Pagina 1 van 1

thermostaat

Geplaatst: 30 jun 2006 17:12
door gsi driver
mijn auto word warm als hij stationair draaid en de vin slaat nie aan!!! waarschijnlek is het mijn thermostaat alleen die krijgen ze nie los zonder het af te breken nu moet ik mijn dis riem en zo ook allemaal vervangen!!! weet iemand een oplossing of kan iemand dat? groeten

Geplaatst: 30 jun 2006 17:30
door Rallyastra
Is dat niet de schakeling op je vin stuk ? geloof dat er zon lang werpig blokje op zit.

Geplaatst: 30 jun 2006 17:43
door D_V_R_O_S
thermostaat zit toch gewoon met 2 soort van die vinnetjes geklemt.
kun je er zo afklikken.

zie het nut er niet van om de boel af te breken :roll:

thermostaat

Geplaatst: 30 jun 2006 17:59
door gsi driver
ja ik weet het ook nie!!! hebben ze mij zo verteld
hoe kan ik dat controleren?

Geplaatst: 30 jun 2006 18:02
door D_V_R_O_S
zit nog op me werk dus ken even geen foto'tje maken van dat ding.
iemand anders??? :roll:

anders maak ik hem vnaaf wel even ls ik thuis ben... (rond uurtje of 8)

ahha

Geplaatst: 30 jun 2006 18:19
door gsi driver
ok relax!!!! bedankt he ik heb er nie zo veel verstand van!!! maar ze hadden het over mijn thermostaat huis ofzo die zit muurvast en als ze die door draaien dan breekt hij en dan moets ik ook gelijk een nieuwe waterpomp en zo dis ook

Geplaatst: 30 jun 2006 19:10
door Laagvlieger
wat voor motor heb je?

Geplaatst: 30 jun 2006 19:30
door Roy 2.0 16v
ik heb er zo een:

Afbeelding

maar voor vragen over motors kan je beter bij http://www.motor-forum.nl/forum/index.php kijken


:lol: :lol:

Geplaatst: 30 jun 2006 19:53
door gsi driver
ik heb een c20ne!!! de bouten zijn afgebroken!!! nu moet ik de rest ook vervangen mooi klote want hij komt net uit de spuiterij en dan heb ik dit weer word een dure maand!!!!

Geplaatst: 30 jun 2006 20:36
door D_V_R_O_S
helaas ken ik even geen foto maken... batterijen zijn op :evil:
maja jij heb een c20ne, kweetnie of het daar anders zit?

Geplaatst: 30 jun 2006 21:06
door Raymond-oud
kun je de afgebroken boutjes niet uit booren dan??
met een klein boortje moet dat lukken en dan even het draad weer
gangbaar maken
dat lijkt mij de goedkoopst oplossing :roll:

ps word je radiateur wel warm dan of niet ???

Geplaatst: 30 jun 2006 22:32
door Laagvlieger
zie het probleem ook niet zo.
Zijn gewoon 3 standaard M6 boutjes.
Uitboren die hap.

Afbeelding

Geplaatst: 01 jul 2006 08:12
door Bart(astra)
....en je kan er nog redelijk goed bij ook !


alleen snap ik niet, dat als de boutjes van het thermostaathuis afbreken, dat je dan ook meteen een nieuwe waterpomp moet :?: :roll:

Geplaatst: 01 jul 2006 14:52
door 2.nullutje
heb ik gelijk ook een vraagje... hoe kun je controleren of je thermostaat kapot is. Als je em eraf haalt, kun je dan ergens aan zien of hij niet meer goed functioneert? Voordat ik em eraf haal en ik gelijk weer een nieuwe pakking moet gaan halen... en als je em losschoeft, komt er dan koelingswater uit of niet, of moet je dat eerst aftappen ergens?
Bedankt alvast.

Geplaatst: 01 jul 2006 17:02
door RedBill
Nieuwe thermostaat kost maar een tientjuh of 2,5... Zijn geen dramatische bedragen...

Geplaatst: 01 jul 2006 18:23
door Laagvlieger
komt koelwater uit jah.
eenmal lo smoet er ook een nieuwe pakking tussen.
Als ie niet goed werkt kun je dat merken aan het traag warm worden van de motor en slecht werkende kachel.
Zoiets zal je alleen eerder in de winter merken :lol:

Geplaatst: 01 jul 2006 20:25
door Bart(astra)
Snelle methode is voelen aan de slangen van de radiateur.
De slang vanaf de radiateur warm/heet ? = thermostaat open !

Geplaatst: 02 jul 2006 16:07
door 2.nullutje
ok thnx! Dan ga ik dat een dezer dagen nog effe nakijken...

Geplaatst: 02 jul 2006 16:22
door Laagvlieger
Officieel moet je hem met een meetklok in kokend water leggen, zodat je de grote van de opening kan zien.
Maar das bullshit en in epraktijk doe je dat niet. Je haalt oude thermostaat eruit. Flikkert hem een heel eind weg, je plaatst een nieuwe en gaat weer rijden.

Geplaatst: 02 jul 2006 17:29
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:Officieel moet je hem met een meetklok in kokend water leggen, zodat je de grote van de opening kan zien.
Maar das bullshit en in epraktijk doe je dat niet. Je haalt oude thermostaat eruit. Flikkert hem een heel eind weg, je plaatst een nieuwe en gaat weer rijden.
Ik hoop voor jou dat die van de v6 goed blijft werken ! :wink:

Geplaatst: 02 jul 2006 19:25
door Laagvlieger
hahah hoop ik ook. daarom zit er een (dure) nieuwe in :D