo maf kan het wél zijn
Kan bijvoorbeeld zomaar zijn dat je 1 van de tulpkabels hebt gekneusd met inbouwen, en dattie nu ergens anders vandaan massa 'zoekt' tadaaaa fluittoontje
Als het ECHT niet lukt, wil ik desnoods wel een keertje een blik werpen, volgens mij weet je nog wel waar mijn huiZ woont
Als ik zelf inbouw, speel ik liefst ook even tussendoor voordat ik de kappen weer terugschroef...
Ik zou als het door simpelweg stekkertjes trekken niet boven water komt gewoon de hele zooi weer losschroeven en een voor een de kabels weer aansluiten tot je je dynamo geluidje weer tegenkomt.
Je moet gewoon vanaf de bron (je HU) beginnen te zoeken waarmee je het geluid elimineert, het is gewoon een groundloopje waarschijnlijk.
Ik heb die ellende toen in mijn Ghadett een keertje gehad, was ook geen beginnen aan , tot iemand zo bijdehand was om de massa van mijn HU af te knippen in het dash en te verlengen naar het massapunt van de versterkers achterin....en weg was ie
Kan bijvoorbeeld zomaar zijn dat je 1 van de tulpkabels hebt gekneusd met inbouwen, en dattie nu ergens anders vandaan massa 'zoekt' tadaaaa fluittoontje
Als het ECHT niet lukt, wil ik desnoods wel een keertje een blik werpen, volgens mij weet je nog wel waar mijn huiZ woont
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
alle kappen liggen nog open en bedrading ligt ook nog niet op de juiste manier in de achterbak.Sounddragon schreef:Normaal gesproken niet nee, maar het is niet onmogelijk...
heb eerst alle draadjes achter me radio los gehaald.
doorgemeten wat + en - was en opnieuw alles weer aangesloten met het nieuwe blokje eraan enzo
toen de bekabeling getrokken en tulpdraden.
heb daarna de versterker gepakt en alles aangesloten. (wat een kut werk als je niet weet wat + en - is van de composet
maar het is gelukt
heb toen eerst compo-set getest en na wat gerommel draaide dat goed.
toen de achterspeakers... tadaa die werkte ook
en toen de sub... flop.. die ging aan
maar had nog niet getest met motor aan,, starte voor de gein de motor want ik dacht.. anders trekt ie dalijk het batterijtje leeg..
en ineens.. bzzzzzzzzzzzzzzzzz een wesp!
was inmiddels al 4uur aan het knutselen, en werd al laat dus ben gestopt.
tot dusver nog niet verder gezoekt.
maar sound.. mocht ik er niet uitkomen dan geef ik wel even een brul.
want dit is moeilijk irrietant!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Is goed kerel, ik hoor het wel
Het is hier trouwens wel members only in het knutselhok he, dus dat wordt dan even formuliertje invullen
Het is hier trouwens wel members only in het knutselhok he, dus dat wordt dan even formuliertje invullen
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Is ook maar gein eej....
Als iedereen die hier in het hol komt lid zou worden, waren we inmiddels al de grootste club van NL
Als iedereen die hier in het hol komt lid zou worden, waren we inmiddels al de grootste club van NL
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Commercieel wordt het zowieso niet
Is een liefhebberscluppie om elkaar te helpen toch ??
Is een liefhebberscluppie om elkaar te helpen toch ??
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Is het ook, gewoon even zoeken en oplossen...
De aanhouder wint
De aanhouder wint
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
weer iets anders vaags...
me linker compo is heel zacht en rechts werkt gewoon normaal.
heb net even allerlei aansluitingen geprobeerd maar blijft heel zacht.
snap ook niet echt hoe nou dat aansluiten van me versterker werkt
en hoe moeten de kabels dan achter de HU gewoon massa op massa en voeding op voeding?
of ook omgedraait zoals op de versterker??
ik heb dus configuratie 1, maar zet ze even allemaal neer zodat je het verschil kan zien.
en hoe moeten de kabels dan achter de HU gewoon massa op massa en voeding op voeding?
ik heb dus configuratie 1, maar zet ze even allemaal neer zodat je het verschil kan zien.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Nou ehhh....zéker met 12 volt aansluiten, zou ik maar gewoon de + op de + en de - op de- aansluiten, dan blijven je spullen het langste werkenDaVaRiOuS schreef:weer iets anders vaags...
