Pagina 1 van 3
Inhouden
Geplaatst: 21 jul 2006 10:44
door Kakashi
Net toen ik op wilde trekken, hield de motor in zn 1 en 2 op zo´n 2500/3000 toeren in. En dat deed ie een paar keer.
Als ik dan gas bij geef pakt ie em weer op en gaat ie er weer vandoor.
En bij de laatste keer ging zelfs het storings lampje branden.
Wat zou het kunnen zijn? Motor oververhit en de fan wilde even niet aanslaan?
Want net in motorkap even open gehad en toen ging de fan draaien.
En dat nou ik morgen op vakantie ga
Geplaatst: 21 jul 2006 14:14
door Laagvlieger
lampje heeft gebrand dus ----> uit laten lezen bij de dealer!
Geplaatst: 21 jul 2006 14:15
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:lampje heeft gebrand dus ----> uit laten lezen bij de dealer!
ja hoelang is de vraag...
als die 2tellen gebrand heeft, heeft het nog geen nut want dan staat die foutcode niet in de comp.
Geplaatst: 21 jul 2006 14:17
door Laagvlieger
echt wel.
Foutcode gaat pas weg naar 15X starten ofzo en ligt ook aan de soort foutcode.
Hoe lang lampje brand zegt nix over het wel of niet opslaan.
Geplaatst: 21 jul 2006 14:44
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:echt wel.
Foutcode gaat pas weg naar 15X starten ofzo en ligt ook aan de soort foutcode.
Hoe lang lampje brand zegt nix over het wel of niet opslaan.
ow nouja wel vaag dan want opel deal bij ons zei van ja als het lampje aan en meteen weer uitgaat heeft hij de foutcode niet opgeslagen.
als de foutcode erin zit blijft deze ongv 5 dagen opgeslagen.
hele andere redenering dan dat jij hebt (ook met de tijdsduur hoelang die is opgeslagen)
Geplaatst: 21 jul 2006 14:55
door Kakashi
Heel vreemd. Het lampje was echt een paar seconden aan. en nou doet ie weer normaal. ben van hoofddorp naar schiphol oost en weer terug gereden. (moest tanken voor de vakantie) En toen hield ie niet in. En nou rijd ie weer perfect.
Ik ga het goed in de gaten houden. Heb geen tijd om naar de dealer te gaan. Moet ik een afspraak maken, en ik ga vanacht op weg naar tsjechie.
Mjah ik hoop dat ie zich een beetje gedraagt daar.
Geplaatst: 21 jul 2006 15:07
door D_V_R_O_S
Kakashi schreef:Heel vreemd. Het lampje was echt een paar seconden aan. en nou doet ie weer normaal. ben van hoofddorp naar schiphol oost en weer terug gereden. (moest tanken voor de vakantie) En toen hield ie niet in. En nou rijd ie weer perfect.
Ik ga het goed in de gaten houden. Heb geen tijd om naar de dealer te gaan. Moet ik een afspraak maken, en ik ga vanacht op weg naar tsjechie.
Mjah ik hoop dat ie zich een beetje gedraagt daar.
ik zou gewoon nu even langs gaan en uitlezen!
is 2 tellen werk...
Geplaatst: 21 jul 2006 15:32
door Kakashi
Ik ga dr even naar toe. Kijken of ik het meteen kan uitlaten lezen.
Geplaatst: 21 jul 2006 16:50
door Kakashi
Kom net van de dealer. En ze hadden (zoals ik al verwachtte) geen tijd
Dus ikhou em in de vakantie in de gaten. Ik ben anwb verzekerd. Dus ik heb zo een vervangende auto als het nodig is.
Laten we hopen van niet.
Dit was denk ik 1 van mn laatste posts.
Tot over drie weken!!!!!
Geplaatst: 21 jul 2006 16:54
door D_V_R_O_S
Kakashi schreef:Kom net van de dealer. En ze hadden (zoals ik al verwachtte) geen tijd
Dus ikhou em in de vakantie in de gaten. Ik ben anwb verzekerd. Dus ik heb zo een vervangende auto als het nodig is.
Laten we hopen van niet.
Dit was denk ik 1 van mn laatste posts.
Tot over drie weken!!!!!
fijne vakantie en ik hoop voor je dat die het gaat redden
Geplaatst: 22 jul 2006 16:56
door Laagvlieger
jooow fijne vakantie.
@ Davarious.
Meeste dealers zijn niet zo into the "motronic" zeg maar.
Motronic is echt mijn ding
Foutcodes op toerentalsensors KAN hij in bepaalde gevallen niet opslaan.
Ligt aan de soort fout.
Voor alle andere sensoren/dingen geld, Lampje aan (ook al is het 0,00000001 sec), Foutcode opgeslagen.
Deze code wordt gewist zodra:
1) De accu losgekoippeld wordt langer dan minuut,
2) De code niet weer "aanwezig" ( aanwezig = lampje aan) is geweest sinds de laatste 15 (aantal weet ik niet zeker, moet ik keer opzoeken) start en draai cycli.
Snappie?
Geplaatst: 22 jul 2006 18:27
door GSi Twente
Meeste dealers hebben geen 1e auto-electronica-technicus.
Das het verschil aan Marcel, hijs the man.
Geplaatst: 22 jul 2006 18:30
door Laagvlieger
Geplaatst: 23 jul 2006 11:16
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:jooow fijne vakantie.
@ Davarious.
Meeste dealers zijn niet zo into the "motronic" zeg maar.
Motronic is echt mijn ding
Foutcodes op toerentalsensors KAN hij in bepaalde gevallen niet opslaan.
Ligt aan de soort fout.
Voor alle andere sensoren/dingen geld, Lampje aan (ook al is het 0,00000001 sec), Foutcode opgeslagen.
Deze code wordt gewist zodra:
1) De accu losgekoippeld wordt langer dan minuut,
2) De code niet weer "aanwezig" ( aanwezig = lampje aan) is geweest sinds de laatste 15 (aantal weet ik niet zeker, moet ik keer opzoeken) start en draai cycli.
Snappie?
ja ik snap!
mjah ik heb namelijk een storing in me ETC en heb die een keer laten uitlezen. hij zei zit in de buurt van je gaskleppositiesensor maar dat moet je maar even gaan meten dan...
nou daar heb ik de balle verstand van
probleem is trouwens nog niet opgelost, want hij zei ook... die etc dingen geven vaak storingen en kan echt van alles zijn dus is veel zoek/meet werk.
dus marcel.. hebbie even tijd
Geplaatst: 24 jul 2006 00:41
door Laagvlieger
nou mijn eigen ETC is ook kut laatste jaar.
Ding werkt vaker niet dan wel, en dan geeft ie foutcode op de TC stappemotor. Rare is dat ie het wel gewoon doet.
Maar goed, strax de V6 erin, heeft nieuwe stappemotor, nieuwe bekabeling, aleen de oude GSi TC computer.
Ik gaat het wel zien.
motorcode lampje
Geplaatst: 24 jul 2006 22:19
door Michel82
Als het lampje 2 a 4 seconden brand kan ook te maken hebben met vuiligheid in de motor de motor wilt zich herstellen en dan gaat het lampje branden als het lampje lang brand en heel erg vaak dan zou je hem kunnen uitlezen. je kan ook je onderhoudsboekje raadplegen of een vraagbaak
Geplaatst: 25 jul 2006 09:31
door Laagvlieger
Vuiligheid laat geen lampjes branden, tenzij daardoor een sensor verkeerde waardes gaat meten.
Geplaatst: 25 jul 2006 10:23
door GSi Twente
Het is vaak het geval van onderhouds gevoelige onderdelen die men laat zitten tot het daadwerkelijk kapot is.
Men zou gewoon eens wat meer geld er tegenaan gooien met onderhoud.
Als ik zie wat er met een revisie voor kleine dingen vaak met elkaar in verband staan, dat kost alles bij elkaar genoeg euro's.
Maar naderhand dan ook geen gezeik ermee gelukkig.
Geplaatst: 31 jul 2006 21:55
door verliefdopGSI
kabel breuk in je lucht/massa sensor zitten?
kan zijn dattie af en toe (bij drempel of hobbel) contact verbreekt?
Geplaatst: 06 aug 2006 12:37
door Kakashi
Joooww. Ben weer terug van vakantie. (iets eerder dan verwacht, maarja)
De auto het zich redelijk gedragen. Alleen met de heen reis en de terug reis gin het lampje branden en begon ie weer in te houden.
Ik ga em zo snel mogenlijk laten uitlezen.
En gister ochtend vlak voor we weg gingen had ik even de auto verplaatst om in te pakken. En toen ik de motor startte stotterde hij een beetje en blies onwijs veel rook uit. Een paar minuutjes stationair laten draaien (bleef rook uitblazen). Maar na dat de motor goed warm was hield dat op. En toe na een kilometer begon ie in te houden.
Dus ik vraag me af of het alleen vuil in de motor is. Of dat er nog veel meer bij komt kijken.
Geplaatst: 06 aug 2006 14:35
door Laagvlieger
ah weer terug. Jah laat uitlezen dan weet je meer.
Geen geluiden uit de bak gehoord?
Geplaatst: 06 aug 2006 16:32
door Kakashi
Nee. Ik heb helemaal niks gehoord.
Alleen had ik in het begin van de vakantie 1 keer moeite met de achteruit, ik was iets naar voren gereden en wilde em daarna in zn achteruit zetten.
Maar toen bleef een tandwiel draaien ofzo. Ik kreeg em even niet in zn achteruit, net alsof je misschakeld en je koppeling te vroeg laat op komen zegmaar.
Maar dat was maar 1 keer.
Geplaatst: 06 aug 2006 18:14
door Laagvlieger
nja das nix bijzonders.
Geplaatst: 07 aug 2006 11:27
door Kakashi
Kheb misschien het probleem gevonden.
Een klein slangetje die van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger gaat is een beetje verrot en laat lucht door. Misschien dat valse lucht het probleem is. Mjah ik ga zo even een nieuwe slangetje halen.