Alleen maar problemen...
Alleen maar problemen...
Beste mensen.
Ik heb sinds 2 maanden nu een opel astra sport 1.8 16 klepper uit 1995. Ik heb alleen maar problemen ermee. Mijn klepdekselpakking is stuk. Hij verbruikt koelvloeistof. Heb een bruine kleur in me resevoir zitten. Dus denk dat mijn koppaking ook stuk is. Hij slaat op de pook. Dus er is ook iets mis met de versnellingsbak. Denk de motersteunen. Ik weet me op dit moment geen raad meer. Ik heb eigenlijk iemand nodig die me wilt helpen met het reveseren van het blok. Ik heb er zelf niet heel veel verstand van maar wil het wel graag leren.
Aangezien ik mijn auto ook nodig heb voor mijn werk. En als ik geen lopende auto heb. Heb ik dus ook geen inkomsten. Wie o wie wilt mij helpen hiermee. Heel veel geld heb ik niet. Dus kan geen duizende euro's op dit moment missen.
Ik hoor graag van jullie!!!
Groetjes
Ik heb sinds 2 maanden nu een opel astra sport 1.8 16 klepper uit 1995. Ik heb alleen maar problemen ermee. Mijn klepdekselpakking is stuk. Hij verbruikt koelvloeistof. Heb een bruine kleur in me resevoir zitten. Dus denk dat mijn koppaking ook stuk is. Hij slaat op de pook. Dus er is ook iets mis met de versnellingsbak. Denk de motersteunen. Ik weet me op dit moment geen raad meer. Ik heb eigenlijk iemand nodig die me wilt helpen met het reveseren van het blok. Ik heb er zelf niet heel veel verstand van maar wil het wel graag leren.
Aangezien ik mijn auto ook nodig heb voor mijn werk. En als ik geen lopende auto heb. Heb ik dus ook geen inkomsten. Wie o wie wilt mij helpen hiermee. Heel veel geld heb ik niet. Dus kan geen duizende euro's op dit moment missen.
Ik hoor graag van jullie!!!
Groetjes
ASTRA C1.8xel 16 klepper! 115 pk-tjes
Openluchtfilter
Remus uitlaat
Openluchtfilter
Remus uitlaat
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Het meeste kun je jezelf aanleren, schaf even een vraagbaak aan doe precies zoals het er in staat en er kan je weinig mis gaan. Eerst observeren, constateren en dan repareren. Eerst kijken wat er kapot is dan kijken wat je gaat doen en dan repareren, desnoots foto's maken zodat je weer weet hoe het inelkaar moet.
- Motor rubbers checken op scheurtjes
- Versnellings mechanisme controleren op speling
- Zoeken naar lekkages
Succes er mee
- Motor rubbers checken op scheurtjes
- Versnellings mechanisme controleren op speling
- Zoeken naar lekkages
Succes er mee
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Oke volgend probleem. Ik wil net mijn auto starten. Ik hoor alleen een klik en voor derest doet die niks meer. Helemaal niks meer. Ik heb hem proberen over te starten. met een andere auto omdat ik dacht dat de accu leeg is. Doet die het nog niet. Als ik ook start. dan zakt mijn benzinemeter ook. Net alsof die stroom te weinig krijgt.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
Iemand enig idee wat het kan zijn?
ASTRA C1.8xel 16 klepper! 115 pk-tjes
Openluchtfilter
Remus uitlaat
Openluchtfilter
Remus uitlaat
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
De poort van Twente zal ik maar zeggen, naast de Regge.
Nee, zonder lol, midden Overijssel, kortbij Almelo.
Maar zoals Niels al zei, koop een vraagbaak.
Probeer je auto eens over te starten.
Laat hem lopen, zet hem na een 15 min weer uit, start ie niet, dan laadt de dynamo niet meer bij.
Stopt de auto direct na het eraf halen van de startkabels, dan is wss de accu kapot.
Dusse, een auto of accu en een stel startkabels.
Succes.
Nee, zonder lol, midden Overijssel, kortbij Almelo.
Maar zoals Niels al zei, koop een vraagbaak.
Probeer je auto eens over te starten.
Laat hem lopen, zet hem na een 15 min weer uit, start ie niet, dan laadt de dynamo niet meer bij.
Stopt de auto direct na het eraf halen van de startkabels, dan is wss de accu kapot.
Dusse, een auto of accu en een stel startkabels.
Succes.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
kan zijn dat de koolborstels van de startmotor op zijn, of het relais is niet goed meer.Rootje schreef:Heb hem al proberen over te starten... Maar ik hoor een klik en dat was het...dus ja....
moet je gewoon iemand laten starten en vasthouden en een ander met de hamer op het relais van de startmotor slaan.
gaat de startmotor dan draaien hoef je hem alleen te ruilen voor een gereviseerde startmotor
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
OFF er staat een cilinder vol koelwater!
Dat de motor waterslag maakt.
Trekt ie ook ERG veel stroom als je probeert te starten.
Bougies eruit, zekering van brandstofinjectie eruit en starten maar tot er geen water meer uit spuit
Iemand die je niet zo aardig vind zet je voor de motor met het verzoek even in de gaatjes te kijken of z e iets "zien". Whahaah
Dat de motor waterslag maakt.
Trekt ie ook ERG veel stroom als je probeert te starten.
Bougies eruit, zekering van brandstofinjectie eruit en starten maar tot er geen water meer uit spuit
Iemand die je niet zo aardig vind zet je voor de motor met het verzoek even in de gaatjes te kijken of z e iets "zien". Whahaah
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Ik heb contact gehad met de garage waar die gekocht is. Deze zeggen dat ik maandag moet langs komen en dat ze er dan zullen naar kijken wat ze kunnen doen. Maar ja dan moet ik hem eerst wel lopend krijgen. Kun je me even een handleiding schrijven hoe ik de bougie's eruit moet halen? hiervoor heb je toch ook een speciale sleutel nodig? Ik hoor het wel!
Groetjes
Groetjes
ASTRA C1.8xel 16 klepper! 115 pk-tjes
Openluchtfilter
Remus uitlaat
Openluchtfilter
Remus uitlaat
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Bovenkant motorblok heeft een zwarte platic strip die met twee boutjes vast zit. Die moet eraf. Dan zie je vier dikke kabels die naar doppen in het blok gaan. Deze moet je aan de kop eruit trekken
(soms zit er een oranje klemmetje op 1 van de koppen. Deze loshalen. Vinger door het gat aan de ronde kant, en de andere kant kan je dan onder de kop van zo'n bougiekabel drukken om hem erna uit te trekken)
Als je dat bij alle vier gedaan hebt, heb je dus vier gaten vanuit de bovenkant gezien. Daarin zitten de bougies.
Hiervoor heb je idd een speciale bougiedop (maat = 16) nodig.
(soms zit er een oranje klemmetje op 1 van de koppen. Deze loshalen. Vinger door het gat aan de ronde kant, en de andere kant kan je dan onder de kop van zo'n bougiekabel drukken om hem erna uit te trekken)
Als je dat bij alle vier gedaan hebt, heb je dus vier gaten vanuit de bovenkant gezien. Daarin zitten de bougies.
Hiervoor heb je idd een speciale bougiedop (maat = 16) nodig.
ik was vandaag op me werk aant lanterfanten en zag me baas bezig met een jeep. die deed ook alleen klik, en meer niet. dat kwam omdat het contactslot niet in orde was, me andere collega verbond de plus van de acuu direct naar de startmotor en wist zo de auto te starten, toen heeft de accu zich opgeladen...
maar hoe is het met jou GSi afgelopen? wat wa shet oordeel/oplossing van die gasten in de garage waar je je auto kocht?
maar hoe is het met jou GSi afgelopen? wat wa shet oordeel/oplossing van die gasten in de garage waar je je auto kocht?
Conclusie garage,
Kleppendekselpakking stuk (heeft die gemaakt),
hitteschild zat los, (heeft die gemaakt)
motersteunen versleten (maar daar gaat die verder niks aan doen).
koppaking is niks mis mee volgens hem. Hij heeft de koelvloeistof deksel eraf gedraait en er kwam niks omhoog. Dus er zou geen onderdruk of what ever wat die zei aanwezig zijn. (maar gebruikt wel koelvloeistof)
Accu was stuk heeft die nieuwe in gezet.
Zo dat was het...
he he
maar ja ik moet hem toch binnenkort een grote beurt geven. Dan vervang ik een hele hoop.
Groetjes
Kleppendekselpakking stuk (heeft die gemaakt),
hitteschild zat los, (heeft die gemaakt)
motersteunen versleten (maar daar gaat die verder niks aan doen).
koppaking is niks mis mee volgens hem. Hij heeft de koelvloeistof deksel eraf gedraait en er kwam niks omhoog. Dus er zou geen onderdruk of what ever wat die zei aanwezig zijn. (maar gebruikt wel koelvloeistof)
Accu was stuk heeft die nieuwe in gezet.
Zo dat was het...
he he
maar ja ik moet hem toch binnenkort een grote beurt geven. Dan vervang ik een hele hoop.
Groetjes
ASTRA C1.8xel 16 klepper! 115 pk-tjes
Openluchtfilter
Remus uitlaat
Openluchtfilter
Remus uitlaat
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Hoe ziet je olie eruit ??? heb je geen gelig/bruine smurrie op de binnenkant van je oliedop ???? zo gaat je olie er namelijk uitzien als er koelvloeistof bij komtRootje schreef:Conclusie garage,
Kleppendekselpakking stuk (heeft die gemaakt),
hitteschild zat los, (heeft die gemaakt)
motersteunen versleten (maar daar gaat die verder niks aan doen).
koppaking is niks mis mee volgens hem. Hij heeft de koelvloeistof deksel eraf gedraait en er kwam niks omhoog. Dus er zou geen onderdruk of what ever wat die zei aanwezig zijn. (maar gebruikt wel koelvloeistof)
Accu was stuk heeft die nieuwe in gezet.
Zo dat was het...
he he
maar ja ik moet hem toch binnenkort een grote beurt geven. Dan vervang ik een hele hoop.
Groetjes
Heb je erg veel condens uit de uitlaat als ie loopt en al warm is ????
koelvloeistof verdwijnt meestal niet in het niets
Ga anders eens langs de dealer, die kunnen een chemisch testje doen waarmee ze kunnen bepalen of de kop/pakking heel is
Misschien kan een gewone garage dat ook wel, misschei is het wel slim om hem bij de RDW/ANWB te laten keuren, krijg je zwart op wit wat er allemaal met je auto mis is... is soms wel schrikken, maar dan weet je 100% zeker of er iets mis is
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
auto is vorig jaar anwb gekeurd. Sticker zit erop en heb het rapport gezien. toen was er vrijwel niks aan en dat wat eraan was hebben ze laten maken. rekeningen aanwezig en te zien in het onderhoudsboekje. Een van de voornaamste reden dat ik hem heb gekocht...
Groetjes
Groetjes
ASTRA C1.8xel 16 klepper! 115 pk-tjes
Openluchtfilter
Remus uitlaat
Openluchtfilter
Remus uitlaat
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
geel/bruine smurrie aan de oliedop (in in carterslangen en kleppendeksel), heet "sludge" en komt door condens, door bv veel korte stukken rijden.
Als de motor warm is en je zet hem af. Draai voorzichtig de dop van je koelwaterreservoir eraf. Deze geeft normaal dan even wat druk (zoals een cola-fles openen bv)
Als de koppakking koelwater lekt, is deze druk vele malen groter !
Bij de Opel-dealer hebben ze zoals hiervoor gezegd. een "snuffelaar", is een balgje met daaronder twee reservoirs met vloeistoffen. deze wordt, direct na openen reservoir op de opening van het reservoir gedrukt. (bij warme motor) door in de balg te knijpen, worden de dampen in je reservoir door de vloeistoffen heen gehaald, en kan je door verkleuring ervan zien of er uitlaatgassen (co en co2) bij zitten, en dus de koppakking lekt.
Als de motor warm is en je zet hem af. Draai voorzichtig de dop van je koelwaterreservoir eraf. Deze geeft normaal dan even wat druk (zoals een cola-fles openen bv)
Als de koppakking koelwater lekt, is deze druk vele malen groter !
Bij de Opel-dealer hebben ze zoals hiervoor gezegd. een "snuffelaar", is een balgje met daaronder twee reservoirs met vloeistoffen. deze wordt, direct na openen reservoir op de opening van het reservoir gedrukt. (bij warme motor) door in de balg te knijpen, worden de dampen in je reservoir door de vloeistoffen heen gehaald, en kan je door verkleuring ervan zien of er uitlaatgassen (co en co2) bij zitten, en dus de koppakking lekt.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
een filter die stuk is ? Verstopt kan wel maar dan istie toch echt wel duidelijk te zien.Rootje schreef:oke volgend probleem. Auto maakt een pokke herrie en trekt niet meer. Heb een open luchtfilter erop zitten. Denk dat deze stuk is wat denken jullie?
Misschien iets los in de luchttoevoer ? (is het sinds de open-luchtfilter ?)
Uitlaat stuk ?