Pagina 1 van 1
Wat te doen bij standaard GSI
Geplaatst: 16 mei 2006 13:19
door dupsrevenge
Hoi Ben nu sinds 2 dagen een trotse eigenaar van een volledig originele Astra GSI 8v (C20NE) 1992. Gekocht van een man rond de 40. Autotje heeft 155Dkm gelopen. Alleen wat roest bij de tankdop voor de rest Perfect
Nu mijn vraag is:
Hoe kan ik de astra wat sneller laten lopen ik zit nu ongeveer op de 9,5 tot 9 sec op de honderd.
Maar zonder dat ik al te grote wijzigingen hoef te doen of 98 te gaan tanken.
Ik heb begrepen door een K&N inleg filter. Brisk 360Bougies geen Cat en een Sport eind demper. Ow jah en een paar Zeer goede bougiekabels (zijn toch aan vervanging toe)
Maar nu heb ik van een Rally monteur begrepen dat als je zoveel tegen druk van de auto wegpakt dat hij juist meer gaat zuipen omdat de motor gaat compenseren en dat je hem dan eigentlijk moet laten Tunen (motor afstelling)
Ik heb ook gebeld naar een Tuning bedrijf. Die wilde mijn auto tunen andere nokken as en nog een paar wijzigingen en dat zou me rond de 650 tot de 800 Euro kosten hij zou dan wel rond het vermogen van een 16v liggen.
Dat is mij nu even te veel om te laten doen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Groetjes,
Aron
Geplaatst: 16 mei 2006 13:28
door GSi Twente
Even wat punten:
1. wat is je budget?
2. vind je het genoemde het geld waard?
3. denk je nog een aantal jaar er mee te rijden, of verkoop je hem b.v. volgend jaar misschien?
4. motorische tuning kost vies geld, wil je er echt wat uit halen, wellicht dat een C20XE (de 16V motor) iets voor je is?
Geplaatst: 16 mei 2006 13:34
door dupsrevenge
1. Eigentlijk zo min mogelijk. Maar als een onderdeel de moeite is wil ik er wel geld aan uit geven. m.a.w. budget zolaag mogelijk anders zie ik wel.
2. het genoemde denk ik dat je bedoeld die Tuning. Voor 35 PK meer 700 Euro? Nee. Dat is mij te veel voor zo een kleine aanpassing kan ik beter die van mij verkopen en naar een C20XE gaan. Maar ik ben niet zo kapot van de 16v ik heb altijd begrepen dat die toch wel wat motorische problemen kunnen krijgen en dat de 8v erg robuust is. zeker omdat ik een persoon ben die veel te laat opstaat 'sochtends en toch wel eens moet door rijden.
3. Ik zou niet weten hoelang ik met de auto rij ik schat zelf 1 jaar. maar als ik er echt plezier in krijg dan rij ik hem op.
4. Het er uit halen bedoel ik eig Beter oppakken. Toch wat meer waard voor je liters die je erin stopt.
groetjes,
aron
Geplaatst: 16 mei 2006 13:42
door GSi Twente
Tuning zou ik lekker achterwege laten, gewoon goed onderhoud plegen, en basta.
Optimalisatie, zoals carterontluchting in een apart tankje.
Irmscher inlaatspruitstuk ipv de originele.
Andere nokkenas erop.
Dat zijn dingen die je nog wel een keer kunt doen.
En kosten gelukkig ook de wereld niet.
Geplaatst: 16 mei 2006 13:48
door dupsrevenge
maar het luchtfilter en de bougies einddemper en cat.
maken die dan geen verschil?
grtz,
A
Geplaatst: 16 mei 2006 16:29
door RedBill
- Sport inlegfilter zal ietsje verschil maken. Open filter werkt in de zomer eigenlijk alleen tegen.
- Andere einddemper gaat niet heel veel verschil maken, zal je alleen kwa geluid helpen.
- Bougies moeten niets anders doen dan op tijd een goede vonk geven, dus voldoen de standaard Bosch types prima
- Bougiekabels vervangen als ze poreus zijn, is gewoon belangrijk regulier onderhoud.
Verder is de 115 PK zo te horen voor jouw wensen prima. Is een leuk pittig autootje hoor, zo standaard.
Geplaatst: 16 mei 2006 16:40
door dupsrevenge
Mja in principe wel..
Het vreemde is dat als ik de snelweg opga in geleen (Zuidlimburg) richting Heerlen dan haal ik aan het einde van de invoegstrook 140. Mn Oude kadett 1,6Monoinjectie deed het zelfde -5Km p/u Dus dat valt wel tegen. Maar goed es eerst kijken of het ergens anders aan ligt.
Grtz,
A
Geplaatst: 16 mei 2006 16:59
door RedBill
dupsrevenge schreef:Het vreemde is dat als ik de snelweg opga in geleen (Zuidlimburg) richting Heerlen dan haal ik aan het einde van de invoegstrook 140.
Moet je ook wel opschakelen naar z'n 3...
Geplaatst: 16 mei 2006 17:15
door GSi Twente
Is die motor wel wakker dan?
Als zo'n 40-jarige knakker erin heeft gereden, ga ik meestal uit van zulk rustig volk.
Dus doe er eens wat onderhoud aan, rij hem goed warm, en trap eens goed op z'n staart.
Geplaatst: 16 mei 2006 17:50
door Sin
mee rijden en niet zeuren je kunt niet voor een dubbeltje motorvermogen deruit toveren dat kost een bak geld
Geplaatst: 16 mei 2006 18:02
door daafje
wat je eventueel kunt doen, en je woont in limburg dus das dicht bij om naar ddv motorsport te gaan en dit even laten doen:
http://www.ddv-motorsport.nl/nl/tuning/chip/chip8v.htm
Geplaatst: 16 mei 2006 18:17
door Rallyastra
Geplaatst: 16 mei 2006 19:18
door RobbieS
beter eerst je roestprobleempje oplossen.
ik zou liever in een nette GSI rondrijden ipv eentje die getjoend is maar waarvan de achter-onderkant in verre staat van ontbinding is.
Geplaatst: 16 mei 2006 19:55
door GSi Twente
@rellie, whahahaha.... briljant.
Geplaatst: 16 mei 2006 22:28
door Rallyastra
Ja kon het niet laten denk ik maak er even een
Re: Wat te doen bij standaard GSI
Geplaatst: 16 mei 2006 23:13
door pluggie
dupsrevenge schreef:Wat te doen bij standaard GSI
Mee KNALLLUHHH.
En Niels, da's een classic !
Geplaatst: 16 mei 2006 23:13
door D_V_R_O_S
@GSI Twente:
Optimalisatie, zoals carterontluchting in een apart tankje
leg eens uit
had toevallig hier ergens een beschrijving van gezien en wilde dit ook doen, maar ken het even nergens meer vinden
Geplaatst: 16 mei 2006 23:14
door pluggie
Dan knal je gewoon de carterontluchting deraf en slangetje naar onder in de vrije lucht. Toch ?
En Davarious, op ddv zijn site staan der wel foto's van meen ik, ergens bij een Kadett.