Pagina 1 van 1

het GROTE temperatuur Sensor Topic (Participatie vereist!)

Geplaatst: 09 jul 2006 14:24
door Marty
het GROTE temperatuur Sensor Topic (Participatie vereist!)

Het is zondag middag, je hebt niets te doen, en wel zin in een paar vuile handen.......!! Zo ja, dan ben je geschikt om mee te doen in dit topic.

Het volgende:

Bij de Astra Tacho's (maakt niet uit of deze tot 220/240 of 260km/h loopt) zijn er 2 verschillende schaalverdelingen van de temperatuur aanduidingen.

Variant nr 1:
Afbeelding

90 GRADEN is IN HET MIDDEN van de SCHAALVERDELING en het RODE vlakje is 110GRADEN.


Variant nr 2:

Afbeelding

90 Graden is op een kwart van de schaalverdeling en ROOD = 100 graden.



Nu komt het, het zou (in der naam der wetenschap) erg fijn zijn, als een aantal mensen 1) het voltage op hun sensor willen meten (CONTACT AAN en multimeter erop, zal zo rond de 9 volt liggen)

2) Hun sensor eruit willen draaien en kunnen noteren wat er op staat (Op de 6 kant zijn een aantal dingen geslagen) BIJV SPAIN Z075 12V 120.c 3439088 94/04 of SPAIN Z073 12V 120.c 3439088 94/04 ENZ


Zouden een aantal zo vriendelijk willen zijn om het bovenstaande te doen en hun op te geven:

Wat voor tellerbak (variant 1 /2)
of je airco hebt ja/nee
Voltage op de sensor:
Inchrift op sensor:



mijn dank is enorm groot

Geplaatst: 09 jul 2006 14:30
door Laagvlieger
Mijn V6 Teller:

Das type 2.
10 volt,
Geen airco,
nummer kom ik nog op terug.

Geplaatst: 09 jul 2006 14:36
door Marty
Mijn eigen gegevens:

V6 Teller (Digi voor astra)

Type 2
met Airco:
Voltage niet bekend: (sensor defect)
SPAIN Z075 12V 120.c 3439088 94/04

Geplaatst: 09 jul 2006 16:42
door Laagvlieger
voltagemeting losse telerunits:

260 teller, type 2: ---> 10,00 Volt.
240 teller, type 1: ---> 9,94 Volt.
220 teller, type 1: ---> 10,15 Volt.

Lichte afregelverschillen.
Zal wel in tolerantie zitten ofzo.

nodig

Geplaatst: 09 jul 2006 18:15
door Delax80
alsk me tellerunit er x uitheb zalk het zkr even bekijken.....ben alleen nie zo goed in dat priegel gebeuren dus zolang het niet echt nodig is laat ik het liever zitten :?

maruhm.....waar heb je die gegevens voor nodig dan alsk vrage mag

Geplaatst: 09 jul 2006 18:44
door Marty
Je Tellerunit hoeft er niet uit.. Gaat om de temperatuur sensor die in je blok (op je thermostaat) zit geschroeft.

En die gegevens zijn "in de naam der wetenschap", omdat ik(en laagvlieger) het willen weten, en omdat ik Vermoed dat ik een verkeerde combo tellerbak/sensor* erin heb zitten ivm zeer afwijkende waarde's.

*Als de theorie klopt dat er twee verschillende sensoren zijn.

Geplaatst: 09 jul 2006 19:05
door Kakashi
Waar precies zit ie? (foto's)

Dan zal ik morgen even kijken wat ik kan doen.

Geplaatst: 09 jul 2006 19:16
door Marty
Links vooraan, onder in je thermostaat (waar de korte slang naar je radiateur gaat)

Afbeelding

Er zit een Kabelschoentje overheengeschoven en met een Sleuteltje 13 draai je hem eruit. (zorgen dat je motor koud is, en even je vinger op het gaatje houden als je hem eruit hebt)

Geplaatst: 09 jul 2006 19:23
door Kakashi
Ok thnx.

Morgen even kijken.

Geplaatst: 18 jul 2006 17:49
door D_V_R_O_S
nu is het probleem, ik ben bang dat er bij mij verkeerde platen in het tellerhuis zitten.
mijne komt zelden op het middelste streepje te staan (zit zegmaar een variant 1 plaat in)
maar hij staat altijd op het 1e streepje of net ietsjes erboven

als ik daarna stil staat en de motor ffies laat lopen, loopt hij wel door naar de 90 graden.

ook al is het bloedheet... zou ik zeggen dat onder het rijden ook gewoon op 90 moet staan maar dat staat nog altijd op streepje nr. 1

Geplaatst: 18 jul 2006 18:01
door pluggie
Moet je die van mij ook nog weten ? Dan doe ik daar thuis wel even naar kijken, kzit nu klus te Utreg, dus wordt morgen.

Geplaatst: 18 jul 2006 18:07
door pluggie
DaVaRiOuS schreef:nu is het probleem, ik ben bang dat er bij mij verkeerde platen in het tellerhuis zitten.
mijne komt zelden op het middelste streepje te staan (zit zegmaar een variant 1 plaat in)
maar hij staat altijd op het 1e streepje of net ietsjes erboven

als ik daarna stil staat en de motor ffies laat lopen, loopt hij wel door naar de 90 graden.

ook al is het bloedheet... zou ik zeggen dat onder het rijden ook gewoon op 90 moet staan maar dat staat nog altijd op streepje nr. 1
Geen hol aan de hand. Hij staat rijdend vaak onder de 90, (tussen de 80 en 90 dus).

Geplaatst: 18 jul 2006 19:57
door Rallyastra
Marty schreef:Links vooraan, onder in je thermostaat (waar de korte slang naar je radiateur gaat)

Afbeelding

Er zit een Kabelschoentje overheengeschoven en met een Sleuteltje 13 draai je hem eruit. (zorgen dat je motor koud is, en even je vinger op het gaatje houden als je hem eruit hebt)
Dat is dan 1 euro 50 © he :wink:

Geplaatst: 18 jul 2006 20:29
door Marty
Ga eerst maar eens meten en kijken Relly.. dan valt over die 1,50 te praten :wink:

Geplaatst: 18 jul 2006 20:32
door Marty
pluggie schreef:Moet je die van mij ook nog weten ? Dan doe ik daar thuis wel even naar kijken, kzit nu klus te Utreg, dus wordt morgen.
Ja Graag PLUG!!

Maar wat ik ECHT NOG even GRAAG WIL WETEN:


IEMAND DIE ZIJN TEMP SENSOR ERUIT HAALT EN OPSCHRIJFT WAT ER OP STAAT VAN EEN TYPE 1 EN VAN EEN TYPE 2!!!! :idea: :idea:

Geplaatst: 18 jul 2006 21:38
door Kakashi
Ik heb is gekeken. Maar ik kan em niet vinden.
Kijk ik met mijn neus? Of zit ie bij een 8 kleppert ergens anders?

Geplaatst: 19 jul 2006 08:44
door AstraLaVista
Als we straks tijd hebben, zal ik even kijken bij onze 2 wagens.
Moeten toch even kijken bij m'n vriend z'n 8v want z'n temperatuurmeter is van de wap.

Geplaatst: 19 jul 2006 10:09
door D_V_R_O_S
ik zal vanavond ook even voor je kijken martin