Pagina 1 van 1
kachelradiateur lek..!!
Geplaatst: 06 aug 2006 20:54
door Roy 2.0 16v
hee
je kent t wel, even de auto schoonmaken voor vakantie volgende week, haal ik de matten bij de voetruimte / pedalen eruit, natte plek...
kachel even op stand 3 aan, en jahoor, de druppels kwamen langzaam. aan de bestuurderskant rechts, onderaan de middenconsole iets boven je tapijtje zegmaar. soms druppelt er niks, en soms met regelmaat. zal wel een slang poreus zijn of niet goed meer aansluiten.
maar: hoe is dit te repareren ? ? ? ?? ? ik zag wel dat er iets zit vast geklikt en daaronder komt t vandaan.
kom maar op met de hulp, alvast bedankt.
gr. Roy
Geplaatst: 06 aug 2006 21:49
door Melbo
Haal je isolatiematten ONDER je vloerbekleding eruit en laat deze drogen in de zon / op de kachel! Door dit zelfde grapje kon ik een nieuw stuk in mijn vloer lassen, omdat alles lekker is gaan roesten onder die isolatiematten die kletsnat waren!
Is wel even een rotwerkje, maar ik zou het zeker even doen! Kachelradiateur repareren heb ik gewoon bij de dealer laten doen. Geloof dat ik 300 euro ofzo kwijt was inclusief nieuwe radiateur...
Geplaatst: 06 aug 2006 21:52
door Bart(astra)
Het is idd meestal de kachelradiateur zelf die lekt.
De slangen die daarop aangesloten zitten, zitten namelijk pas aan de andere kant van je schutbord (de motorruimte)
Geplaatst: 06 aug 2006 22:17
door Roy 2.0 16v
humpf, maar die slangen zitten toch ook aan die kachelradiateur zelf vast met een slangeklem of iets dergelijks? hopelijk is het iets simpels ipv. 300.- lappen
en om die vloermat los te halen, wat moet er dan allemaal los?
toch alleen die kap linksvoor/onder? naast de bestuurdersstoel. of ook je middenconsole als je t goed wilt doen.
gvd weer lekker klaar mee, een week voor vakantie
Geplaatst: 06 aug 2006 22:43
door Bart(astra)
uhm.... complete vloermat moet eruit.
Dus stoelen, zitting achterbank(weet niet zeker), dorpelkappen compleet.
Koelwater ruikt niet echt lekker in de broeiende zon !!
Kachelradiateur steek met twee uiteindes (pijpen) door het schutbord heen, en de slangen zitten dus pas in de motorruimte daarop met idd slangenklemmen. Vaak zijn de kachelslangen ook behoorlijk rot waardoor je ze er waarschijnlijk al niet heel af kan krijgen (poreus) en is het misschien handig deze meteen ook te vervangen (als dat nog nooit eerder gebeurd is).
Geplaatst: 06 aug 2006 22:56
door Roy 2.0 16v
oke bedankt, zal morgen het 1 en ander gaan doen, o.a. even naar de dealer voor n afspraak.
om de kachelradiateur te vervangen wordt zeker de ruimte gebruikt nadat je je handschoenkastje en vakje daaronder hebt losgehaald?
Geplaatst: 07 aug 2006 20:47
door Roy 2.0 16v
vrijdag afspraak bij de dealer, zomercheck, dynamocheck en eventueel vervangen of nieuwe spanningsregelaar, en ze gaan me kachel onderzoeken.
vandaag lekte ie nergens, en ik moet zeggen dat me koelvloeistofpeil ook nog goed is.
zou het kunnen dat ie water lekte door een wasbeurt diezelfde dag, en dat er waswater in me kachel is gekomen? ( ja dat kan)
maar dan zou me interieurfilter nat moeten zijn neem ik aan?
hopelijk was het 1malig en was het dus waswater, als ie weer lekt dan vang ik het op met wcpapier om te kijken welke kleur etc.
maar moet nog wel even me matten weghalen om te laten drogen....
Geplaatst: 07 aug 2006 21:13
door Raymond-oud
je kunt het wel proeven wat het is is het zoet dan is het koelvloeistof
smaakt het naar bier moet je me even bellen dan kom ik er aan
Geplaatst: 08 aug 2006 12:00
door Rallyastra
Gewoon zelf alles los gaan draaien en proberen, midenconsole er uit bekijken wat er allemaal los moet conclusies trekken wat je gaat doen. Zelf even frotten en die 300 euro in je zal houden of de makkelijke manier en 300 euro in het kanaal gooien.
Geplaatst: 09 aug 2006 07:08
door Bart(astra)
watahyahknow schreef:pas wel op met het lostrekken van de kachelslangen in de motorruimte , de pijpjes waar ze opzitten zijn van dunwandig koper en de leidingen zitten er meestal behoorlijk op vastgerot .
ik probeerde ze los te krijgen door de rubber leidingen rond te draaien met een waterpomptang en kneep meteen de leidingen ovaal , het beste is nieuwe rubberen leidingen kopen en de oude in de lengte opensnijden als ze vastzitten
"...met een waterpomptang...."