Let er bij de speakeraansluitingen ook goed op dat de plus en min goed zitten, dat heeft veel meer effekt als je denkt als er 1 verkeerd zit, het zal niet stuk gaan, maar lekker klinken is ook anders
Kan hier vandaan erg lastig zien wat er evt mis is..... zo te horen zou het best wel eens een zooitje kunnen zijn qua aansluitingen...
Gooi anders gewoon even alles los en doe het opnieuw, desnoods voor jezelf een schetsje maken welke kabel waarheen moet, en als je er eentje hebt gemaakt afstrepen op het papier... eenvoudig en klojo proof
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
ja maar zoals je ziet moet ik conf 1 hebben (niet gebrugd).
1 tulpstekker gaat dus op + en + en de ander tulpstekker gaat op - en -
hoe moet ik dit dan achterop me radio aansluiten?
gewoon + op + en - op -?
het staat niet voor niks zo beschreven lijkt me zo?
maar jij zegt dus dat ik beter gewoon op de versterker ook + op + moet doen en gewoon - op -?
1 tulpstekker gaat dus op + en + en de ander tulpstekker gaat op - en -
hoe moet ik dit dan achterop me radio aansluiten?
gewoon + op + en - op -?
het staat niet voor niks zo beschreven lijkt me zo?
maar jij zegt dus dat ik beter gewoon op de versterker ook + op + moet doen en gewoon - op -?
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Rode dropveter bij de rode, en zwarte dropveter bij de zwarte....
tulpkabels links en rechts goed gescheiden houden rechts op rood en links op wit
Speakers gewoon + op + en - op - uiteraard..
tulpkabels links en rechts goed gescheiden houden rechts op rood en links op wit
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
oke, maar snap dit even niet.. wat bedoel je ermee?Sounddragon schreef:Rode dropveter bij de rode, en zwarte dropveter bij de zwarte....
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
nou ehhh...dat je met je tulpen goed moet opletten dat je links en rechts niet omdraait
Je zoekt je de pokke als je dat verkeerd hebt en niet doorhebt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
is toch gewoon op de HUSounddragon schreef:nou ehhh...dat je met je tulpen goed moet opletten dat je links en rechts niet omdraait
front = rood op rood / zwart op wit
rear = rood op rood / zwart op wit
subw = rood op rood / zwart op wit
en op de versterker precies hetzelfde of lul ik nou stom?
waar moet ik die links en rechts verschil zien, op de versterker?
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
heb ook even een topic geopent op showyoursound
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=52127
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=52127
ben net weer even verder gegaan.
alles losgehaalt en alleen de voorboxen aangesloten opnieuw compo aangesloten. en wat denk je...
fader en balans kloppen voor geen kut.
links is stuk zachter als rechts.
als ik de fader helemaal naar voor doet gaat die zachter en naar achter blijft die hetzelfde en als ik de balans naar links doet gaat alles uit en als ik hem naar rechts doet dan gooit hij de balans wel gewoon naar rechts.
volgens mij klopt die radio gewoon voor geen KUT!
ik ga wel weer even langs die zaak en laat het daar even nakijken want ik wordt helemaal knettergek!
en dat hoereweer zit ook weer lekker mee... iedere keer als ik ga beginnen gaat het gvd regenen!
alles losgehaalt en alleen de voorboxen aangesloten opnieuw compo aangesloten. en wat denk je...
fader en balans kloppen voor geen kut.
links is stuk zachter als rechts.
als ik de fader helemaal naar voor doet gaat die zachter en naar achter blijft die hetzelfde en als ik de balans naar links doet gaat alles uit en als ik hem naar rechts doet dan gooit hij de balans wel gewoon naar rechts.
volgens mij klopt die radio gewoon voor geen KUT!
ik ga wel weer even langs die zaak en laat het daar even nakijken want ik wordt helemaal knettergek!
en dat hoereweer zit ook weer lekker mee... iedere keer als ik ga beginnen gaat het gvd regenen!
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Weet je ZEKER dat de tulpkabels goed zijn aangesloten ???
Heb je de andere HU al geprobeerd ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
ja ik had maar 1 tulp kabel in me radio in de fron pre-out gestoken en op channel 1 en 2Sounddragon schreef:Weet je ZEKER dat de tulpkabels goed zijn aangesloten ???
en dan speakerkabels op channel 1 en 2 (links en rechts)
dus kan nooit verkeerd zijn!
Heb me andere HU even geprobeerd en die heeft maar 1 pre-out en heb daarop even alleen dus de front erop gezet en die doet precies hetzelfde.
misschien komt het dat ik eerst alles aangesloten moet hebben???