Cilinderkop: Gescheurd / Nieuwe of Buisje?
- Darknexus
- forum-gebruiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Cilinderkop: Gescheurd / Nieuwe of Buisje?
aangezien ik al een tijdje een gescheurde cilinderkop zou ik een andere cilinderkop of deze reparerer.
Alleen ik weet niet echt al die adressen (Rotterdam en omgeving)waar ik een buisje erin kan proppen en wat de gemiddelde kosten ervan zijn?
Of zou ik gewoon een nieuwe cilinderkop kunnen kopen en op zetten?
Wie kan mij vertellen wat echt het beste manier is want vandaag was er een verstopping in mijn koelcirkel en denk niet echt dat het zo langer veilig is om te rijden :S.
Groetjes Edin.
Alleen ik weet niet echt al die adressen (Rotterdam en omgeving)waar ik een buisje erin kan proppen en wat de gemiddelde kosten ervan zijn?
Of zou ik gewoon een nieuwe cilinderkop kunnen kopen en op zetten?
Wie kan mij vertellen wat echt het beste manier is want vandaag was er een verstopping in mijn koelcirkel en denk niet echt dat het zo langer veilig is om te rijden :S.
Groetjes Edin.
Begin eens met kopnummer te vermelden.
KS700 volgens mij heb je. Nummer staat op zijkant.
700 is hardste kop, scheurt vaak, na buis beste kop: harder dan Cosscast.
KS400 of 851 weinig info, vaak niet gescheurt, nl "zachte kop" vaak blijkt de kop iets krom of koppakking, weinig info, hoewel sommigen las ik zonder kop deraf al diagnose kunnen stellen, maar die gingen morgen ook RDW bellen las ik "hoeveel der nog rijden", kben benieuwd.
Materiaalsterkten: 350 Nm cosscast 380 Nm KS700 220 Nm KS400
KS851 is een 400 met DIS, via RobbieS.
Ik vermoed dat je een KS700 hebt. 92er was jij toch. Kopnummer staat aan zijkant. Zonder DIS kun je het zien staan, bovenste 3 cijfers, met DIS moet je even de DISplaat losschroeven die ervoor zit, DIS bestaat als Cosscast en 851 iig. Maar je hebt denk ik een 700. Die zijn hoe gek ook klinkt te hard. Opel dat Lotus/Cossworth na gaat doen werkt niet altijd, natrium gevulde kleppen bleven gelukkig.
Van wat hier iig bekend is, 700 scheurt vaak, 400 trekt vaak krom. Geen wet van persen en smeden en dinges.
Verder meningen verdeelt, mocht je bij diagnose gescheurde kop hebben, buis erdoorheen slaan is betere optie, moet wel goed, bypass wordt door sommigen gezien als betere optie. Bv Bobo had bypass.
Maar begin met diagnose mbt hoeveel olie je terugvind begin vooral met kopnummer even te vermelden.
C20NEs overigens komen in 1 blok verschillende maten injectoren in voor soms af fabriek, vrijdag geleerd. Was stuk gegaan met Lexmaul en wat andere modificaties, en kwamen af fabriek verschillende injectoren naar boven vertelde die (er zijn 3 versies, maar die mogen niet door elkaar gebruikt worden in principe), ook wel bijzonder.
KS700 volgens mij heb je. Nummer staat op zijkant.
700 is hardste kop, scheurt vaak, na buis beste kop: harder dan Cosscast.
KS400 of 851 weinig info, vaak niet gescheurt, nl "zachte kop" vaak blijkt de kop iets krom of koppakking, weinig info, hoewel sommigen las ik zonder kop deraf al diagnose kunnen stellen, maar die gingen morgen ook RDW bellen las ik "hoeveel der nog rijden", kben benieuwd.
Materiaalsterkten: 350 Nm cosscast 380 Nm KS700 220 Nm KS400
KS851 is een 400 met DIS, via RobbieS.
Ik vermoed dat je een KS700 hebt. 92er was jij toch. Kopnummer staat aan zijkant. Zonder DIS kun je het zien staan, bovenste 3 cijfers, met DIS moet je even de DISplaat losschroeven die ervoor zit, DIS bestaat als Cosscast en 851 iig. Maar je hebt denk ik een 700. Die zijn hoe gek ook klinkt te hard. Opel dat Lotus/Cossworth na gaat doen werkt niet altijd, natrium gevulde kleppen bleven gelukkig.
Van wat hier iig bekend is, 700 scheurt vaak, 400 trekt vaak krom. Geen wet van persen en smeden en dinges.
Verder meningen verdeelt, mocht je bij diagnose gescheurde kop hebben, buis erdoorheen slaan is betere optie, moet wel goed, bypass wordt door sommigen gezien als betere optie. Bv Bobo had bypass.
Maar begin met diagnose mbt hoeveel olie je terugvind begin vooral met kopnummer even te vermelden.
C20NEs overigens komen in 1 blok verschillende maten injectoren in voor soms af fabriek, vrijdag geleerd. Was stuk gegaan met Lexmaul en wat andere modificaties, en kwamen af fabriek verschillende injectoren naar boven vertelde die (er zijn 3 versies, maar die mogen niet door elkaar gebruikt worden in principe), ook wel bijzonder.
Laatst gewijzigd door pluggie op 22 mei 2006 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Puur voor je eigen kennisbank Plug.. DIS = er ook met KS700!pluggie schreef:Zonder DIS kun je het zien staan, bovenste 3 cijfers, met DIS moet je even de DISplaat losschroeven die ervoor zit, DIS bestaat als Cosscast en 851 iig.
(mijn 2.8 had een KS700)
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Met een nieuwe of ruilkop is het idd maar nog de vraag wat daar weer aan scheelt.
Reparatie heb ik nu bij 2 KS700 koppen laten doen met een buisje er doorheen.
En daar geeft het bedrijf garantie op, maar ik vertrouw er gewoon op dat zoiets als garantie helemaal niet aan de orde komt.
Als ik dus iets voor je kan betekenen, PM maar.
En het bedrijf waar ik het laat doen, kan ik je goedkoper regelen als via Hennie Boomkamp, want die stuurt ze ook naar V-max in Duitsland.
Reparatie heb ik nu bij 2 KS700 koppen laten doen met een buisje er doorheen.
En daar geeft het bedrijf garantie op, maar ik vertrouw er gewoon op dat zoiets als garantie helemaal niet aan de orde komt.
Als ik dus iets voor je kan betekenen, PM maar.
En het bedrijf waar ik het laat doen, kan ik je goedkoper regelen als via Hennie Boomkamp, want die stuurt ze ook naar V-max in Duitsland.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen