Pagina 1 van 2
K&N 57i luchtfilter
Geplaatst: 08 aug 2006 18:54
door GSI-Sneek
heey luitjes
heb vandaag de K&N 57i luchtfilter op mijn GSi van 1995 gedaan.
toen ik hem er op had en m ging starten was het geluid amper verandert.
toen zag ik dat er een klein scheurtje in de slang naar het SFI zat.
dit heb ik toen dichtgetaped met duke tape(tijdelijke oplossing
)
dit hielp een klein beetje en het geluid werd al ietjes beter maar heeft nog steeds te standaart en heeft niet het gewenste resultaat van wat je van een open luchtfilter mag verwachten.
maat van mij heeft ook een open luchtfilert maar die hoort gewoon zoals een open luchtfilter moet horen(mooi race geluid dus (8) )
wie weet wat er aan de hand is met die van mij??
gr arjan
Geplaatst: 08 aug 2006 18:59
door Laagvlieger
wat voor motor?
Geplaatst: 08 aug 2006 19:00
door GSI-Sneek
ow sorry vergeten bij te zetten
tis een 2.0 16v GSI uit 1995
Geplaatst: 08 aug 2006 19:03
door Laagvlieger
heb jij al zo'n SFI vervanger erop?
Of is het een Ecotech?
Die bak dempt ook best wel geluid.
Brullen doen ze pas onder belasting he!
Geplaatst: 08 aug 2006 19:08
door oenatje
ja en k&n sux big time voor een 2 liter 16v
Geplaatst: 08 aug 2006 19:28
door GSI-Sneek
Laagvlieger schreef:heb jij al zo'n SFI vervanger erop?
Of is het een Ecotech?
Die bak dempt ook best wel geluid.
Brullen doen ze pas onder belasting he!
nee wat houd zon vervanger presies in dan?
tis geen ecotech
Geplaatst: 08 aug 2006 20:46
door Laagvlieger
Ecotec staat op je kenteken als X20XEV.
Staat er C20XE dan heb j egeen Ecotec.
Dat glimmende ding boven het kleppendeksel is een SFi vervanger.
Te krijgen bij de tuningshops enzo.
is er ALLEEN voor de C20XE!!!!
Geplaatst: 08 aug 2006 21:16
door GSI-Sneek
ok dan bedankt
zal m wel even vervangen dan
Geplaatst: 08 aug 2006 21:23
door GSI-Sneek
oww jah
is het veel gekloot om zon ding te vervangen?
Geplaatst: 08 aug 2006 21:40
door Laagvlieger
4 boutjes en een pakking. valt wle mee dus.
Geplaatst: 08 aug 2006 21:41
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:4 boutjes en een pakking. valt wle mee dus.
Je hebt alleen wel kans dat de boutjes (inbus) muurvast zitten
(of afbreken)
Geplaatst: 08 aug 2006 22:17
door GSi Twente
Knup d'r een Lexmaul bij aan, dan resoneert het door de auto, zo'n keihard geluid wat je dan krijgt.
Geplaatst: 09 aug 2006 07:09
door Bart(astra)
of koop een groep-a uitlaat, dan maakt het niet meer uit wat voor luchtsysteem je hebt, want dat hoor je dan toch niet meer !
Geplaatst: 09 aug 2006 17:50
door GSI-Sneek
Bart(astra) schreef:of koop een groep-a uitlaat, dan maakt het niet meer uit wat voor luchtsysteem je hebt, want dat hoor je dan toch niet meer !
haha help je me dan mee een bank te beroven??
dan kan ik t vast wel betalen
Geplaatst: 09 aug 2006 17:51
door GSI-Sneek
GSi Twente schreef:Knup d'r een Lexmaul bij aan, dan resoneert het door de auto, zo'n keihard geluid wat je dan krijgt.
mm ok wat is lexmaul dan?
Geplaatst: 09 aug 2006 18:39
door Sounddragon
Geplaatst: 09 aug 2006 18:53
door GSi Twente
Lexmaul ansaugbrücke, der gibst nur leistung!!!
Geplaatst: 09 aug 2006 20:02
door oenatje
ik moet ook zo'n lexmaul hebben. is dat bruut in het geluid?
Geplaatst: 09 aug 2006 22:16
door GSi Twente
Duidelijk als een standaard inlaat.
Geluid is veel kenmerkender met een Lexmaul.
Geplaatst: 11 aug 2006 21:59
door GSI-Sneek
maare heeft zon SFI- vervanger nog een andere functie dan alleen het geluid?
en wort t geluid dan ook gelijk een stuk harder of valt t wel mee?
Geplaatst: 11 aug 2006 22:58
door Bart(astra)
GSI-Sneek schreef:maare heeft zon SFI- vervanger nog een andere functie dan alleen het geluid?
en wort t geluid dan ook gelijk een stuk harder of valt t wel mee?
.er zou ook vermogenswinst mee te behalen zijn !
Geplaatst: 11 aug 2006 23:27
door Raymond-oud
op markplaats staan nog twee lexmaul aanzuigbruggen te koop
Geplaatst: 12 aug 2006 17:13
door GSi Twente
raymond schreef:op markplaats staan nog twee lexmaul aanzuigbruggen te koop
Laat ik er nou nog net eentje hebben liggen, van die 2.
Geplaatst: 12 aug 2006 19:09
door oenatje
wat kost ie?
Geplaatst: 25 aug 2006 15:07
door GSI-Sneek
heey luitjes
hier heb ik nog even een report met hoe het met mijn luchtfilter gaat:
gewoon KUT!!!
auto stotterd bij lage toeren, en elke rit valt ie wel 1 of 2 keer uit.(en af en toe gaat ie daarna ook weer aan
)
nu heb ik er sinds vandaag weer een vreemd probleem bij. als ik stilsta met mijn auto met de motor aan b.v. lang voor een stoplicht of een brug wachten, dan wordt ie wel zo warm dat de teller tussen de 95 en 100 graden komt(bijna in t rood dus). en als ik daarna weer ga rijden gaat ie heel snel weer terug naar de normale 90 graden.
komt dit allemaal door die luchtfilter of is t iets anders??