Pagina 1 van 1

asbak los/kapot

Geplaatst: 19 mei 2006 20:31
door Roy 2.0 16v
wie weet hoe het zit met het asbakmechanisme?

bij mij zijn alle veren en pennetjes weg en de asbak klapt dus snel naar voren als je t knopje indrukt, en nou is de plaat ook los aan de linkerkant dus valt soms schuin eruit en alles trilt met rijden.

heel leuk allemaal, maar is de asbak makkelijk te vervangen? ikzelf denk van niet omdat je niet goed de pennetjes en veertje enzo kunt herplaatsen. veel gepriegel en geen ruimte zegmaar
als ik een andere asbak erin wil, moet ik denk ik al de hele middenconsole loshalen, want alles zit aan elkaar, dus de bak om de handrem enz., en dan is het nog maar even kijken of het lukt

hoe zit het ? ik als roker hecht veel waarde aan n goede asbak!

Re: asbak los/kapot

Geplaatst: 19 mei 2006 23:37
door Melbo
Roy 2.0 16v schreef:hoe zit het ? ik als roker hecht veel waarde aan n goede asbak!
Iemand die rookt in zijn Astra help ik niet...








:lol:

Geplaatst: 20 mei 2006 00:01
door Roy 2.0 16v
:shock:

help me nouuuuu

dhr. A. Stra staat erop dat het wordt gemaakt !! 8)

Geplaatst: 20 mei 2006 09:25
door Laagvlieger
als je de middenconsole er in zijn geheel uittrekt kun je prima bij de asbak komen.
En dan zie je wel of het te fixen is of dat je even een ander moet halen.

Geplaatst: 20 mei 2006 12:05
door Sounddragon
Ik heb nog een complete console staan hiero...
kom maar halen als je hem nodig hebt :wink:

Azbak moet werken.... :twisted:

Geplaatst: 22 mei 2006 12:44
door Roy 2.0 16v
als de hele middenconsole van normale astra's gewoon hetzelfde is dan kan ik wel even bij de sloop tekeer gaan, asbak moet idd werken

maar volgens mij zit de pook/ handremhoes aan die console vastgekit ? zal weer even kloten worden om het terug te plaatsen

moet t maar even op de sloop bekijken

hoe haal je trouwens je pookknop eraf? ik heb er nu 1 met 6 versnellingen erop 8) en een barst erin

Geplaatst: 22 mei 2006 18:12
door Sounddragon
Roy 2.0 16v schreef:als de hele middenconsole van normale astra's gewoon hetzelfde is dan kan ik wel even bij de sloop tekeer gaan, asbak moet idd werken

maar volgens mij zit de pook/ handremhoes aan die console vastgekit ? zal weer even kloten worden om het terug te plaatsen

moet t maar even op de sloop bekijken

hoe haal je trouwens je pookknop eraf? ik heb er nu 1 met 6 versnellingen erop 8) en een barst erin
Die console die ik hier heb liggen, heeft ook een eigenwijze asbak :evil:

Ik heb hem even geamputeerd gisteren (zit vastgesmolten in de console) om hem weer gangbaar te maken, maar daar heeft ie weinig zin in, dus dat aanbod wordt even niks...

Op de sloop liggen er idd plenty, en volgens mij zijn ze ook allemaal krek eender, MITS je geen stoelverwarming hebt geloof ik :)

En de pookhoes zit geklikt, de handremhoes ook, die heb ik er gisteren ook uitgehaald...

Je pookknop kan NIET los als het een originele is, zoniet zit er vast en zeker ergens een inbusboutje in de knop....de originele pookknop kan er bij een Astra maar op 1 manier uit/af, en dat is met grof geweld, en éénmalig :twisted:
Andere optie is het hele pookje te vervangen voor een andere originele...ik heb trouwerns nog wel een mooie liggen voor je, met een lederen pookknoppie...komt uit die Diesel 8)

Geplaatst: 22 mei 2006 20:50
door Bart(astra)
Er zit wel degelijk verschil in de middenconsole's.
En dat zit m in de diepte van de bakjes langs de handrem en erachter.

Maar passen doen ze allemaal !

Geplaatst: 22 mei 2006 21:57
door Roy 2.0 16v
ja oke, wat sound ook al zei, als je stoelverwarming hebt dan heb je daar natuurlijk de 2 knopjes. ik heb dat toch niet, en dus 2 blinde knoppies in de bak naast de handrem.
die bakkies diepte enzo boeit me niet, ik kijk woensdag en anders volgende week wel op de sloop voor een mooie

ik weet weer genoeg, moet gaan lukken !

Geplaatst: 24 mei 2006 15:49
door Roy 2.0 16v
nog iets totaal over het hoofd gezien!!
het ETC knopje :evil:

nou zou ik al een gsi middenconsole moeten, en anders in een standaard astra console al een uitsparingje moeten maken om het knopje in te frummelen. ( en hopen dat het netjes gaat)

humpf..

Geplaatst: 24 mei 2006 19:02
door Laagvlieger
dat knoppie zit in een los bakje hoor!!!

Geplaatst: 24 mei 2006 19:20
door Roy 2.0 16v
?
maar een console uit een normale astra heeft geen etc knopje, dus hoe moet ik die dan op dezelfde plek krijgen

Geplaatst: 24 mei 2006 19:34
door snarfjuh
Door het LOSSE bakje om te wissellen :wink:

Geplaatst: 24 mei 2006 21:40
door Roy 2.0 16v
dat klinkt veel te simpel ! en dat ben ik niet gewend :wink:

hehe k heb net even gekeken en jawol, apart bakje met vakje en etc knopje. dus weet nu (pas) wat je bedoelt. want ik heb er normaal een stuk van me armsteun overheen dus viel nietecht op.

moet dan maar even kijken of sloopastra''s ook daar een bakje hebben, maar met dit pokkeweer heb ik nog geen zin gehad om te kijken, en ze zullen morgen wel niet open zijn ivm neppe hemelvaartdag, vr/za werken, dus misschien maandag even chekke

merci

Geplaatst: 24 mei 2006 22:39
door RedBill
Bart(astra) schreef:Er zit wel degelijk verschil in de middenconsole's.
En dat zit m in de diepte van de bakjes langs de handrem en erachter.

Maar passen doen ze allemaal !
Waar je alleen op moet letten is dus het achterste bakje, (vlak voor de asbak achter). Daar zit bij auto's met airbag een ondiep bakje omdat daar de meet/stuur eenheid voor de airbag onder zit, en dat bakje zit wel vast in je console. Als je dus airbag hebt moet je geen diepe hebben, andersom maakt dat niet uit.

Geplaatst: 25 mei 2006 00:09
door Sounddragon
RedBill schreef:
Bart(astra) schreef:Er zit wel degelijk verschil in de middenconsole's.
En dat zit m in de diepte van de bakjes langs de handrem en erachter.

Maar passen doen ze allemaal !
Waar je alleen op moet letten is dus het achterste bakje, (vlak voor de asbak achter). Daar zit bij auto's met airbag een ondiep bakje omdat daar de meet/stuur eenheid voor de airbag onder zit, en dat bakje zit wel vast in je console. Als je dus airbag hebt moet je geen diepe hebben, andersom maakt dat niet uit.
Me owns Astra zonder Airbag, en mét een ondiep bakkie 8) :lol:
Wist helemaal niet dat er ook diepe versies waren trouwens :)

Volgens mij blijven er altijd wel uitzonderingen op de regel, maar dat airbag verhaal klopt iig wél, die diesel had dezelfde console, en daar zat idd die regelunit onder... :wink:

Geplaatst: 25 mei 2006 00:13
door pluggie
Afbeelding
Airbag is zeldzaam in Astra GSi's. 2e is compleet uniek.

Geplaatst: 25 mei 2006 00:15
door Sounddragon
Marty heeft er een geloof ik :)

Geplaatst: 25 mei 2006 00:16
door snarfjuh
Ik heb ook een plofzak, lelijk klote stuur heb je dan :(

Geplaatst: 25 mei 2006 00:22
door Sounddragon
Ik heb er nog 1 liggen hiero, tis idd niet echt een voorbeeld van design :?

Je kán hem er natuurlijk gewoon uitsmijten, maarja....het kan ook erg handig zijn :wink:
Zou ook erg beroerd zijn als je met een aanrijding met je knar op je stuur knalt, terwijl je airbag in de schuur ligt :lol:

Geplaatst: 25 mei 2006 00:43
door pluggie
Psies, plofstuur kost ontzettend veel geld, originele sturen zijn gevlochten leer ipv kunststof, werkt via kogel in middenconsole die letterlijk door stalenvergrendeling heen klapt bij vooraanrijding, tegenwoordig met sensoren, je kan hem eruit gooien, en je hippe 200 euro sportstuur erin, over 5 jaar ben je qua design sowieso hip als je je originele stuur erin hebt, bel de dealer eens voor je 1000 euro airbag stuur, de sturen zijn ergonomisch, hoe strakker je auto geveerd is, hoe rottiger stiekem een klein stuur, of je moet 45 graden dwars gaan en schumacher heten. Dan zijn wij met zijn allen sowieso ongeveer 2 seconden te laat met de correctie.

En je zal hem maar ooit nodig hebben.

Ken wel een Vectra B die een Vito van bovenaf erop kreeg, vloog over vangrail op snelweg, met sensoren al, airbags gingen niet af, er werd nooit de afremming geregistreerd die nodig was in een hoek om bv een voorbag, sidebag af te doen gaan. Airbag mag ook alleen afgaan vanaf bepaalde hoek. Typische sidenote. Nu benk echt pitten, morgen tour de Belgique.

Geplaatst: 25 mei 2006 00:55
door RedBill
pluggie schreef:Airbag is zeldzaam in Astra GSi's. 2e is compleet uniek.
Ik geloof dat airbag in het stuur voornamelijk voorkomt bij de 1.8 16V's

Geplaatst: 25 mei 2006 04:34
door Roy 2.0 16v
boeie, ik heb toch geen luchtzak

ik blaas wel een ballonnetje op als ik een ongeluk krijg :x


en verander die tijd eens in wintertijd!!

Geplaatst: 25 mei 2006 08:28
door pluggie
RedBill schreef:
pluggie schreef:Airbag is zeldzaam in Astra GSi's. 2e is compleet uniek.
Ik geloof dat airbag in het stuur voornamelijk voorkomt bij de 1.8 16V's
Klopt. kHeb eigenlijk geen idee of het daar standaard is.
Bij alle anderen was het iig optie. 2500 gulden per kant.

(Op een toch al nieuwprijs van 60.000 gulden voor bv een 2.0 16V. Ter vergelijk een Impreza GT/555 met 4WD en 220 pk kostte 55.555 gulden)

Geplaatst: 25 mei 2006 11:58
door snarfjuh
Alle c18xe's hebben plofzaksturen (helaas).
Ik heb het er zelf niet zo op.
Heb al eens een frontale aanrijding gehad waarbij de airbags ook niet uit kwamen :?
Meneer de agent durfde toen zelfs mijn auto niet meer in, bang dat ze alsnog af zouden gaan.
En dan is het nog maar de vraag of een airbag na 12 jaar nog naar behoren werkt ?