David & Robbie go to EDS motorsport ...
Geplaatst: 20 jul 2006 22:20
Zoals de meesten wel wisten heb ik al een hele tijd een C20LET met GT28R en mooi spruitstukkie door Robbie laten inbouwen ... dus dat gedeelte slaan we even over
Door deze combinatie was ik dus genoodzaakt me motormanagement aan te passen ... dus zijn we maar naar EDS gegaan voor het beste resultaat ....
aangezien Robbie zelf ook erg benieuwd was wat voor geweld (of niet) eruit zou komen ging ie uiteraard mee ....
EDS zelf (met een hele dikke Seat Leon met dikke turbo onder de kap):
Inlaatgedeelte losgekoppeld want was "te smal" volgens Arno, dit moest wat groter allemaal ... dus hop geen gezeik alles los en zagen passen en meten .. geen gezeik gewoon doen .. SUPER GAST die Arno!
Erg opvallend was dat er veel "buitenlanders" waren ...
Een Poolse Cali Turbo op de brug:
Nederlandse Astra Turbo Diesel op de bank:
SUPER STRAKKE GT met C20LET met daarnaast een Astra Turbo die even kwam aanrijden uit Bugarije:
De GT onder de loep:
Kwam even een Corvette voorbij geblazen ... ook leuk natuurlijk ...
En weer terug naar de GT:
Mooie Turboooo:
The Boostbeest stond er ook netjes geparkeerd:
En toen ging ik op de bank:
Door dat de wastegate niet strak genoeg stond afgesteld kon ie z'n druk niet vasthouden met als gevolg een dip in me vermogenskromme en een duurdruk van "maar" 0,8 bar met als resultaat 291,3 PK @ 5411 tpm & 409,5 NM @ 3561 tpm ... toch niet onaardig dacht ik zo ... vooral niet met "maar" 0,8 bar turbodruk!
We hebben daar zo het een en ander kunnen sleuten (echt SUPER service daarzo van Arno!! Petje af!!) alleen dit konden we echt niet zo even 1-2-3 fixen met dat gloeiend hete spruitstukje eromheen enzo ... dus dat gaat van het weekend goedkomen en dan moet ie uitkomen op een Overboost van 1,5 bar en duurdruk van 1,1 - 1,2 bar ... ben benieuwd ... want dit gaat al WAAAAAAAAANZINNIG!!
Door deze combinatie was ik dus genoodzaakt me motormanagement aan te passen ... dus zijn we maar naar EDS gegaan voor het beste resultaat ....
aangezien Robbie zelf ook erg benieuwd was wat voor geweld (of niet) eruit zou komen ging ie uiteraard mee ....
EDS zelf (met een hele dikke Seat Leon met dikke turbo onder de kap):
Inlaatgedeelte losgekoppeld want was "te smal" volgens Arno, dit moest wat groter allemaal ... dus hop geen gezeik alles los en zagen passen en meten .. geen gezeik gewoon doen .. SUPER GAST die Arno!
Erg opvallend was dat er veel "buitenlanders" waren ...
Een Poolse Cali Turbo op de brug:
Nederlandse Astra Turbo Diesel op de bank:
SUPER STRAKKE GT met C20LET met daarnaast een Astra Turbo die even kwam aanrijden uit Bugarije:
De GT onder de loep:
Kwam even een Corvette voorbij geblazen ... ook leuk natuurlijk ...
En weer terug naar de GT:
Mooie Turboooo:
The Boostbeest stond er ook netjes geparkeerd:
En toen ging ik op de bank:
Door dat de wastegate niet strak genoeg stond afgesteld kon ie z'n druk niet vasthouden met als gevolg een dip in me vermogenskromme en een duurdruk van "maar" 0,8 bar met als resultaat 291,3 PK @ 5411 tpm & 409,5 NM @ 3561 tpm ... toch niet onaardig dacht ik zo ... vooral niet met "maar" 0,8 bar turbodruk!
We hebben daar zo het een en ander kunnen sleuten (echt SUPER service daarzo van Arno!! Petje af!!) alleen dit konden we echt niet zo even 1-2-3 fixen met dat gloeiend hete spruitstukje eromheen enzo ... dus dat gaat van het weekend goedkomen en dan moet ie uitkomen op een Overboost van 1,5 bar en duurdruk van 1,1 - 1,2 bar ... ben benieuwd ... want dit gaat al WAAAAAAAAANZINNIG!!