Pagina 1 van 1

HONEY, WE BLEW UP THE SCENIC

Geplaatst: 17 jul 2006 03:52
door pluggie
Dit is een verhaal over een 1.9 cDi Scenic die recentelijk overleden is na een 3 jaar oude levensduur:

Afbeelding

Nighttime life:
Afbeelding

P&O deck:
Afbeelding

Sailing out:
Afbeelding

Thundering below Thames tunnel; UK on TomTom 800 Euro edition:
Afbeelding

Goodmorning RAFB Leeming, Wakker worden:
Afbeelding

RAFB Linton On Ouse, met houten vleugel en grinnek sjon:
Afbeelding

RAFB Waddington:
Afbeelding
Afbeelding

Renault Scenic @ RAFB Cranwell, net na de foto zettie de AB derin, autoalarmen gaan echt dus in km omstreken af, waanzinnig:
Afbeelding

Campinkje ook nog gezellig:
Afbeelding

Pimm's on ice met de Engelse kabouters:
Afbeelding

RAFB Coningsby haalde die ook nog:
Afbeelding

RAFB Barkston Heath: Syerston nog bezocht en problemen, laatste foto before it happened:
Afbeelding

Turbo in stukken geslagen, toen blok in, toen sloeg die op hol op zijn eigen olie, toen de olie op was, stopte die, en sloeg vast:

10 meter rook 3 meter breed, je weet niet wat je meemaakt:
Afbeelding

we stonden gelukkig stil, en koele chauffeur, terwijl ik en Marco alles uit achterklep stonden te jassen:
Afbeelding
Afbeelding

eerst turbo fluiten, toen kapte die, toen deedtie het weer effe, toen we stil stonden een ratel, en toen gingdie, sleutel uit contact: RENNUH. Na vastslaan: rust: erin draaien sleepoog uit achterbak, einde oefening:
Afbeelding
Afbeelding

Stille getuigen:
Afbeelding
Afbeelding

Eronder liep erna bruine zooi deruit, olie vermengt met water, dus de anwb man zei later iets van zelfs headers door de breeders, weetikhet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heel veel mazzel, thanks to afsleepdude, kan verhaal niet uitleggen:
Afbeelding
Afbeelding

Pffff:
Afbeelding

Prima modelleke, net verkocht, onderhoudsboekkie derbij:
Afbeelding

Deze later weer gewisseld te Dover, verhaal apart weer voor Chevrolet Trauma:
Afbeelding

En met 4 auto's nu thuis. Blok van die Scenic echt finaal en finaal en finaal in de poeier:
Afbeelding

Nog meer stille getuigen:
Afbeelding

Ik overdrijf wel eens, maar als je eruit springt en je ziet echt vol gas ver boven de toeren die zo'n blok mag, zijn blok de olie verbruiken erdoorheen blazen als brandstof, dat kun je je echt niet voorstellen...

Pa en Marcel gebelt, en erna zowel RAC, RAC was meteen naar elke centrale 'no this is NOT a quick fix'. No this is not a quick fix. Ben benieuwd wat met deze auto gebeurt. Die wordt geheid gerepatrieerd. Blok ligt echt 100% finaal in poeier. Kwamen Willem ook ergens in pub tegen "dat is waarom ik never nooit geen turbo wil" en bij afsleeptoko vertelden ze dat ze nog wel eens meemaakten bij zware afsleepwagens.

Geplaatst: 17 jul 2006 09:33
door oenatje
sow maar is het geen garantie?

Geplaatst: 17 jul 2006 10:58
door GSi Twente
Meeste fabriekgaranties zijn 2 of 3 jaar, en op draaiend gedeelte is altijd van toepassing dat je de beurten allemaal netjes hebt laten doen bij de dealer, mits km-stand elke keer goed was.
Tis een lullige verzekeringskwestie, alla touwtrekken, want niemand wil betalen.

Meestal wordt het 50/50 opgelost als je pech hebt. :roll:

Geplaatst: 17 jul 2006 11:21
door pluggie
Was leasebak, dus ze zoeken het maar uit.

Geplaatst: 17 jul 2006 11:24
door GSi Twente
Das altijd goed. :lol:

Geplaatst: 17 jul 2006 11:31
door Rallyastra
Toch fijn dat ik GSi rij, als mij zoiets gebeurt rijd mn auto 2 dagen later weer met een andere motor. Laat bij de garage maar eens een motor vervangen, kun je beter compleet nieuwe auto bestellen die heb je nog eerder.

Geplaatst: 17 jul 2006 11:46
door pluggie
Ik stapte in NL in, en kzei echt meteen 'hij fluit, is de turbo'.

1) herkend zo'n jongen niet zelf.
2) hij gebruikte al olie, zonder dat eronder lag.
3) jongen had al bij vorige beurt gezegt dattie olie gebruikte en een fluit geluid maakte, hebben ze niks aan gedaan.

Zullen zich nu ook wel voor kop slaan.

Turbo stopte ermee, toen deedtie het weer, en na 10 km einde oefening: Turbo geklapt, ratel (stukkies door blok ?), toen ging die op hol, sleutel in je hand en toen was de olie op.

FIN !

Ach je maakt het mee. Best eng hoor alssie op hol slaat en er komt vol gas zwart/grijze rook uit 10 meter lang 3 meter breed, voor je gevoel gaattie in de fik. Duurde sec of 30.

Geplaatst: 17 jul 2006 12:01
door GSi Twente
Bij m'n broer op het werk hebben ze ook zulke Scenics in de lease.
Ook al een aantal volledige revisie, dan wel nieuw onderblok en kop gehad.
Gewoon dikke rommel van Renault!

Viva La France! :roll:

Geplaatst: 17 jul 2006 14:40
door Laagvlieger
Plugz kan niet zeggen dat het saai was in Engeland :wink:

Geplaatst: 20 jul 2006 22:57
door David
Laagvlieger schreef:Plugz kan niet zeggen dat het saai was in Engeland :wink:
Die maakt altijd wel wat spannends mee ... echt elke keer weer :D

Maar zo iets wil je NIET mee maken met je eige auto :?

Geplaatst: 22 jul 2006 19:20
door Sounddragon
:shock: Goed nieuwZ :(

Ik heb ook nog een Renault turbodiesel voor de deur staan :?

Laten we maar hopen dat dat soort grappen ons bespaard gaan blijven :wink:

Geplaatst: 22 jul 2006 20:54
door Laagvlieger
pff dat weet je met de franse slag he.
Dat het gebeurd is zeker, maar wanneer is de vraag. hahhaha
Neej hoor, Geintje Jeff.
:lol: :wink:

Geplaatst: 22 jul 2006 21:03
door Sounddragon
Zat ook meteen weer aan die trailer met turbodieselblokken, turbo's, IC's enzow te denken, als dat naar een dealer getransporteerd wordt, neem ik aan dat het noodzakelijke voorraad is :roll: :?

Geplaatst: 22 jul 2006 23:27
door Laagvlieger
mwoaa turbo's hebben wij nog geen klachten mee gehad.
IC's horen vaak bij een nieuwe turbo he.
Als de turbo kapot draait blaast ie de stukken de IC in.

Geplaatst: 24 jul 2006 00:05
door pluggie
Huib doet ook de Burn Scenic:
Afbeelding

Geplaatst: 31 jul 2006 22:08
door verliefdopGSI
enigste keer dat ik die rook heb gezien zoals jij un beschrijft, was toen un stomme stage loper 7 liter olie in un 3,4 liter olie blok gooide :shock:

"had verkeerd gelezen op de olie kaart "

idioot :shock:

Geplaatst: 01 aug 2006 21:40
door Bart(astra)
verliefdopGSI schreef:enigste keer dat ik die rook heb gezien zoals jij un beschrijft, was toen un stomme stage loper 7 liter olie in un 3,4 liter olie blok gooide :shock:

"had verkeerd gelezen op de olie kaart "

idioot :shock:
En waarom heet zo iemand een stage loper ? :roll:

Geplaatst: 01 aug 2006 22:59
door web
Omdat het woord "stagiair" te moeilijk is?

Geplaatst: 01 aug 2006 23:49
door verliefdopGSI
whahahahahaha :lol:

neuh omdat ze de boel moeten slopen en er dan 8er komen dat echte beunhazen BBL doen en niet halfgare schoolopleiding doen en dana met baby huidje in de werkplaats beginnen :wink: